{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

lea s
lea s
Tilmeldt:
24. mar 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12

nervøs på tur :( {{forumTopicSubject}}

har en hoppe som første gang jed red tur på hende var super ekselplarisk.
men så de efterfølgende gange er hun virkelig nervøs og vil hele tiden vende om, man skal hele tiden have fat i tøjlerne for hun ikke vender om, og hun er pludselig bange for alting (undtalt biler smiley
for nogle steder kan jeg simpelthen ikke få hende forbi, og tør ikke rigtigt hoppe af hende og trække hende hvis hun skulle løbe fra mig?

nogle som ved hvordan man bedst træner hesten i at være mere rolig?

og når hun står i stalden er hun også lidt nervøs og tripper lidt rundt!!!

håber nogle kan hjælpe lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nervøs på tur :(
  • #1   21. maj 2012 har du skiftet foder på hende? og har du skiftet til noget med havre i, hvor hun før fik havrefri foder?

    Hun kan også have en gene/irritation af en art!


  • #2   21. maj 2012 Den bedste måde er at træne. Også hjemme fra. Træne med ting hun syntes er farlig f.eks plastik osv. For når du så får hende til at finde ud af at det hun syntes var farlig ikke er det sammen med dig, virker det også på andre ting, som på tur.

    Så jo mere du kan vende hende til hjemme fra, jo nemmere vil det gå på tur er min erfaring smiley


  • #3   21. maj 2012 Var der nogen med den første gang? Rider selv en hest der bliver total ængstelig hvis hun er helt alene smiley
    Så, hvis det er så ikke tid alene de første gange så hun acceptere det smiley


  • #4   21. maj 2012 Den hest jeg rider (Tjalfe) er til tider også meget nervøs på turer, vender om og ja, vil ingenting, fordi der er nogle "farlige" ting forude, men jeg har erfaret efterhånden at det bare er noget pjat, for hvis man bare driver ham fremad og sørger for han IKKE vender om, så kan vi komme forbi ALT ! smiley
    Så det bare om at øve, øve, øve!!


  • #5   21. maj 2012 Min gør det samme -
    Er hesten blevet rykket nyt sted hen - der reagere min meget -
    Hun stod opstaldet og de første 14 dage var af H... til , så vænnede hun sig til stedet og ruten,, tog den samme rute hver gang.
    Da hun var rolig på den tur, udvidede jeg turen og efter nogle dage kunne jeg tage en anden rute - og der var intet.
    Nu er de rykket hjem - så starter vi liiiiige forfra... argh... men ved hun bliver god igen om nogle dage - hun hader at komme fra den anden hest.. hvor de nu kun går 2 sammen...
    Vigtigt at du ik står af (selvfølgelig ok hvis dit liv ik er i farer)- for det lærer den hurtigt - og jeg sender billeder til hesten hvor vi skal hen og at det ik er farligt, så plejer hun at gi sig, selvom hun forinden har været lige ved at små stejle..


  • #6   21. maj 2012 Og træn dig selv... Vær (eller prøv) at være rolig, træk vejret læg mærke til om du spænder op i dine muskler, slap af...

    Lav feks en plan for hvordan du vil reagere, hvis nu den stikker af, hvordan får du hurtigt fat i tøjlen, når den hænger løst, en stigbøjle eller andet..

    Sådan noget virker måske dumt, men det er rigtige gode ting, når det først sker og det giver mere selvsikkerhed på turen, fordi man føler sig mere sikker smiley

    Og så er det virkelig med at slappe af og vise hesten, der ikke er noget at være bange for, du har helt styr på det her smiley


  • lea s
    lea s Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #8   25. maj 2012 første gang var der ingenting, hun var ikke bange for noget.

    hun er ikke bange så hun løber, hun vil bare gerne udenom, hjemme i stalden kan man skyde krudt af smide med plast poser, og hun er ikke som sådan bange for sådanne noget, overhoved, men tripper bare meget når man rider tur smiley

    og det kan ikke være fordi jeg er usikker, for det er jeg ikke, syntes bare det er irritiernde smiley men må øve og øve.

    hvad med noget tillidstræning? nogle som har nogle gode ideeer?

    for har kun haft hende i omkring 1 1/2 måned, så vi kender jo ikke rigtigt hinanden endnu smiley altså mig og hest.


Kommentér på:
nervøs på tur :(

Annonce