{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

problemer ved anspring til galop..:S {{forumTopicSubject}}

Heej Hg..
Jeg har et problem med min varmblods hoppe, som jeg købte for et par måneder siden.. Hver gang vi skal lave anspring til galop, lægger hun ørene helt tilbage og giver sig til at bukke.. Det er noget som hun er begyndt med fornylig og undre mig virkelig over hvorfor? Hun har ingen energi når vi træner dressur, men derimod når vi springer, er hun fuld er gejst og gå på mod, og sætter i galop uden problemer.. Vi laver mange forskellige ting med hende, så hun ikke synes det bliver for ensartet.. håber i kan hjælpe med gode råd, for undre mig virkelig over hvorfor hun gør det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer ved anspring til galop..:S
  • #1   7. aug 2011 Jeg ved, at mange ville skrive, at det sikkert skyldes smerter, men eftersom du skriver, hun er samarbejdsvillig i alle andre tilfælde, så kan jeg sammenligne det med min gamle part.

Han fejlede intet - overhovedet. Hans ejer red ham uden problemer, men da jeg begyndte at ride ham, gjorde han præcis, som du beskriver. Jeg gjorde meget ud af at finde ud af, hvad jeg gjorde galt, men uden held. Ejeren underviste mig på ham, og hun kunne heller ikke se, hvad der skulle være i vejen.

Nå, men jeg begyndte til undervisning med ham ved en anden end ejeren, og der ændrede han sig enormt! Hun fik mig til at ride ham godt fremad og var fuldstændig ligeglad med, om han løb med næsen i sky eller hvad han gjorde, jeg skulle KUN koncentrere mig om, at få ham til at gå fremad uden at bukke. Det gik fint i trav - ingen problemer der. Når jeg satte ham i galop begyndte han så at bukke, jeg skulle være bestemt og fortsætte uanset hvad han gjorde. Bare frem, frem og frem. Om han sprang forkert i galop var ligegyldigt bare ingen buk. Når han efter at have bukket sig frem i galop, skulle jeg tage ham ned i trav igen og så i galop igen, og sådan fortsatte vi et par gange, indtil han gjorde det ordenligt uden at bukke. Han lærte det overraskende hurtigt og til sidst satte han i galop så snart jeg bad ham om det og var fuldstændig afslappet smiley

• #2   7. aug 2011
    Mon det kan have noget og gøre med at hesten i dressur er samlet og hesten i spring ikke bliver samlet?

Derved kræver det stor balance og flere muskler i dressur at sætte i galop. Måske du forlanger for meget holdning at hesten i dressuren i forhold til muskler? Har du prøvet at give helt løse tøjler også lave et anspring?
    Er sikkert lidt fyfy nu men.... Hvis hesten i dressur er samlet og skal lave et anspring kunne der jo være noget som strammede et sted og gjorde avs, som ikke gjorde det i spring?

Min part uden kondi kan sagtens galopere i naturen men beder jeg hende om det på banen har hun store problemer pga. balancen.

Udover det, så er nogle heste bare ikke bane heste. Maja er også en af dem. Komplet umulig at få frem på en bane, i naturen - ingen problemer.

• #3   7. aug 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .

Jo, jeg vil give dig HELT ret i det med, at noget kan stramme - det har jeg også tit haft tænkt på. Det undrede mig bare med den hest, jeg red, at ejer kunne ride ham uden problemer, og jeg ikke kunne. Jeg skal ikke kunne sige, om jeg har gjort et eller andet, der irriterede den. Det er svært at sige. Jeg grublede meget over det ...

• #4   7. aug 2011 Min har også gjort det der, men er holdt op med det nu efter han har fået mere balance osv..
    Dog gør han det dog stadig, hvis han er usikker på hvad det er jeg ber ham om smiley

• #5   8. aug 2011 Tak for jeres svar:) - undre mig bare over at tidligere ejer har været til stævne med hende hvor der ingen problemer har været, og synes heller ikke det er fordi hun har dårlig balance.. for som sagt er det et problem der lige er opstået.. den første måned var der ingen problemer med at sætte hende i galop samlet...

• #6   8. aug 2011 Kan være hun bare gør det fordi hun tror hun kan slippe? Ved du hende om at lave et anspring til galop? Du skal sætte dig igennem og sige at det skal hun, og så selvfølgelig rose hende godt når hun gør det! smiley

• #7   8. aug 2011
    Nu kan hesten være faldet på folden uden du har set det og derfor fået noget der sidder forkert smiley

• #8   8. aug 2011 Da jeg er meget bestemt overfor hende, sørger jeg også for at komme i galop hver gang, og rose hende når det går godt.. det bare det at hun jo bukker og det altså er rimelig træls hvis vi skal til et stævne en dag.. - tror ikke hun er faldet på folden, for hun hverken halter eller noget som helst :s aner simpelthen ikke hvorfor, men må jo prøve nogle af jeres råd af:)

• #9   8. aug 2011 Min gjorde det jo også rigtig meget, og var også vildt forvirret over hvorfor han gjorde det. Hmm, det skide træls sådan noget smiley men held og lykke smiley

• #10   8. aug 2011
    Hesten behøvs slet slet ikke halte for at være låst et sted.
    Da hvis det sidder i nakke/hals kun kommer frem når hesten samlet fx. eller går øvelser.

• #11   8. aug 2011 den gør det også med min søster, og når jeg trykker hende rundt om på maven, er der ikke noget hun reagere på :s

• #12   8. aug 2011 Havde hun stået stille før du købte hende eller noget?
    Har du den sadel tidligere eger havde ? Eller er det en ny? Kan være den ligger forkert, at hun måske er øm i rygmusklerne? smiley

• #13   8. aug 2011
    Nu er du ikke kiopraktor - så fordi hesten ikke reagere når du trykker på maven betyder ikke den er rask smiley

• #14   9. aug 2011 -hun har ikke stået stille, men hun har fået en anden sadel.. det ku selvfølgelig være de var det..

• #15   9. aug 2011 Du kan jo prøve at få det tjekket smiley Ville jo være lækkert hvis hun ville holde op med det. Og det er også ærgerligt hvis hun gør det fordi hun har ondt? hmm smiley Men håber da du kan finde en løsning smiley For ved godt hvor træls det er...

Kommentér på:
problemer ved anspring til galop..:S

Annonce