Han snyder mig i longen, what to do? {{forumTopicSubject}}
min haffer snyder mig i longen når jeg konterer ham i kapsun.. På venstre volte er der ingen problemer han går fint frem, laver temposkift ved hjælp af min stemme og slapper godt af..
Til gengæld vil han slet ikke gå på højre volte, når jeg bruger kapsunen.. Han bakker bare væk, eller vender om..
Det er ikke et problem når jeg konterer i køreliner eller med indspændinger, men vil bare gerne nøjes med kapsunen!
Jeg tænkte om han var stiv og øm på den ene volte så smed sadel på ham og red ham, men an lægger sig fint på begge volter når han går inder mig, så det er umildbatårt ikke ømhed..
Har i nogle fifs?
Jeg kan ikke "skræmme" ham på plads med pisken da han ikke er bange for den, men bare ved at den betyder gå frem, når jeg vifter med den, og jeg vil ikke hverken slå eller prikke man med pisken til han makker ret..
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Fordi en hest kan nogle ting fra den ene side, kan den det ikke på den anden. Det er et helt nyt 'kapitel' for den.
Derfor skal du indlære longen fra den anden side også. Fra bunden.
Her handler det MEGET om dit eget kropssprog og kropsposition. Jeg ville anbefale noget undervisning af en god akademisk træner.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
Og han ved det jo umildbart godt, da han kan når jeg ikke bruger kapsunen..
nov 2010
dec 2008
Følger: 88 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 71 Svar: 278
Min unghest stopper nogle gange op og kigger på mig - ren frækhed fra hendes side af. Hun ved endda, at når jeg bruge stemmen til at korigere hende frem igen, så gør hun det også "af sig selv".
Til tider når hun er meget fræk prikker jeg til hende med longepisken.
Nu ved jeg ikke, hvor "ekstremt" det står til med din hest.
nov 2010
Selvom det er nemmere at menneskeliggøre sin hest frem for at lytte til den.
nov 2010
dec 2008
Vi kan alle sammen formulere os på forskellig vis - hvilke i så sandeligt også gør. Derfor er det også så let, at misforstå hinanden over tekst.
Som sagt kender jeg ikke hende og hesten, fortæller hende blot af erfaring, hvad jeg har gjort og gør, hvilket går ganske glimrende.
dec 2008
nov 2010
Han snyder mig i longen, what to do?