{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Horsemanship - Nogle gode idéer? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens!
Jeg er så utrolig heldig at min elevs mor ejer den skønneste fjordbolle ved navn Freja, som jeg har fået lov at ride som var det min egen pony smiley
Nu står jeg så og vil vildt gerne træne noget horsemanship med Freja, men der er jo mange former for det.
Så tænkte om der var nogle her på HG der havde nogle gode idéer til hvad jeg kunne starte med at træne sammen med hende? smiley
Jeg har så sent som i dag være ude ved hende og lave lidt simple tillids øvelser, som at følge efter mig, bakke uden jeg røre ved hende, og bagpartvending.
Det skal lige siges at jeg kender Freja hele vejen igennem og har redet hende i et længere stykke tid smiley
Det må også meget gerne være noget horsemanship hvor det kræver at jeg rider hende, fks. i grime og træk tov smiley
Tusind tak for hjælpen på forhånd!

Med venlig hilsen
Sofie Jensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horsemanship - Nogle gode idéer?
  • #1   30. sep 2012 Ute Lehmann har skrevet en bog der hedder "i harmoni med hesten" den er virkelig værd at invisterre i, den beskriver øvelserne super godt, og med rigtig gode billeder smiley

  • #2   30. sep 2012 Lise B - Må jeg da lige have lavet lidt research på! Takker smiley

  • #3   30. sep 2012 jaja.

    Horsemanship er jo også din omgang med hesten i hverdagen.
    Jeg har ikke lavet noget specielt med Justin, men det tillidsbånd vi har er specielt, det fandt jeg ud af idag, da jeg gik i ridehuset, og han fulgte efter mig.

    Jeg har bare striglet, nusset og redet ham, som man nu gør, så man behøver skam ikke gøre noget specielt for at skabe tillid.


  • #4   30. sep 2012 Heidi C - Kan ikke helt finde ud af hvilken tone jeg skal tolke din kommentar i?
    Mener bestemt ikke at man kun kan skabe et bånd mellem hest og rytter ved at bruge horsemanship, jeg relatere nok også meget til den bidløse ridning og tricks som man laver med hestene når jeg bruger ordet 'horsemanchip', men kan se der åbenbart er andre måder det kan tolkes på.
    Hvilket er helt fint, jeg understreger så bare lige at det ikke kun er tillids øvelser jeg vil lave med Freja smiley


  • #5   30. sep 2012 Den er skam helt positiv! smiley
    Siger det bare smiley

    - Og synes da også det er en god ting du gerne vil lave! smiley

    Faktisk vil jeg anbefale en masse gå ture, det hjalp mig rigtig meget med min pony, ikke kun på tillid, men også forståelse. så det kan stærkt anbefales smiley


  • #6   30. sep 2012 Heidi C - Lyder godt! Eller hvad man nu kalder det smiley
    For bare tolket et svar på en forkert måde meget hurtigt, så ville lige være sikker inden jeg begyndte at undre mig alt for meget smiley
    Gå ture, selvfølgelig! Ting man normalt ikke rigtig tænker over, men er en super idé!
    Tak for hjælpen smiley
    Og held og lykke den din hypper smiley

    Pontos pretos - Din definition af 'fancy-træningsmetoder' tror jeg ikke helt jeg har fandet rigtigt.
    På ingen måde misforståelse, bare en anden tolkning jeg har printet ind i min hukommelse smiley


  • #7   30. sep 2012 Jeg går MEGET ind for horsemanship, og lavede det rigtig meget da jeg red Amir. Det hjælper virkelig meget i ens ridning og man får klart et bedre forhold til sin hest ved at lave noget nyt og spændende..

    Efter at have bekræftet at der er tillid, kunne man gøre småting som:

    * Når du skridter af efter let træning, så læn dig tilbage og hvil dit hoved på hestens bagdel imens du skridter (gør det dog ikke for ofte...!) eller du kunne tage sadlen af og skridte af med kun hovedtøj..

    *En solskindsdag (eller i et ridehus;P ) kan du strigle din pony som normalt, men lade være med at tage udstyr på (gemager, sadel eller hovedtøj). Sørg for at have et dejligt langt træktov og øv sådan noget som du selv sagde, men skub grænsen. Der kan du f.eks. gå under hende eller have en pisk at klø hende med (overalt..) (En presenning(staves) er også god;D )

    *Men min favorit er nu at du tager ned på banen (ligesom punkt 2). Lad så træktorvet hvile på ponyens hals og træd nogle skridt tilbage (pony skal stå stille). Så "løber" du ca. de to skridt der er og "hopper" op på hende.
    Rid så kun ved hjælp af ben, stemme og manen...
    Du kunne prøve at lave en piuette i skridt! smiley (min ynglings..) Her kan du være lidt western agtig ;D Du skal bare holde hånden, med træktorvet, ud til den side du vil dreje og brug benene.
    På den måde hjælper du dig selv i dit sæde og din pony har lettere ved at kunne mærke dig.. smiley

    Har MANGE flere ting, men håber de her også hjalp smiley


  • #8   30. sep 2012 øhm lidt forvirret... :o) er det mig eller sofie du skriver til ;D

  • #9   30. sep 2012 Kaja L - Er ekstrem vildt med din ide nummer 3!
    Er bare lidt usikker på hvordan jeg skal øve med hende at hun skal stå stille selv om jeg går væk fra hende, hun følger efter mig lige meget hvilken vej jeg går smiley
    Din piuette forsøgte jeg også at lave en lidt allá i dag, og er også helt vil med den! smiley
    Tusind tak for dine idéer! Vil helt klart forsøge med nogle af dem smiley

    Pontos pretos - Jeg tror bare vi har to forskellige måder at se på ordet på ;D
    Men forstår godt din mening i det smiley


  • #10   30. sep 2012 pontos pretos: haha oki smiley


  • #11   30. sep 2012 sofie:
    ja det er en meget stor udfordring at få hesten til at stå stille mens man selv bevæger sig, men jeg gjorde det at jeg valgte at gøre det efter en ok hård træning da hesten er træt der og ikke er nær så hurtig til at opfange at du går et skridt væk. smiley

    du kunne også få en veninde eller andre til at holde hesten til at starte med. så kunne i bare arbejde vidre derfra smiley

    Og dejligt du kunne lide dem. held og lykke smiley


  • #12   1. okt 2012 Kaja L - Det med at gøre den træt inden er en rigtig god idé! smiley
    Tror jeg at jeg vil forsøge mig med her en af dagene smiley
    Tak for hjælpen! smiley


Kommentér på:
Horsemanship - Nogle gode idéer?

Annonce