{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Horsemanship {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Da jeg har en pony, som til tider kan være lidt problematisk at have med og gøre, og det virker lidt som om at han føler sig truet generelt bare af mennesker, så ville jeg høre om nogle af jer havde nogle idéer til horsemanship?
Måske nogle af " de 7 lege", eller noget i den stil.
I longen er han også lidt problematisk.. ;(
Når jeg beder ham om at gå frem, ligger han ørerne tilbage og kan finde på at true mig.
Kunne bare godt tænke mig, at han fik lidt mere tillid til mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horsemanship
  • #1   12. dec 2013 prøv lidt tricks også smile,kysse osv. smiley så får du også et godt forhold mellem hest/pony og rytter. det virker for mig smiley

  • #2   12. dec 2013 Halløj Ida,
    De 7 lege er super gode og hjælper godt på tilliden og samarbejdet smiley
    Har videoer af alle legene på min profil lige da jeg var startet med det smiley


  • #3   12. dec 2013 Ville nok få en underviser ud til jer, hvis den ligefrem truer dig. Lyder som om at han er meget usikker på dig og/eller du sender forvirrende signaler smiley Tit er det de små ting hesten "går op i"

  • #4   12. dec 2013 Min pony var også meget usikker i longen... Han truede mig også i starten, ved at løbe mod mig...
    Undgik så helt at longere ham i ca 1 år, og vupti, nu kører det bare så fint! smiley


  • #5   12. dec 2013 Hvis en hest truer eller føler sig truet, så hjælper lege og tricks ikke.
    Der skal rigtig HMS til - altså adfærds ændring hos handleren, så hesten igen får tillid.
    Man kan ikke lege og købe en hest til tryghed, tillid og respekt. Den vil så kun søge behagelige situationer og kun når den tør eller gider.


  • #6   12. dec 2013 Der er jeg enig #5. Tricks gør ikke, at din pony ikke længere truer dig. Jeg ville som sagt få en underviser ud så hurtigt som muligt. Da din hest virkelig lyder usikker på dig, og det kan hurtigt blive farligt i hverdagen og under ridning..

  • #7   12. dec 2013 Tricks er ikke horsemanship, det bare tricks smiley
    Jeg ville nok øve nogle basale øvelse ( eller hvad man nu kalder det ) som gå frem, bak, stop, følge efter uden tov osv.
    Og tillidsøvelser som at kunne svinge med pisken og lign smiley
    Prøv evt. noget agility agtigt som, gå over en pressening(staves) smiley


  • #8   12. dec 2013 denne her side er rigtig god, der er også "rideøvelser" smiley hele molevitten er på engelsk, men det er ikke svært at forstå! manden hedder Ronan Pennec, og er ret ukendt (indtil videre) jeg kender ham, og han er rigtig flink. Faktisk holder han snart kursus på sjælland smiley men kig lidt på siden, og se om der er noget du kan bruge. har brugt hans metoder på min hest, og det har bare givet rigtigt gode resultater smiley http://www.europeanhorsemanship.com/

  • #9   13. dec 2013 Tusinde tak alle sammen..
    Spurgte for at få nogle idéer til horsemanship, for at hjælpe på tilliden, ikke for at få nogle tricks, da jeg godt ved at det nok ikke hjælper på tilliden. smiley

    Han har ikke gjort det med at true mig de sidste 5 gange i longen, så håber på at han har fået lidt mere tillid til mig.
    Har en berider her, som hjælper mig med det.
    Men tusinde tak allesammen.. smiley


Kommentér på:
Horsemanship

Annonce