{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gennemsyn af elladcykel 1.070 kr.
  • Hækklipning 2.000 kr.
  • udskiftning af lås 1.580 kr.
  • Montering af fodlister 540 kr.
  • Montering af front på opvaskemaskinge 1.000 kr.
  • 2 sorte konsol borde samles 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springning?
  • #1   29. sep 2012 Uanset hvor højt en hest kan springe uden rytter, skal man altid starte helt fra bunden af, når man skal indspringe. Det slet ikke samme situation for hesten, som ved løsspring. Så bygger man bare stille og roligt op, i takt med at hesten får mere erfaring.

• #2   29. sep 2012 Du er jo nødt til at starte stille og rolig op, så hesten lære at finde balancen over springet med rytter, og så kan kun tiden vise hvor højt den kan springe med rytter. En ting er at springe et enkelt spring i løsspring på 130, en anden ting er om den kan springe en hel bane på 130 med rytter på.
    Det er bare vigtigt at selv om den springer 130 i løsspring, at man starter stille og rolig op med rytter, så den kan vænne sig til det smiley

• #3   29. sep 2012 Jeg ved godt at jeg skal starte lige så stille op ! Jeg spørger blot om hvor højt hun cirka kommer til at springe! smiley

• #4   29. sep 2012 Det er svært at sige. Jeg have part på en pony som kunne ville springe 85 cm i løsspring. Men hun ville sagtens have sprunget 1 meter med rytter. Hun var lidt nervøs uden rytter og ville sikkert have kunne springe højere med hjælpe og støtte fra rytter smiley

• #5   29. sep 2012 Okay. Så det kan godt være at hun enten kun vil springe 1 meter eller at hun måske vil springe 150 med rytter fordi der kommer hjælp? Er det sådan cirka? smiley

• #6   29. sep 2012 Det tror jeg ikke på man kan måle på. min gamle traver hoppe kunne trave over 150, men når det kom til baner og kombinationer kunne hun ikke teknikken ordenlig og vi måtte holde ved LC klasserne, fordi at hun bare ikke kunne magte det i hendes hoved.

• #7   29. sep 2012 Du kan ikke stille det op sådan. Min gamle pony kunne kun springe 50 cm i løsspring, men under rytter 110 cm, og det skal lige siges at der ikke var noget som helst tvang inden over. Hun havde bare ikke modet til at gøre det uden pilot. smiley

Men hvis du sørger for at bibeholde din ponys lyst til at springe og hjælper den med teknik og muskelsætning, jamen så skal det da nok blive godt. smiley

• #8   29. sep 2012 Uhh! smiley Jamen så håber jeg hun kan springe meget højere end det! smiley smiley

• #9   29. sep 2012 Du starter bare ud med kryds på 30-40 cm..
    Som sagt er det ingen garanti at hesten kan springe med rytter, når den kan springe højt i løsspringning..

Så start HELT fra bunden af, og gå ikke for hurtigt frem..

• #10   29. sep 2012 Sanne
    Tror jeg starter med lidt bom og så videre til små kryds som jeg så kører med i nogle uger hvor de bare bliver sat højere og højere op smiley Hvor efter jeg så begynder på de små lodrette spring. Og derfra arbejder mig op ad smiley

• #11   29. sep 2012 højden er jo som ikke vigtig .. det er teknikken. Når man har teknikken, så betyder højden ikke så meget, men har man den ikke kan højden være svær

Kommentér på:
Springning?

Annonce