{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

bandager, gamacher, ingenting eller??? {{forumTopicSubject}}

Min hest skal på væddeløbsbanen i næste uge, for første gang siden hendes ''trav''´karrierer stoppede. Hun er i ok form og bliver ikke presset eller noget. Det hele kommer til at foregå på hendes primisser.

Men jeg er meget i tvivl ang beskyttelse på hendes ben. Hun er en MEGET tændt hest, og jeg kunne forestille mig at hun meget gerne ville løbe derude (galoppere, IKKE trave) men jeg vil ikke have der sker hverken sener, knogler eller noget som helst andet noget. Men jeg ved ikke hvad jeg skal smide på hende?? bandager er jeg bange for løsner sig og glider af - jeg kan godt ligge dem ordenligt, men når hun bliver tændt kan hun lave nogle sjove tricks med hendes ben, og derfor få bandagerne løse. gamacher ved jeg ikke om støtter nok? og så tænker jeg også, er det nødvendigt med noget? det er forskelligt om hun rides med eller ej, men et er jo lidt noget andet og skal ud på en bane i høj fart tænker jeg.

Jeg ved det virkelig ikke x) Hvad tænker i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bandager, gamacher, ingenting eller???
  • #1   12. jul 2012 Hun plejer dog næsten altid at blive redet med klokker. Hun går ikke med sko.

• #2   12. jul 2012 Et par gamacher vil jeg give den på - der er ikke noget du kan putte på benene som støtter meget

• #3   12. jul 2012 hvad med sådan nogle kodeledsgamacher eller sådan nogle?

• #4   12. jul 2012 Pernille: Evt. link? er ikke helt sikker på jeg ved hvilke det er smiley

• #5   12. jul 2012
    Tjae... Om vinteren rider jeg på væddeløbsbanen og der kan godt blive givet ordentligt gas - men der er intet på benene og er der normalt heller ikke på dyret.

• #6   12. jul 2012 Brug noget du er 100% sikker på sidder helt fast, og ikk noget der kan være risiko for og falde ned, ville selv vælge springgamacher

• #7   12. jul 2012 Jeg har også det her ''ler'' som køler hendes ben langsomt ned (holder på varmen, frigiver langsomt) som jeg tænker er en ide at give hende på bagefter?

• #8   12. jul 2012 Rider altid med 4 stk gamacher og 4 stk klokker uden for dressurbanen, så det vil jeg anbefale smiley

• #9   12. jul 2012 Natasja: Må jeg spørge hvorfor du har klokker på bagbenene også??

• #10   12. jul 2012 Jeg ville vælge nogen der beskytter mod slag - derfor springgamacher. smiley

• #12   12. jul 2012 Eeej jeg er i tvivl stadig smiley

Jeg har de der kodeledsgamacher, men ved ikke om springgamacherne (som jeg også har) ville være bedre?

• #13   12. jul 2012 jeg syntes rigtig godt om de der kodeledsgamacher, og ville personligt nok fortrække dem, men det er jo med at gøre det du følger bedst

• #14   12. jul 2012 Tror jeg tager kodeledsgamacher på forben + klokker, og bagbensgamacher (spring) på bagbenene smiley Og så fleecebandager på køreturen derhen, og ''ler'' + bandager på hjem igen ..

• #15   12. jul 2012 lyder fornuftigt syntes jeg

• #16   12. jul 2012 min får ikke noget på med mindre han er skoet og skal trave i topfart.... og så er det knæstrygere foran og store trav gamascher bagpå, som særligt dækker indersiden. - begge dele er lukket med rem og spænde til sidst, ikke kun velcro.... men de heste bevæger sig jo forskelligt, så jeg kan ikke fortælle dig hvor din kunne komme til at ramme sig selv.

Jeg håber I får en herlig tur, er du ikke flink at skrive her, hvordan det gik bagefter, min har ikke set travbanen i over 3 år, men jeg er så fristet til at tage ham med en af dagene i ferien. smiley

• #17   12. jul 2012 Kia: Skal nok se om jeg kan huske at opdatere smiley

Frida går som en alm. ridehest, og går modsat mange andre travere, med ''samlede'' bagben, hvor de fleste travere jo kaster dem ud til siden.
    Men nu skal hun også galopperes derude, hun gider ikke trave overhovedet. Det eneste tidspunkt jeg er bange for hun rammer sig, er når hun bliver ivrig og jeg holder hende, hvor hun så kan finde på at lave ''cirkler'' med forbenene (der er et ord for det, jeg ikke kan huske pt)

Støtten tænker jeg på, når jeg tager hende ned i fart i galoppen, så har hun det med at stampe meget med forbenene i jorden ..

• #18   12. jul 2012 hvilken bane skal du på ? vi træner på billund, der er både en blød jord/sand bane inderst og så den rigtige bane, det er oftest fast, men altså slet ikke som asfalt, (det afhænger af vejret og hvor mange kørt før os) jeg synes bedst man kan sammenligne banen med det våde sand på stranden, hvor havet har været, bare grovere i strukturen...

jeg ville ikke bekymre mig om om stamperiet, jeg ved ikke engang om der findes gamacher der støtter for den slags...det skulle da lige være springgamacher så.. men underlaget er jo netop lavet til at give hestene optimalt fodfæste mm. det eneste negative jeg kan sige er om travbanen er at min plejer at skulle have sko på efter et par træningsture, for det slider en del på hans hove...

- og så skal du huske sikkerhedsbriller ;D det pulverstøv og småstensgrus er så træls at få i øjnene.

nåh ja.. og vat i hestens ører... hvis den har været vant til vat i sit tidligere liv, betyder ingen vat : bare giv den gas smiley

• #19   13. jul 2012 Aalborg væddeløbsbane smiley de har jo også lidt af hvert. Skal varme op på skovbanen, som ikke ligger inde ved selve banen, men er en ''sti'' der strækker sig rundt om hele området, og derefter regner jeg med at være på den ''rigtige'' bane, den er er hård i det. Lyder godt hvis det slider lidt på hovene, så kan jeg måske udskyde smeden lidt ;o)

Jeg ved faktisk ikke om hun har været vant til vat i ørerne, men det er ikke planen at hun skal have det. Det er heldigvis om aftenen vi træner derude, så der er en meget rolig stemning og meget få mennesker smiley

• #20   13. jul 2012 Hvis du vil beskytte benene optimalt, ville jeg vælge BOT gamascher el. lign., de beskytter sener osv..

MEN, hvis hesten ikke er vant til og gå med beskyttelse på benene, ved jeg ikke om jeg ville give den noget på overhovedet.. Det kan jo også have negativ effekt, hvis hesten ikke er vant til og få noget på overhovedet..

• #21   20. jul 2012 Lovede jo lige Kia at opdatere hvis jeg huskede det smiley

Det gik super fint. Frida gik i trailer uden problemer begge gange, hvor vi førhen har brugt flere timer.
    Derude var hun overraskende ''rolig'', mest som hun plejer at være, altså tændt. Vi red først et par omgange på skovbanen (en sti rundt om området) og derefter red vi sammen med min anden træningshest og hans rytter ind på banen. Frida fik lov at galoppere en runde i god fart, hvorefter hun fik lov at strække rigtigt ud. Det var en vild oplevelse, og jeg glæder mig super meget til at komme af sted igen. Det går satme stærkt, og hun er som skudt ud af en kanon når hun går i gang smiley
    Den sidste runde havde hun en rutineret jockey på ryggen, her var hun super flink.

Frida har ikke set væddeløbsbanen siden hun var 6-7år :-)hun plejer at være meget på dubberne over nye steder, men tog det rigtig flot.

• #22   22. jul 2012 ej hvor lækkert. Og hun er ikke blevet overgearet derhjemme igen siden sit gensyn med væddeløbsbanen?

• #23   22. jul 2012 Jeg ville putte pc gamacher på hende, og måske et par klokker..;-)

• #24   22. jul 2012 Kia: Nej overhovedet ikke smiley

Bæklunds maja og .....: Tjek datoen, det er et gammelt emne :-).

Kommentér på:
bandager, gamacher, ingenting eller???

Annonce