765 visninger
|
Oprettet:
4. sep 2006 Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.260
vandløbebånd eller svømning?? {{forumTopicSubject}}
Overvejer om min hest skal prøve det,men hvad har i prøvet og hvorfor??
Vil gerne træne hende kondination, og få hende til at danne flere muskler især bagtil.
jan 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 280
aug 2010
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Svar: 5
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 245
(link fjernet)
Skriv hvis du vil vide mere.
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 225
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 16 Emner: 138 Svar: 1.642
Det virker ikke på samme muskelgrupper. Samtidig kan vandløbebånd bruges til at forcere træning, så man kan reducere træningstiden med på til 60 %.
mar 2006
Følger: 113 Følgere: 112 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 504
jeg fik af vide af både dyrlæge og kiroprakter at med de problemer min hest havde skulle den bestemt IKKE ud og svømme da den her vil tage hovedet op (logisk nok, ellers drukner den jo) og smide ryggen/ikke løfte ryggen op, det er mere anstrengende end godt for en hest med dårlig ryg og min dyrlæge samt kiroprakter sagde også at det ikke giver nogle særlig gode muskler.
Derfor besluttede jeg at den skulle gå på vand skridtbånd i stedet for. Det gjorde den på Hjortlund Horsetreatment som Ida Lundgaard Runge * også foreslår. Her var den i træning i 14 dage, hvor den om morgenen gik på vandbånd og om eftermiddagen på almindeligt skridtbånd. jeg kunne se stor forskel på hende og jeg var også ude og se når hun var på vandbåndet og jeg kunne rigtig se hvor fint hun begyndte at arbejde hen over ryggen og overlinien.
faktisk var det så godt at nu her når jeg rejser på ferie skal hun derud igen i den uge hvor jeg er afsted i stedet for at en af pigerne på rideskolen skal ride hende.
www.hjortlundhorsetreatment.dk
håber du kan bruge det til noget
vandløbebånd eller svømning??