{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.137 visninger | Oprettet:

Skridt til galop - Galop til skridt. {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg er kommet i den situation, at jeg vil lære min lille pony at slå an i galop fra skridt, og en overgang fra galop til skridt. Men da jeg aldrig har været nogen specielt dressurglad rytter, ville jeg høre om nogle herinde har en idé til hvordan man evt. kunne lære hende det?

På forhånd mange tak :)!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skridt til galop - Galop til skridt.
  • #1   6. nov 2011 skridt til galop:
    altså jeg lærte min pony, at tydeligt tegn på at han skulle sætte i galop (fra trav) ved at bøje det udvendige ben, og sige Hep. har brugt det samme tegn hver gang. og efter nogle gange (det tager mere end 1 dag smiley så prøvede jeg om han kunne fra skridt, ved at gøre det samme med benet, og sige Hep. og det fungerede men nu er han også meget ivrigt i galop. men håber det kunne hjælpe ;D

• #2   6. nov 2011 Det vigtigste er en god samling, samt en god 'motor' bagfra.. i skidten skal du forberede hesten på den skal til at lave noget.. Lige gør det lidt mere opmærksom.. og så laver du bare et TYDELIGT galopsignal,.. Husk endelig at bliv bag om hesten og ikke fald frem..

Fra galop til skridt skal du have samlet galoppen godt ind og sørge for hesten er på bagparten og stadig springer i galoppen.. Så er det igen bagom hesten og driv på og stop den for sædet.. Men det kræver styrke, balance og den rigtige samling.

• #3   6. nov 2011 Nu er det sådan, at min part garanteret har kunnet det før, men da jeg fik ham, havde han glemt det. Så jeg startede med, at når jeg sprang an i galop, lagde jeg et meget tydeligt signal. Før skridt - galop, travede jeg lidt, så han ikke faldt hen, men så han vidste han skulle igang. Så satte jeg i skridt, Ved A fx. og Så gav jeg ham et tydeligt signal til galop i hjørnet. De første par gange, valgte han bare at sætte af sted i høj fart i trav, men jeg stoppede ham, og prøvede igen. Efter lidt tid gjorde han det bare.. (-:

• #4   6. nov 2011 Mange tak! Jeg venter lige et par uger, til hun er mere stabil, glæder mig til at prøve :))

• #5   6. nov 2011 "overdriv" dine signaler. så snart hesten reagerer det mindste roser du. det kan du gøre et par gange hvor du efterfølgende "forlanger" at den kommer lidt "hurtigere" op eller ned i tempo. Husk masser af ros og tydelige signaler så din pony ikke bliver i tvivl smiley Tålmodighed til! smiley

• #6   6. nov 2011 Okay, tusinde tak! :DD

• #7   6. nov 2011 Hvis du er mere præcis i dine signaler, burde det ikke være det store problem smiley

Kommentér på:
Skridt til galop - Galop til skridt.

Annonce