Min åbenbaring - Bidløs ridning {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver simpelthen nødt til at skrive og dele min glæde med jer!
jeg ´red min hest bidløs i rebgrime igår for aller første gang.. jeg har fået undervisning med bid, men følte bare at vi ikk kom nogen vegne. hun modarbejde mig! og jeg var tit ked og frustreret når jeg sadlede af og tog hjem. - jeg havde mistanke til at det var et forkert hovedtøj jeg havde valgt. så jeg valgte at ride bidløs.. Og WOW en forskel. Pludselig følte jeg at vi samarbejdede. - hun var afslappet, rolig og MEGET styrbar.
har altid ønsket at prøve at ride bidløs, men har været en nervøs rytter med mange "hvad nu hvis".- men da jeg bare gav slip og lod det hele komme som det nu ville, forsvandt den spænding og modarbejdelse, jeg følte der var mellem mig og rima. - hun søgte ned frivilligt, og min kæreste kunne straks se en kæmpe forskel i både mit og irmas kropssprog. jeg var afslappet, og selvom det kun foregik i skridt, var det dejligt at se, at alt hvad vi kunne med bid, kunne vi gøre mere afslappet uden
føler vi har vundet!
Har intet imod bid. det er kun så hårdt som den der sidder i den anden ende! - men uden fungerer bare bedre for os
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 76 Svar: 185
er jeg også
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 427
Held og lykke!
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
Jeg har redet med hackamore førhen på tidligere heste og er lige skiftet til sidepull fra alm udelt trensebid på min nye store dreng Henry, og han fungerer bare til UG uden bid.. Det er fantastisk at vide man ikke hiver hesten i munden på noget tidspunkt og ikke lægger et voldsomt pres på næseryggen som du kan med hackamore =)
nov 2008
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
men dejligt at i kan ride bidløst! det er også det min pony elsker mest
nov 2008
Min åbenbaring - Bidløs ridning