26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Højskole med hest {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
jeg overvejer meget at tage et højskoleophold her efter nytår - og jeg vil selvfølgelig super gerne have min dejlige dame med, så vi kunne lære en masse spændende sammen
"Problemet" er bare at jeg kun kan finde højskoler hvor det er traditionel ridning, og tvivler på at de bliver glade for at jeg så kommer med min bidløse krikke og rider klassisk/akademisk - det vil vi jo heller ikke rigtigt få noget som helst ud af...
Jeg ved at der findes efterskoler med fokus på "hms", centreret ridning, western osv., så jeg har svært ved og tro at der ikke findes nogle højskoler som også har det - jeg kan bare ikke finde dem...
Håber i kender nogle - helst på jylland, så hesten ikke skal flyttes for langt
Med Venlig Hilsen
Frederikke
mar 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 759
Jeg er så traditionel springrytter (kan man vidst kalde det), så jeg står ikke i samme dilemma som dig, men ville da bare lige sige, at jeg også skal afsted
- men jeg ved ikke, er det ikke muligt at ringe til højskole og så spørge om det er muligt at du rider som du gør? Jeg kunne ikke forestille mig, at det skulle være det store problem for dem, det er jo dit valg og dine penge (:
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Jeg har også overvejet bare at ringe og snakke med dem - men føler lidt at det er "penge ud af vinduet" når jeg ikke kan(vil) modtage undervisning. Så kan jeg jo ligeså godt ride herhjemme og få lidt undervisning i ny og næ
Desuden stresser min hoppe helt vildt når hun står i boks og det synes jeg også er synd - så alternativt kan jeg tage vores pony med og i stedet "nøjes" med at træne fra jorden, hvilket jo også ville være spændende - men ofte har de jo løsdrift når der er fokus på enten jordarbejde eller f.eks. centreret ridning
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 110 Heste: 6 Emner: 104 Svar: 1.311
mar 2005
F&F: Det koster ikke noget at ringe og høre deres holdning til det, men hvis du som du siger ikke vil / kan modtage undervisning, og din hest oven i købet bliver stresset, så tror jeg det er penge ud af vinduet (:
apr 2008
Nej det er jo det - ville være træls at bruge så mange penge og fortryde fordi man ikke får det fulde udbytte ud af dte
Har lige kigget lidt praktikforløb rundt omkring i stedet - så er det væsentligt nemmere at finde noget som passer mig og mulepigen
I må begge have et super ophold, bliver lidt misundelig
mar 2005
Ja, det kan være det er den vej du skal gå i stedet (:
Mange tak, jeg glæder mig i hverf fald mega meget
apr 2008
Det kan jeg godt forstå
dec 2005
Glæder mig også helt vildt!
SCE: Kunne være sjovt at finde ud af om der er flere herinde fra som skulle afsted.
mar 2005
dec 2005
Højskole med hest