3.045 visninger
|
Oprettet:
14. sep 2011 Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
Urolige hænder - what to do? {{forumTopicSubject}}
Landet ligger sådan at jeg har ret urolige hænder - kun i trav (mest i nedsidning).
Det irritere mig rigtig meget! og hver gang jeg rider, tænker jeg konstant "HOLD HÆNDERNE I RO!" og prøver på det men det hjælper ikke ;-S
Min veninde som skal begynde at undervise os lidt "for sjov", siger at hun tror det er pga. jeg ikke har redet rigtigt i over 3 måneder og derfor lige skal finde balancen igen?
Hvad tror i? håber i kan hjælpe da det irritere mig grænseløst !;S
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 382
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
træn balance
sep 2011
Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
Han må desværre ikke longeres endnu ;s så det kan jeg ikke.
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.161
mit råd.. smid de bøjler i et godt stykke tid, gerne i longe så du føler dig mere sikker, og også gerne uden hænder så du slapper helt af i sædet og så ellers bare træne opstilling med en til at rette dig evt din veninde du omtaler..
held og lykke med det...
dec 2007
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Urolige hænder vil jeg mene kommer som følge af spændninger
Og dine spændinger syntes jeg at kunne se på videoerne kommer af at du ikke kommer ordentligt ned omkring Fænrik, kæmper for at sidde ned pga. sadelen og for at sidde ned i den og bare ikke er særligt afslappet.
Så derfor tror jeg at du ville sidde meget roligere med hænderne uden sadelen, for der kan du bedre komme ned om hesten, der er ingen sadel i vejen som ikke passer 100%.
Derfor vil du nok også have meget rolige hænder i letridning.
- dog syntes jeg du måske har for lange bøjler og derfor evt. spænder for at stå op osv. ?
Træning i at slappe af kan gøres med longering.
Ved godt han ikke må longeres, men til en anden gang.
Smid tøjlerne, af med bøjlerne også rundt i longen hvor du kun fokusere på at slappe af, sidde rolig, have hænderne ned langs siden og bare sidde der.
Når du kan sidde roligt her, så videre hvor du skal rør dine fødder, bagparten, nakken og armene ud til siden.
Øvelsen kan også laves hvor du selv rider, løse tøjler, ingen bøjler også går det bare ud på at følge hestens bevægelser, være ret ligeglad med hvor hovedet er.
Også igen lave balanceøvelser når du kan sidde afslappet med hænderne ned langs siden.
dec 2007
Jeg kan også efter en lang pause have brug for at smide bøjlerne for lige at komme ind i rytmen og kontakten med hestens bevægelser...
sep 2011
I traven uden sadel, ahr jeg også urolige hænder - det er bare fordi han ikke traver så hurtigt der.
Kan ikke længere ride uden sadel, vil helst med da jeg får ekstrem ondt i ryggen uden sadel ;s
Kan det at jeg har en rygskade og ahr ondt i ryggen påvirke mine hænder?
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.138
sep 2011
maj 2005
Følger: 171 Følgere: 157 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 315
Som mange af de andre, mener jeg også at de urolige hænder skyldes anspændthed, fordi du kæmper med at sidde ned
Jeg kæmper selv med det problem, fordi min hest bare har en mærkelig gang, ikke at se på, men at sidde på. Ingen kan sidde ned første gang, de rider hende - i hvert fald ikke hvad jeg har set af
I videoen bed jeg specielt mærke i dine flagrende ben
Som jeg ser det, er det ikke kun Fænrik, der skal i genoptræning, det er også dig
Smid bøjlerne så du kommer ned omkring ham og tag det stille og roligt
Det er mit forslag, kan ikke garantere det virker, men det virker for mig
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.023
sep 2011
Min ben er blevet meget bedre efter jeg har fået den sadel. Før var det meget værre.
Ang. jeg skal blive longeret på ham, så må han ikke longeres endnu og når han må, så kan vi ikke rigtig det for den eneste der kan longere ham ordentligt er mig - han trækker og vil meget gerne stikke af i longen. Han har aldrig som sådan lært at blive longeret ordentligt.
Urolige hænder - what to do?