{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af frieser.. {{forumTopicSubject}}

Nu er min hoppe ikke så gammel, så det ville ikke være aktuelt lige nu, men jeg er meget interesseret i at vide hvornår man tilkører en hest??

Jeg har set mange aldre på heste der er tilkørt, men hvad er den bedste alder??

Der er nok mange forskellige meninger om det, men jeg har slet ingen forstand på det, men vil gerne bruge min hoppe til det når hun er gammel nok smiley

Og evt nogen der ved hvor de er gode til at tilkører en hest, hvor det hele forgår på hestens primiser. Og hvor jeg også kan lærer det at bruge en hest for vogn??

OBS helst nær Vojens smiley
Og evt pris smiley

Jeg håber nogen vil svare på mine spørgsmål, på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel af frieser..
  • #1   24. jul 2011 Hejsa

Der sker ingenting ved, at den prøver at gå for vogn i 2-2½års alderen, hvorefter den får en pause, til den er 3..

Og nær Vojens så er der Henrik Høper.. En af Danmarks bedste kuske..

• #2   24. jul 2011 www.hoeper.dk

• #3   24. jul 2011 Fordelen er så ung som muligt.. Deroppe hvor jeg rider bliver hestene kørt til som 3 års, hvor de lige bliver kørt 3-4 gange sammen med en MEGET stabil hest ved siden af.
    Derefter sammen med en med en del rutine.. Og så kommer de langsomt ind i 4-spandet som 4-5 års..

• #4   24. jul 2011 Hej jeg ved intet om tilkørsel af heste, men jeg ville ikke anbefale dig at gå i gang med nogen form for overbelastning af hesten før den er helt færdig udviklet og er den sjældent som 2 års, der er frieseren stadig meget spids nede ved bringen, og især forparten skal være færdigudviklet inden du begynder at overbelaste hesten. Det ville jeg ihvertfald anbefale dig. Så først når bringen er ligesom en alm voksen hest ville jeg begynde, da de er lidt langsommere til at udvikle forparten og er mere spidse en mange andre heste.

Mvh Natasia

• #5   24. jul 2011 Okay tak smiley tror jeg vil prøve at snakke med ham, kan se han ikke kommer så langt væk fra.. Tak for svar smiley

• #6   24. jul 2011 Natasia tak for dit indlæg smiley Vidste jeg ikke at frieseren var, men man bliver jo klogere hele tiden, derfor man bliver nød til at spørge smiley Tak for det smiley

• #7   24. jul 2011 man siger friesere vokser til de er 8 år..... så de vokser langsomt:)

• #8   24. jul 2011 Susanne: Ja det kan jeg se så, når det så er en frieser er det så bedst at vente dertil??

• #9   24. jul 2011 der er forskel på om hest skal trække eller bare skal tømme køre. du kan uden problemer tømme køre når hesten er 1,5 år

• #10   24. jul 2011 Har haft min hest opstaldet nær Holsted og de avler frieser, de bliver tilkørt når de er ca. 2 år og så får de en pause til de er 3.. smiley

• #11   24. jul 2011 Det kommer an på hvilken type hest der er..

• #12   24. jul 2011 Og alle heste vokser forskelligt også dem af samme race, vent og se tiden an og når din frieser er færdig udviklet fortil så gå igang med tilridning og tilkørsel, men giv den tid til at vokse færdig, dog behøver du ikke vente til den er fyldt 8, men ihvertfald til den er 3 også skal den igen have en pause til den bliver omkring 4 hvor den så for alvor kan komme mere igang, hvis den selvfølgelig er klar til det smiley
    Evt hav din dyrlæge med ind over og få dyrlægen til at sige god for om hesten er fysisk klar til det smiley

• #13   24. jul 2011 Natasia: Tak, som sagt så er det jo ikke endnu men om nogle år først hun er gammel nok, men rart at vide det på forhånd hvornår man kan begynde, så man kan planlægge lidt, men ja giver dig fuldstændig ret i at hende fysik skal være iorden smiley Tror jeg er en god ide at snakke med dyrlægen om de har jo udannelsen indenfor heste, så de kan jo se det bedre som os andre smiley Mange tak for svar alle sammen, det har været en stor hjælp smiley

• #14   24. jul 2011 Jeg vil ihvertfald gerne have at min hest holder i mange år, også vil jeg hellere starte lidt senere end andre og være tålmodighed og hesten så kan holde top niveu længere smiley Så den ikke bliver slidt ned for hurtigt det ville jo være ærgeligt smiley
    Og ja det er en super ide at have sin dyrlæge med ind over, man kan jo bare spørge ind til det når man alligevel har ham ude og fx vaccinere smiley

• #15   24. jul 2011 men vil mene man godt kan begynde langeliner og sådan ved 2 års alderen da jeg ikke kan se det skulle overbelaste hesten på samme måde som hvis den skal trække en vogn eller bære en rytter, men har selv tænkt mig at begynde tilridning som 3 års med min egen frieser dreng også give ham vokse pause igen til han fylder 4 også se det an og evt gå i gang igen for alvor smiley

Kommentér på:
Tilkørsel af frieser..

Annonce