927 visninger
|
Oprettet:
problemer ved anspring til galop..:S {{forumTopicSubject}}
Heej Hg..
Jeg har et problem med min varmblods hoppe, som jeg købte for et par måneder siden.. Hver gang vi skal lave anspring til galop, lægger hun ørene helt tilbage og giver sig til at bukke.. Det er noget som hun er begyndt med fornylig og undre mig virkelig over hvorfor? Hun har ingen energi når vi træner dressur, men derimod når vi springer, er hun fuld er gejst og gå på mod, og sætter i galop uden problemer.. Vi laver mange forskellige ting med hende, så hun ikke synes det bliver for ensartet.. håber i kan hjælpe med gode råd, for undre mig virkelig over hvorfor hun gør det..
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
Han fejlede intet - overhovedet. Hans ejer red ham uden problemer, men da jeg begyndte at ride ham, gjorde han præcis, som du beskriver. Jeg gjorde meget ud af at finde ud af, hvad jeg gjorde galt, men uden held. Ejeren underviste mig på ham, og hun kunne heller ikke se, hvad der skulle være i vejen.
Nå, men jeg begyndte til undervisning med ham ved en anden end ejeren, og der ændrede han sig enormt! Hun fik mig til at ride ham godt fremad og var fuldstændig ligeglad med, om han løb med næsen i sky eller hvad han gjorde, jeg skulle KUN koncentrere mig om, at få ham til at gå fremad uden at bukke. Det gik fint i trav - ingen problemer der. Når jeg satte ham i galop begyndte han så at bukke, jeg skulle være bestemt og fortsætte uanset hvad han gjorde. Bare frem, frem og frem. Om han sprang forkert i galop var ligegyldigt bare ingen buk. Når han efter at have bukket sig frem i galop, skulle jeg tage ham ned i trav igen og så i galop igen, og sådan fortsatte vi et par gange, indtil han gjorde det ordenligt uden at bukke. Han lærte det overraskende hurtigt og til sidst satte han i galop så snart jeg bad ham om det og var fuldstændig afslappet
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Mon det kan have noget og gøre med at hesten i dressur er samlet og hesten i spring ikke bliver samlet?
Derved kræver det stor balance og flere muskler i dressur at sætte i galop. Måske du forlanger for meget holdning at hesten i dressuren i forhold til muskler? Har du prøvet at give helt løse tøjler også lave et anspring?
Er sikkert lidt fyfy nu men.... Hvis hesten i dressur er samlet og skal lave et anspring kunne der jo være noget som strammede et sted og gjorde avs, som ikke gjorde det i spring?
Min part uden kondi kan sagtens galopere i naturen men beder jeg hende om det på banen har hun store problemer pga. balancen.
Udover det, så er nogle heste bare ikke bane heste. Maja er også en af dem. Komplet umulig at få frem på en bane, i naturen - ingen problemer.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
Jo, jeg vil give dig HELT ret i det med, at noget kan stramme - det har jeg også tit haft tænkt på. Det undrede mig bare med den hest, jeg red, at ejer kunne ride ham uden problemer, og jeg ikke kunne. Jeg skal ikke kunne sige, om jeg har gjort et eller andet, der irriterede den. Det er svært at sige. Jeg grublede meget over det ...
jan 2011
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 191
Dog gør han det dog stadig, hvis han er usikker på hvad det er jeg ber ham om
mar 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 37
jan 2011
sep 2007
Nu kan hesten være faldet på folden uden du har set det og derfor fået noget der sidder forkert
mar 2011
jan 2011
sep 2007
Hesten behøvs slet slet ikke halte for at være låst et sted.
Da hvis det sidder i nakke/hals kun kommer frem når hesten samlet fx. eller går øvelser.
mar 2011
jan 2011
Har du den sadel tidligere eger havde ? Eller er det en ny? Kan være den ligger forkert, at hun måske er øm i rygmusklerne?
sep 2007
Nu er du ikke kiopraktor - så fordi hesten ikke reagere når du trykker på maven betyder ikke den er rask
mar 2011
jan 2011
problemer ved anspring til galop..:S