{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Kåringstræning {{forumTopicSubject}}

Heej smiley .
Jeg står og skal til kåring med min Trakehner til sommer, og muligvis også dyreskue.
Jeg har tit hørt at man sender sin hest et sted hen for at bliver "kåringsklar" ? - Men da jeg ikke lige har pengene til sådan noget, ville jeg høre om i har gode erfaringer med træningsmetoder op til en kåring.
Åltså om i bare rider almindeligt, longere med champon eller bare har hesten løs i ridehuset ?? - Eller noget helt 4. ?? smiley

- Trine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåringstræning
  • #1   7. feb 2012 Bare træn alm. mønstring..

Få hesten til at lystre 110 % på dine signaler !

Gerne lidt bom træning så den kan få opbygget nogle muskler.
    Og så er det meget vigtigt at hesten bliver fremstilliet i den rigtige kondition..

• #2   7. feb 2012 Tusind tak for svar smiley .
    Hvor længe før begyndte i at træne til kåringen ? - Hun bliver nu redet 5-6 gange om ugen nu smiley .

• #3   7. feb 2012 Altså jeg startede 5 uger før smiley

• #4   7. feb 2012 Der hvor jeg arbejder, har vi en trakehnerhingst der skal stilles til kåring. Han er trænet en del på løbebånd for at opbygge muskler samt longe med indspændinger og løsspringning. Der udover er han så selvfølgelig trænet i, hvordan han skal gå, stilles op og sådan.
    I starten af januar sendte vi ham dog til en som også skal stille ham til kåringen her medio februar. Vi startede selv med at træne ham på bånd i september. Løsspring og longe startede han med i november.

• #5   7. feb 2012 Okay, det lyder rigtig godt .

Jeg løsspringer hende også ofte, så det fortsætter jeg bare med .

Hvad hedder hingsten i skal have afsted ? - overvejer nemlig at kigge op på middelfart ridecenter i dne weekend smiley

• #6   7. feb 2012 Da jeg stillede min egen hoppe til kåring (dog i DV) ved jeg ikke om jeg havde en egentlig træning op til.
    Frem til september sidste år havde hun ikkke været brugt i over et år, så der startede hun halvanden måned udelukkende på bånd, og der efter begyndte hun at blive longeret og ´kun redet en smule. Først medio i dec blev jeg enig med at stille hende til kåring, da vi havde en hjemmekåring og kåringen var d 17 januar mener jeg. Mønstring begyndte vi at træne en smule mellem jul og nytår.

• #7   7. feb 2012 Da Vinci . Han står pt ovre ved Hans Jørgen Hoeck:)

• #8   7. feb 2012 Jeg regner med bare så småt at gøre det til en del af hendes træning 1-2 gange om ugen.
    Også skal jeg senere lige have fundet en der vil løbe med hende i Skanderborg. Det kan jo også være at hende/ham har nogle krav til hende .

Okay, så må jeg lige holde øje med ham hvis jeg når derop smiley .

Er Hans Jørgen Hoeck indefra Odense eller ?

• #9   7. feb 2012 Jeg øvede bla mønstring rigtig meget, og gik en del lange ture.

• #10   7. feb 2012 Synes det lyder fint med et par gange om ugen og så lige op til mere intenst. Hvornår skal du afsted med din?

Nr Aaby smiley

• #11   7. feb 2012 Jeg tror faktisk min er blevet tilredet deroppe, og de skulle også have stillet hende til kåring. smiley
    Men så fik hun svamp og kunne ikke komme afsted alligevel smiley .

Det skal jeg til hoppekåringen i Skanderborg, mener det er i starten af Juli ?

• #12   7. feb 2012 der skal gåes. det er i skridt de bedste muskler kommer frem... uden rytter vel at mærke. vi går ca. 2-3 km. om dagen med vores heste når de skal til kåring... vi starter 3-5 mdr. før kåringsdagen. så ved hesten også præcis hvilke signaler at lytte til på dagen.

• #13   7. feb 2012 okay (: ja, så er det godt nok at starte nu, så skulle hun i hvert fald gerne være rigtig fin, når dagen kommer! smiley

• #14   7. feb 2012 Hun skal bare færdig kåres. Hun er 6 nu, når lige at blive 7 inden kåringen til sommer.

Hun skulle have været stillet som 3 el. 4 års, men fik svamp hos tidligere ejer, og kunne derfor ikke stilles.

• #15   24. feb 2012 det vigtigste du kan gøre er at træne tillid til din hest gør du det så følger den dig også, derefter skal den lærer hvornår den skal stoppe og gå. når den er 110% med det så ville jeg begynde at longere og så poå langsiden ville jeg løbe med for at den vender sig til at du følger med.

har selv prøvet dette flere gange

Kommentér på:
Kåringstræning

Annonce