{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

At hesten gør det på de rigtige tidspunkter? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har gået længe og holdt en pause med at gøre tricks, efter min hoppe kom til at bide mig i fingrene fordi hun troede at jeg havde en godbid.

Nu er jeg begyndt på at hun skal stå stille og ikke tigge før hun får godbidden. Jeg ignorere hende når hun smiler, ryster osv. men er det nok?

Har tænkt mig at genindlære alle tricksene, og jeg ville gerne hører om der var nogen som havde et råd til hvordan man specielt godt viser sin hest at det er kommandoen til det trick.

Har jo lidt i baghovedet at på et tidspunkt, langt inde i fremtiden at vi måske kunne lærer at løfte ben. Desværre så er jeg bange for at hun begynder, hver gang at hun ser godbidder at løfte ben fordi hun tror det er det rigtige. Derfor kunne jeg godt tænke mig tips til indlæringen smiley

Jeg startede selv sløset ud med at lære hende tricks og var ikke erfaren i det overhovedet, derfor blev det jo til at hun begyndte at smile, ryste på hovedet osv. hver gang hun så jeg havde noget mad i hænderne. Ikke så godt D:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At hesten gør det på de rigtige tidspunkter?
  • #1   27. feb 2012 Prøv eventuelt med en klikker smiley

• #2   27. feb 2012 Jeg er ikke interesseret i klikkertræning smiley

• #4   27. feb 2012
    Klikkertræning har den fordel at det fortæller hesten præcis hvad den gør rigtigt :o) Klikket roser hesten, på et tidspunkt hvor man ikke kan nå at stoppe en godbid i munden på hesten.

Imens hesten smiler, kan man jo ikke stikke en godbid i munden på den.

• #5   27. feb 2012 Du skal vel i princippet indlære det på samme måde som med en klikker. Indlæring er indlæring - klikkeren er en sekundær forstærker, som viser hesten at i dette sekund gør du det rigtige, hvor godbidden er den primær forstærker.

Jeg har lige haft selv samme diskussion i et hundeforum - om hunde der tilbyder og tilbyder, derfor er det vigtigt at du har kontrol på de forskellige øvelser og har en ide om hvad målet er.
    Jeg ville gøre som med hunde, give et signal for hvornår øvelsen er slut, og så i øvrigt ignorere når hun tilbyder i massevis.

Ret hurtigt i indlæringen, når hesten ved hvad øvelsen handler om, bør du lægge et signal på, om det er håndsignal eller et verbalt signal bestemmer du selv, så hesten kan kende de forskellige øvelser fra hinanden.

Jeg klikkertræner selv, både mine hunde og min hest. Og min hest er meget nærgående når der er godbidder, men med struktur på de forskellige øvelser er han rigtig fin smiley

• #7   28. feb 2012 hvorfor træne med godbidder overhovedet? De fleste heste lærer at tigge på grund af guffer.

• #9   28. feb 2012 Ikke nødvendigvis... Jeg træner uden guffer da det først bliver svært at vænne hesten af med dem igen.

Jeg roser min hest ved at kæle den (ikke klappe) men stryge hånden.

Jeg bruger kun gulerødder til 1 øvelse som er at neje... Ellers så er spanske skridt, versader, schenkelvigning væk og hen imod mig lært uden guffer.

Det jeg kan se af folk som bruger guffer er de får nogle heste der prøver 30.000 ting og kan ikke koncentrere sig om det de bliver bedt om fordi de bare vil have guffer.

• #10   28. feb 2012 Maja: Mente at godbidder ikke nødvendigvis forstærker indlæring.

Jo men positiv indlæring kan komme fra rosende ord, lyde, nusning.

Mad er ikke nødvendigvis en motivations faktor da hesten ofte ikke ville forstå hvad opgaven går ud på da fokusset ligger på "guf" og ikke "løft" evt.

• #12   28. feb 2012 Min mor og jeg har prøvet at bestille en klikker nu smiley
    - Jeres beskrivelser på heste som har reageret ekstra godt på klikker pga. deres personlighed passer rimelig godt til min hoppe smiley Så jeg giver det et forsøg smiley

• #13   28. feb 2012 Nej smiley Det er der vi har bestilt den og den koster 27,75 i alt smiley

Kommentér på:
At hesten gør det på de rigtige tidspunkter?

Annonce