{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Tager hovedet op under ridning
  • #1   19. sep 2012 Så jeg skal bare gør det uden at røre i tøjlerne?:)

  • #2   19. sep 2012 Lidsesom hun gør her, det er også Annabell bare med tidl ejer:
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/274904-annabell_smuk_hoppe


  • #3   19. sep 2012 Måske bare ikke så meget smiley

  • #4   19. sep 2012 Okay så prøver jeg det, men mener i at man skal have dem løse eller stadig holde ved dem lidesom jeg gør bare uden at tage i tøjlerne? smiley

  • #5   19. sep 2012 Okay tak det vil jeg da prøve idag smiley

  • #6   19. sep 2012 Det er godt nok synd, efter min mening, hvis du gerne vil ha' den går som på billederne og videoerne smiley
    Når man vil have hesten til biddet, ved at sidde og rykke mere eller mindre i munden på den, så vil de fleste heste sige fra for en stund, indtil de affinder sig med det.
    At de har affundet sig med og accepteret den hårde håndtering, er ikke ens betydende med, at det er rigtigt eller godt for hesten. Hesten reagerer bare på den måde hvorpå den lettest slipper for smerten.

    Hesten skal rides frem til hånden. Tøjlerne skal passe til den ramme hesten fysisk er stærk nok til at gå i. Dvs. hvis hesten ikke har balance, bæring og krafter nok til at løfte ryggen og dermed halsen (medmindre du da er ligeglad med ryggen og bare vil have halsen op og næsen ind) så skal hesten have lange tøjler nok til, at den kan søge frem og ned. Dvs. at den strækker halsen frem og ned og slapper af. Den skal fortsat være i lodret plan - IKKE bag lod - og med en let fremadsøgende kontakt til tøjlen.
    Hvis du føler, at hesten bare går imod hånden, så er det du skal tage nogle små parader i tøjlen, til du føler den er let og lydhør overfor dine signaler.



  • #7   19. sep 2012 Ok

  • #8   19. sep 2012 Jeg er enig med det de andre siger.
    Du samler ikke en hest ved at pille ved tøjlen, så får du kun en falsk samling, hvilket vil sige stiv bøjning i nakken uden at resten af kroppen er med.
    Du skal ride hesten frem til tøjlen og lære den at følge tøjlen. For at lære den det må den først kunne søge frem om ned.
    Og jeg synes bestemt ikke du skal sætte som mål, at ride som pigen gør i den video, for hun rider slet ikke korrekt efter hvor hesten er nået i sin træning.


  • #9   19. sep 2012 Smid bøjlerne og klem i den med sæde og ben.

  • #10   19. sep 2012 Rid rid rid med dit sæde. Han kontakt med tøjerne, men ikke pille i hende.

    Jeg tror hun smider hovedet op fordi hun kan mærke at hun endelig er blevet fri for det pres gamle ejer lagde i hendes mund, og når su så piller i hende siger hun fra..


  • #11   19. sep 2012 Min mening til ridningen på videoen er altså at det ikke ser særlig pænt ud. Langt det meste af tiden er hesten bag ved lod, den slapper ikke af i halsen og virker ikke som om den har frie bevægelser i ryggen. Virker i det hele taget en anelse anspændt. Men det er så min mening smiley

    Cille rider aldrig med stramme tøjler, de er altid lidt løse, men alligevel så hun har kontakt i hans mund. Når hun sætter tempoet godt og stabilt er han begyndt at gå til biddet. Dvs hans søger selv ned der er intet træk fra tøjlen af. Hun ligger benene til og driver med sæddet. Kan desværre ikke præcis sige hvad hun gør da det ikke er mig som rider, men ved at tøjlerne ikke er stramme og der ikke pilles i munden når han søger ned. Men ved også at ved det han gør det selv frivilligt får han rundet nakken flot uden anspændthed og hans ryg får frit sving på så der er ingen spændinger over det.

    Beklager jeg ikke rigtigt kan hjælpen, ville mest sige at jeg ikke synes du skal sætte dig mål at ride som pigen på filmen for det ser ikke kønt ud smiley


  • #12   19. sep 2012 Min datter på 9 år rider med løse tøjler og hendes pony sørger ned, men hvis hun tager fat i tøjlen eller bliver det mindste urolig i sin hånd så tager hun hovedet op igen. Alt det der med at lege med tøjlerne er bare ikke særlig rart for hesten og hesten bliver hård i sin mund. Så rolige hænder også ellers løse tøjler så er jeg som de andre sikker på det nok skal komme


Kommentér på:
Tager hovedet op under ridning

Annonce