Galop {{forumTopicSubject}}
Har en Tinker som jeg bare ikke kan få i højre galop!!!
Han går fint i venstre galop også fra skridt, når jeg har ham i longen så går han i højre galop???
Han er svær at stille ind i volten det gælder generelt på begge sider at han er lidt stiv i halsen på volterne men går jo fint på venstre volte. Jeg har prøvet at stille ham udaf og vælte ham ind i galoppen som man gør med unge heste den virker ikke og jeg har prøvet i hjørner og over midten men han går i venstre galop hver gang.
Har haft flere oppe at prøve og det samme gentager sig!!!
Han er forholdsvis smidig kan lave gulerodsøvelsen men ved jo ikke om noget andet kan låse ham så regner med at få en kiropraktor til at kigge ham igennem.
Har du et råd til hvordan jeg kan få trænet ham i højre galop??
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Ville ikke kunne have trænet mig ud af det.
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Sidder du i balance på hesten, og peger dine tommelfingre opad (ellers låser man i hånden).
Hvis du er ude af balance eller skæv, kan hesten opfatte signalet forkert (arbejder selv med det problem).
Hvis man låser i hånden (tommelfingrene ikke er opad) er der ikke den korrekte fjedring i tøjlen, og det er ikke muligt at give rigtigt efter.
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 263
Håber at kiropraktor kan hjælpe ham nu bestiller jeg ham ihvertfald
feb 2009
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 7 Emner: 88 Svar: 631
Det kan evt. være at du ikke har nok fat i højre tøjle, du skriver at han er smidig så pas på at han ikke går og stiller sig for meget ind og derfor skyder skulderen. prøv at rette ham og og sør for at være omhyggelig med at placere dine ben ordenligt. ;D
En rigtig øvelse som jeg bruger til min egen er at du laver et 8 tal - måske kender du det?
- De rider først venstre om og så laver du en halv 10 metervolte, hvor du på midten drejer ham til venstre. på den mmåde forvire du ham og han kan være tvinget til at gå i højre gallop..;D
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 263
Min træner har gået ham igennem, han er en meget kraftig Tinker og ikke så nem at runde da han har været kørt for vogn tidligere og har en mega underhals som jeg er ved at få væk men tror den er med til at det er så svært for ham at runde sig, men øvelse gør mester og han er ikke redet så meget i dressur tidligere men det er jo så simpelt fra venstre side bare et lille klem og han er i galop så anspringet ved han godt hvad er?????
Jeg tror en gang massage og så kiropraktor må der til
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 944
Galop