{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning + afskaf haveaffald 1.660 kr.
  • Hænge stor lampe op 1.200 kr.
  • Fuge toilet 1.000 kr.
  • Afløbs ventil i håndvask sidder løst så vasken er utæt. 830 kr.
  • Sætte skab op badeværelse mm. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinstang 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HMS
  • #1   7. jun 2012 rebgrime og stick med en string

• #2   7. jun 2012 Hvad er stick med en string? smiley

• #3   7. jun 2012 Tak:) Men er et træktov fint nok at bruge? smiley

• #4   7. jun 2012 Jeg bruger selv et træktorv, når jeg ikke lige har et HMS-torv til rådighed.
    Dog foretrækker jeg at bruge et HMS, så jeg skal også snart have købt mig et.
    - Men et træktorv fungere udemærket (;

• #5   7. jun 2012 Dejligt at høre, tak! smiley

• #6   7. jun 2012 Jeg bruger både rebgrime og alm. grime...og en ganske alm. trækketog + en ganske alm. pisk :-).

- Det fungere fint! :-).

• #7   7. jun 2012 Det kommer an på, hvad du vil med hesten.
    Hvis du vil trække den rundt, så er et alm. TRÆK-tov fint, men hvis du skal føre din hest korrekt, så den selv kan vælge sin afstand til dig, så får du brug for et tov på 5-7 meter. smiley En FØRE-line smiley

• #8   7. jun 2012 Overvej også gerne rebgrimen grundigt - hvis hesten får lyst til at gå en anden vej end du vil have den, og du så hiver i tovet, så giver det et ret så stort pres på hestens kinder (der, hvor knuderne er) og på næseryggen. smiley
    Jeg vil anbefale din en ganske normal staldgrime - i hvert fald til at starte med smiley

• #9   7. jun 2012 Du behøver ikke købe et tov som er lavet til det smiley

• #11   7. jun 2012 Tak alle sammen!
    smiley
    Har i så nogle sjove begynder øvelser man kan lave når man gerne vil have at ens hest kender en bedre og kommer når man kalder?:)

• #12   7. jun 2012 Jeg bruger sådan et tungt hms tov - det er nu mest vægten og længden af det, der gælder. Det er nemmere, at give meget præcise små tegn til hesten i rebgrimen, med et tungt tov. Du kan få et på 4 m på moldrup-rideudstyr.dk til 125 kr smiley Og det er altså pengene værd ! smiley

Stick and string er bare specielt fordi sticken er meget 'dump' ( Man kan slå lidt med den uden det gør ondt på en ) og ikke smælder, så den er ikke til 'fare' for både dig og hesten. Den har jeg købt til 250 kr eller sådan noget, og den ER bare bedre end en normal pisk, for man kan sådan 'puffe' med den til hesten, uden det gør den ondt smiley

Jeg ville starte med at lære hesten dig og tovet at kende. Altså, ae hesten over det hele , både med hænder, og så bagefter med tovet over det hele. Og lad den snuse til dig og tovet.

Hvis du også køber en stick and string, er det bedst også at 'klø' hesten over det hele med sticken, så den forbinder sticken med noget godt.

- Så ville jeg sende den ud i longen lige så stille igen, kalde den ind ved at sætte dig på hug og få dens opmærksomhed ved at trække meeeget blidt i torvet smiley Og så blive ved med det indtil du kan mærke hesten bare KAN det. smiley

Det ville jeg starte med, hesten lærer noget nyt, og man bygger et godt forhold op ved det, hvis man sikrer sig at alt hvad man gør ikke er farligt for hesten.

+++++++ Så er det meget vigtigt, du optræder som leder for hesten, ellers er det næsten umuligt for den at være tryg hos dig.

Så fx hvis den bliver bange for noget, skal du gå hen til det, og først gå væk fra det når hesten ikke er bange mere smiley

• #13   7. jun 2012 Dvs. Ae over det hele, med alt 'udstyret' man nu bruger, så sende ud, kalde ind, ae over det hele igen og så blive ved sådan smiley Husk at skifte volte en gang i mellem;-)

• #15   8. jun 2012 Fedt nok, takker:)

• #16   8. jun 2012 Jeg har lavet mit eget. Det vigtige med hensyn til HMS træning er at torvet vejer mere end almindeligt...

Jeg har lavet mit eget..

Gå i en forretning der har tilbehør til både, sejlbåde osv.
    De har noget specielt tov til når de sætter sejl og andet.. Det vejer godt, er billigere end at købe andet, og det fungerer FANTASTISK!

• #17   8. jun 2012 Jeg har også lavet mit eget tov. smiley
    Jeg købte noget godt reb i Biltema og en panikhage i Harald Nyborg, og satte det sammen. Det er meget holdbart, og super nemt at lave, hvis du splejser tovet sammen der, hvor det sidder fast i karabinhagen/panikhagen. Og så kostede det nok 100 kr i alt + der var tov nok tilbage til at lave en cordeo smiley

• #18   9. jun 2012 et MHS tov er ikke bare et tov...det har mange fordele...

Det er mindst 3,5 m og karbin-hagen er helst af STOR slags.
    Karbin-hagen er fastgjort til rebet, således at det kan arbejde.

Ved du hvordan et HMS tor skal virke???

Bare det at du trækker rebet op...altså lægget tovet i en buge, som remme jorden og fastgjort i rebgrimen til hesten..Det løft du lave, så tover frigøres fra jorden skal have en stor virkning...ligeså, som en hest med blød mund og bid.... at man ikke riden hesten hård i munden..så følsom skal du også arbejde med HMS udstyr...

Der er mange der ikke lære at bruge HMS udstyr korrekt eller og så man får man ikke den ønsket virkning og så bliver HMS tovet "baret" et alm tov...

• #19   9. jun 2012 og et føret tov kan være fint nok..på de 4-5 m men pas på hvis man har en rå hest...man kan også komme for langt væk eller foran og så er hesten jo "føre" en hest der går bagerst er føre smiley

Men nu ved jeg ikke hvor rå din hest er.. men helt sikkert et langt tov over 3,5 meter og derover for overhoved at komme i gang :O)

Kommentér på:
HMS

Annonce