744 visninger
|
Oprettet:
hvordan?? (stole på rytteren) springning.. {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Hvordan lærer man sin hest at stole på sin rytter? Især i springningen...
min hoppe tager sine egne beslutninger og andre meget dygtige folk siger at hun slet ikke stoler på sin rytter og eftersom at hun er en hest der tænker meget over tingene, har hun ligesom lært at "gå de mest sikre veje" efter hendes vedkommende, og ikke lytte til hvad man beder om, hvis hun synes det virker utrygt.
noget der har nogle gode råd til at hjælpe hesten og lære den at stole på en?
jan 2008
Følger: 194 Følgere: 190 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 488
jun 2009
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.696
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
Jeg er målrettet og fokuseret når vi springer, og jeg springer på ingen måde højt. Jeg kræver ikke for meget af hende, men derfor tøver hun stadig meget nemt.
Østmark's: Hvad pokker er det for en kommentar at komme med? Selvfølgelig er det noget man lærer hesten, det er noget som man lærer i sammenarbejdet og arbejdet med hesten og ikke noget man skal gøre sig fortjent til. Hesten aner jo ikke hvornår den der sidder på ryggen af den, har gjort sig fortjent til dens tillid. Den er nød til at stole på os i al omgang, for ikke at komme til skade og være i stressede situationer... også derfor jeg spørger om råd, da jeg vil hjælpe mig hoppe SELVOM jeg godt kan ride, og også træner hms og alt det fine noget der...
jeg kan godt ride tur på hende uden at der er noget, og hun er fuldstændig tillidsfuld på staldgang og i boks osv. såkaldt, i al omgang fra jorden plus lidt ekstra!
maj 2008
maj 2008
hun er tjekket med dyrlæge, tænder, hove og det hele, ikke noget der
jan 2008
Hvis du derimod hjælper hesten når den har det svært, vil den begynde at stole på dig, også har du fortjent den tillid... Det er hvad jeg mener...
jan 2008
Så sæt springene ned
Det vigtigste på en springhest er et godt hjerte
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
nogen mirakkel "kur" kender jeg nok desværre ikke, men følger lige med da min også har problemer med at se mange spøgelser, og finde farlige ting under rytter, men rimelig nemt kan overtales til at gå hen til "dem/det" hvis bare man går ved siden af. kan gø over presseninger uden snor, lige bag en bare man går først
Men under rytter er det bare noget andet. Men fyld osv hopper han unden at blinke, og reder mig gerne hvis jeg rider enn elendig afstand.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Nogle gange kan det også være rytteren der er 'bange'.
Start fra bunden eller prøv og løs spring. Hvis hesten at det er sjovt:D
Det er mega svært, men i skal nok komme til at springe!:D
maj 2008
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
hvordan?? (stole på rytteren) springning..