{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Han er bare ligeglad? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Efter at ha mistet min bedste ven i april har jeg købt Alto.
Han er en fjordhest og har fået at vide efterfølgende, at faren var mere eller mindre sindsyg.

Han nu blevet meget bedre i stalden, før bravede han bare ind i mig, og trak afsted med mig. Nu kan han stå uden grime eller noget og blive sadlet op, uden at rykke sig en cm.
Men ligeså snart jeg sætter mig op på ham, er han fuldstændig ligeglad med mig.
Han skrider hver eneste gang, og vil bare gå og glo dirkete op i luften. Der er overhovedet ingen kontakt til ham.
Nogen dage er dog bedre end andre.

Han smutter i skoven lige indtil han bliver træt og på banen kan jeg ikke få kontakt til ham heller.
Jeg er ved at give op, for hver eneste gang er en dårlig ridetur og det holder ikke i længden.

Han er tjekket for alt og er rigtig fin i hele ryggen og muskler. Efter mareridtet med Willy har jeg nemlig fået ham tjekket igennem.

Han er bare ligeglad.

Nu vil jeg igang, men kan ikke finde ud af hvordan .
Har I været igennem det samme?
For jeg er virkelig startet forfra med ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er bare ligeglad?
  • #1   9. nov 2012 Jeg kender hende der har opdrættet ham og kan slet ikke forstå at han skulle være så ligeglad... Men nu er det også et stykke tid siden jeg så ham sidst.

    Mon det kan være unghestenykker (= misforståelse af hvad der forventes af ham)?
    Jeg ville nok starte helt forfra (som du skriver du har gjort) og kun gå videre når han viser han forstår. Så forfra med træning fra jord, når han svarer på dine signaler, skal de samme signaler bruges fra ryggen, så kan der ligges lidt ekstra kommandoer på...

    Held og lykke med det!


  • #2   9. nov 2012
    Ved han overhovedet hvad du vil, altså har han lært signalerne?


  • #3   9. nov 2012 Vær konsekvent over for ham. Det er dig der bestemmer og ikke ham. Hvis han stikker af med dig skal du hive i ham, du skal vise ham at det skal han ikke gøre igen. Lad være med at tænk på at det er syndt for ham, for det nytter ikke noget. Han overtager bare fuldstændig. Du bliver nødt til at sætte dig i person, og fortælle ham at det er dig der viser vej - og ikke ham!

  • #4   9. nov 2012 For det første; der findes ingen sindssyge heste. Der findes mennesker, som ikke kan håndtere nogle heste.
    Det handler om at lære nyt.

    Jeg synes du skal få noget undervisning af en dygtig underviser.
    Her er nogle forskellige, jeg har tillid til;
    Stine Joy - www.stinejoy.dk
    Susan Kjærgaard - www.blueberryhill.dk
    Malene Dam - kan findes på facebook

    Jeg kan sagtens sidde og skrive en masse du kan gøre, men det er bare ikke det samme, som at vise det i virkeligheden og forklare hvorfor og hvordan.


  • #5   9. nov 2012 Ellers så kontakt Morten Haugaard, jeg kan give dig hans nummer i PB. Han har redet VM i Military 2 gange, og ved hvordan man håndterer en hest. Han har selv fat i en lidt sindsforstyrret hest fortiden. Han har hjulpet mig utrolig meget med min hoppe. Hun gik fra at gå med hovedet oppe og tro at hun bestemte, til at springe 110 baner og gå fantastisk dressur. Han er virkelig det hele værd, og sætter sig i respekt. Han er alt tiden værd, og ikke specielt dyr. Han har en masse erfaring, og har boet i Australien i 10 år smiley

  • #6   9. nov 2012 Hmm, lyder godt nok træls. Du kunne forsøge at få en dygtig rytter ud, berider eller lignende og ride ham et par gange og så se om det gør en forskel, og spørge dem til råds.
    Jeg ville måske også anbefale et lidt kraftigere bid, afhængig af hvad du rider med nu.
    En anden mulighed er at starte med at longere ham inden du rider hvis han har for meget krudt som han bruger på spilopper.
    Jordarbejde er også super godt, og husk at være lige så fair og konsekvent fra ryggen som det lyder til at du et fra jorden, siden du allerede har fået gode resultater med ham der smiley

    Jeg håber ikke du gir op, de stærkeste forhold knyttes når man må kæmpe for det ...


  • #7   9. nov 2012 Signe : Er forsøgt, men det er der han bare bliver ligeglad. Han stopper ikke.

    Sofie: Han var meget hidsig. Forkert ord at bruge sindsyg, men han var enormt hidsig.

    Søger underviser så tak for dem, jeg kigger på det smiley

    Krikken: Ja, han ved det godt for han var ikke helt sådan i starten.
    Han er overhovedet ikke lang i sin uddannelse og derfor prøver jeg jo at lærer ham ting. Men det kan jeg ikke før han slapper af. Og det er det jeg ikke kan få ham til medmindre han har været 1 time i skoven først.
    Jeg har tænkt mig at starte med at lave en masse fra jorden af, og skridte en masse, evt. trave de sidste 5 minutter. Stoppe når han hører efter, og hvis han ikke kan slappe af skridte en tur den dag. Lyder det helt ude i hampen?


  • #8   9. nov 2012 Kæmpede for min gamle og vi havde et venskab til sidst som ingen kunne bryde.
    Derfor vil jeg ikke give op med ham, men vil bare heller ikke nå derud hvor jeg bliver sur på ham. Jeg synes virkelig jeg er konsekvent, men uden at være hård.

    Han går fint på et hårdt bid, men vil ikke have en hest jeg ikke kan ride med alm. trensebid eller i grime. Vil have problemet løst, uden at give ham sådan et på.


  • #9   9. nov 2012 Okay hvis han bare bliver ved ville jeg smide et pelham på ham og give ham hele turen. Jeg ville virkelig vise ham at det var mig der bestemte, ligemeget om han bukkede eller stejlede. Jeg kan opfodre til at blive ved, selv til den bitre ende. Men kontakt Morten, han er ufattelig dygtig!

  • #10   9. nov 2012 Foder og foldtid kan også spille ind hvis han er hidsig.
    Synes din plan lyder udemærket men tror det vil være en god ide t give ham chancen for at få løbet sit krudt af sig engang imellem. Prøv at løsspringe, eller løslongere...


  • #11   9. nov 2012 Man behøver ikke være sur på ham. Du skal faktisk ikke være sur på ham, for ingen heste gør os ''sure'' med vilje. De ved jo ikke hvad det er vi vil med dem, før vi viser dem det. Det er os der skal vise dem hvad det er vi vil, og hvad vi vil resultere med. Man kan ikke være for hård. Jeg ved godt det lyder lidt åndssvagt, men man kan ikke være for hård. Pas på han ikke overtager magten, for så går det hen og bliver farligt

  • #12   9. nov 2012 Maria : Vi er på et springhold 1 gang om måneden og så rider vi stadig i skoven smiley så der er afveksling.



  • #13   9. nov 2012 Jeg ville starte forefra, for det lyder ikke helt som om at din hest har forstået signalerne. - og på ingen måde bruge så brutale og voldelige metoder som Signe råder dig til, det knækker kun din hest!!! smiley

  • #14   9. nov 2012 Signe: Han hverken bukker eller stejler og kunne aldrig finde på det!
    Han vil bare hellere dovne den end at arbejde .


  • #15   9. nov 2012 Det er ikke voldelige metoder Sascha, man sætter sig i respekt og viser hesten hvad det er man meneer. SÅ hellere sætte sig i respekt nu, og efterfølgende have en hest der forstår ens signaler - istedet for at tro at man er for ond overfor den og ih og åh, og lade den rende af sted med en.

  • #16   9. nov 2012 Jeg er startet forefra. Det var bare mere hvis nogen havde noget erfaring med det som jeg kunne tage med mig smiley
    Er netop startet forefra så han forstår hvad jeg mener og ikke bliver en "knækket" hest smiley


  • #17   9. nov 2012 Så tag nogle sporer på og arbejd med ham helt fra bunden, og lad ham tyde dine signaler.

  • #18   9. nov 2012 Jeg rider normalt min traver i et blødt tredelt bid eller bidløst. Men her for et par måneder siden tog jeg lige to-tre uger med et noget hårdere bid. Efter det var hun endnu lettere at ride på de gamle bløde bid. Hvis du siger han går godt med et stærkt bid, så ville jeg bruge det til at indøve stemmekommandoer og signaler for ben og sæde så han forstår det.
    Var lige inde og se hans profil. Han er godt nok fin smiley er ellers ikke så meget til fjordheste XD
    Du ku jo også prøve at ride ham i hackamore, det kan være at det er mere logisk for ham...


  • #19   9. nov 2012 Tja, hvis hesten render afsted med dig, er der noget galt. En hest kan IKKE være fræk, og det er bevist så mange gange.

    Rom blev ikke bygget på en dag, og det kræver tid, at få en ordentlig hest, som forstår signalerne og fungere 100% i dagligdagen.
    Dét du beskriver der, er voldeligt, og det er ikke respekt, det er angst.
    Respekt får du aldrig på at banke din hest.


  • #20   9. nov 2012 - og sporer er til for at forfine signalerne...
    Ikke for at indøve.


  • #21   9. nov 2012 Sascha, det er ikke at banke sin hest - men at sætte sig i respekt. Jeg siger jo ikke at jeg ''banker'' løs på min hest. Jeg fortæller den hvad der er forkert - og hvad der er rigtigt. Hvis hun fx. ikke går til bidet tager jeg fat i tøjlerne så hun forstår hvad jeg mener, og giver slip igen når hun har gjort det godt. Dvs. straf og belønnings metoden. Du behøver slet ikke fortælle mig hvad der er rigtigt og forkert, og hvad der er voldeligt - jeg har en utrolig dygtig berider der kan sit kram og har erfaring.

  • #22   9. nov 2012 Maria: Har jeg også prøvet. Men ligeså snart det andet kommer på bliver han fjollet igen.

    Havde heller aldrig selv regnet med at skulle have en fjordhest, men han mindede mig om Willy.

    Har jeg også overvejet. Har haft sådan en rebgrime med tøjler som fungerede okay, men ikke til baneridning jeg f.eks. også gerne vil ride. Der tager han bare hovedet i vejret og slapper ikke af så han får bagparten med sig. Han vil hellere løbe.

    Red en jagt på ham for nogle måneder siden, som kig helt vildt godt og der var han en skøn hest med masser af krudt. Men ville ønske han kunne slappe af og gå afslappet når han bliver bedt om det.


  • #23   9. nov 2012 Jeg banker da ikke min hest??? Hvorfor skulle jeg så tage det så meget med ro for at få ham til at forstå hvis jeg skulle banke ham?!

    Kunne ikke drømme om at banke en hest eller noget andet?!

    Han løber fordi han har energi, han vil frem og med de andre. Han har ikke ondt, det er tydeligt i hans kropssprog. jeg kender min hest!
    Jeg ved når der er noget galt, ellers havde jeg ikke brugt 3 år med dyrlæge regninger hver eneste måned for at finde en der kunne finde ud af hvad der var sket med Willy.
    Så du skal ikke beskylde mig for at banke min hest!


  • #24   9. nov 2012 Signe, stopper den her. Vi er tydeligvis helt helt uenige i hvordan man skal behandle sit hest, og da jeg overhovedet ikke er tilhænger af den måde du afstraffer, banker din hest, eller hvad du kalder det, bliver vi heller aldrig enige.

  • #25   9. nov 2012 Han går også på fold hver eneste dag fra morgen til eftermiddag og får rigtigt foder.
    Men han legede meget fik jeg afvide af gammel ejer, men de andre to gider ikke rigtigt. Så måske får han bare ikke brændt energi af ?


  • #26   9. nov 2012 Nej men du skal på ingen måde sige at jeg banker min hest, jeg sætter mig i respekt så det ikke bliver farligt. smiley

  • #27   9. nov 2012 - Hov, den besked var til Signe, undskyld jeg ikke fik skrevet det!!!

    Har stor respekt for det du har gjort for din hest, og måden du tager det på! smiley


  • #28   9. nov 2012 Myosotis: Får han havre? smiley

  • #29   9. nov 2012 Signe -
    Hvad får dig til at sige, at hun skal hive i ham og sætte et hård bid på ham? Hvis hesten ikke forstår hendes signaler, er det da det sidste man skal gøre! Ærgerligt at folk tror hesten skal 'knækkes' og 'domineres'. Heste handler ikke med dominans, men med usikkerhed. Her skal du være netop underviseren, du skal ikke være den dominante!

    Trådstarter - Hvad er det præcis han gør? Vil han ikke gå frem, stoppe og sådan noget?
    Hvis det er som om han ikke vil reagerer på dine signaler, er det fordi, han ikke aner, hvad de betyder. Han er ikke dum, men blot uviden og ved derfor ikke, hvordan han skal slippe af med det pres, du ligger.

    Hvis du vil have ham til at gå frem, skal du starte med at ligge schenklerne til, som man normalt ville gøre. Hvis du ikke får en respons, trykker du hårdere. Hvis du stadigvæk ikke får en respons, ligger du en pisk på bagparten og tapper lige så stille. Hvis du stadig ikke får en respons, tapper du hårdere og hårdere, indtil hesten går frem. Lige i det, han træder et skridt frem eller øger tempo - SLIPPER du med det samme og roooooser. Timingen er meget vigtig. Og husk, du må hverken slippe schenkelpresset eller tappen med pisken, imens. Heller ikke hvis han går baglæns, til siden, stejler eller andet. Han SKAL gå frem, og du skal holde det, indtil du får det resultat du ønsker.

    Det samme med en hest der er døv for tøjlen - Det fungerer på samme måde. Start med et blidt tøjlesignal. Hvis du ikke får en reaktion, løfter du hånden og giver et hårdere signal. Stadigvæk ingen reaktion, øger du... Så snart hesten stopper/sænker fart skal du huske at slippe lige med det samme.

    Og husk, alle disse øgninger af pres, skal ske på få sekunder. Til sidst finder hesten ud af, at den ligeså godt kan reagerer på det blide pres, da den har et valg imellem at reagerer på et blidt pres eller et hårdt pres.


  • #30   9. nov 2012 Hesten skal ikke knækkes, blot vide hvem der bestemmer.

  • #31   9. nov 2012 Sascha: okay, tak.
    Troede lige den var ment til mig smiley

    Signe: Nej! Holder ham langt væk fra havre. Det har han overhovedet ikke brug for.
    Men han får masser af wrap og lucerne så han har noget og tykke i. og selvfølgelig kraftfoder oveni.


  • #32   9. nov 2012 Og er du sikker på, at sadlen passer og den ikke har avs et sted? Heste der løber kan altså sagtens have ondt, selvom de måske ikke viser det. smiley Så jeg ville få det tjekket af en kiropraktor.
    Hvis sagen er den, at alt er tjekket osv, så er det fordi han er usikker og stresset, da han ikke fatter hat af dine signaler. smiley


  • #33   9. nov 2012 Undskyld mig Signe, har du overvejet at hesten ikke forstå hvad du siger? Hesten har en alt for lille hjerne til at tænke: "ha-ha nu smider jeg sgu lige hende her af og løber lidt rundt så kan hun fandeme lære det!". En hest kan være forvirret, og ikke forstå hvad man forlanger af den, og så er der er der nogle muligheder: frem, op og bakke. En hest tager ikke magten over en og tænker: ha-ha nu har jeg kontrollen over hende!" Men kan kan være forvirret, råvilde og misforstået. Den metode du hentyder til vil jeg mene giver en knækket hest, og jeg ville aldrig gøre det selv. Husk 98% af gangene er det rytterens fejl, nej jeg vil mene at 100% af gangene er det rytterens fejl, hesten kan have smerte, være signal forvirret osv.
    Og jeg vil bestemt ikke spille hellig og sige at jeg aldrig har været frustreret over hesten ikke gjorde som jeg bad om, og måske været lidt streng og sparket lidt hårdere samt taget lidt hårdere i tøjlen, og sagt når jeg kom tilbage fra ridtet hvorfor var du sådan en slem og fræk hest i dag? Men bestemt er jeg kommet tilbage med dårlig samvittighed og prøvet at gætte hvad jeg nu gjorde forkert.


  • #34   9. nov 2012 Det er ikke fordi han ikke vil gå frem. Og det er ikke fordi han ikke ved at han skal gå til højre når jeg beder ham om det, fordi det kunne han sagtens i starten, men han var redet på tøjlen og ikke med benene.
    Men det er blevet bedre, men er kommet til en periode hvor han siger fra, Derfor starter jeg forefra for at det bliver nogle gode turer for os begge.
    Jeg rider ikke med stramme tøjler, men kun lige præcis sådan at der er kontakt.
    Og så bruger jeg ben, sæde, vægt og stemme.

    Det er ligesom det jeg skal have vendt om hos ham smiley Hver gang han gør det rigtigt får han masser af ros. Men sætter jeg ned i skridt og lader ham skridte et par minutter, skal jeg starte helt forefra igen.

    Synes overhovedet ikke selv at jeg er agressiv rytter der tror at min hest ikke forstår hvad jeg mener.


  • #35   9. nov 2012 Og det hjælper intet at give et ordenligt spark til den eller en med pisken - da du så ligger et ekstremt pres og slipper med det samme... Hesten har ikke fået noget som helst ud af det, da du slipper presset i det, den faktisk gør det forkerte.

  • #36   9. nov 2012 Okay, det kunne godt være at han fik havre - godt at du holder ham væk fra det smiley

    Nu vil jeg gerne uddybe mine meninger omkring hvad jeg ville have gjort - hvis det var mig der var endt i den situation som du står i nu, for folk herinde har åbentbart misforstået det fuldstændig smiley

    Hvis han er doven i ridehuset og ikke vil gå frem, ville jeg stille og roligt øge min ridning. Jeg ville prøve at komme ind til ham, dvs få ham til at slappe af. Som du har beskrevet går han oppe med hovedet - hvilket min hoppe også gjorde før i tiden - før jeg fik undervisning af Morten. Han satte sig op på hende, og fandt frem til hvad der var galt. Hun havde opbygget en alt for stor underhals, så det var svært for hende at holde balancen via. hovedet og halsen. Dvs. at vi opbyggede hendes muskler i halsen så hun kunne bære sit hovede korrekt. Det første vi gjorde var at sætte sig i respekt - som tidligere nævnt. Dvs. at tage fat i tøjlen og slippe når hun gjorde det rigtige. Det kan tage tid, men det handler om at belønne sin hest for hvert skridt den tager. Dvs. den har valget om at følge den hårde måde eller den lette og bløde måde. Så hvis hun gik op med hovedet, tog jeg fat i tøjlen - og slap når hun gjorde det korrekte - Altså at sutte på biddet og bære sig selv. Du behøver ikke starte med at få hende til at gå til biddet i skridt, da det er den sværeste gangart. Du kan gøre det en smule i skridt, men husk at tage det hele i små bidder. Du kan øve det i trav, og når det er godt i traven kan du øve det i galop. smiley


  • #37   9. nov 2012 Men husk - en hest skal kunne stoppe for tøjlen, inden du lærer den at blive redet for sæde. den SKAL! Og hvis du putter et så hårdt bid på den, og ikke kan ride med et normalt bid, er det så ikke fordi den er døv i munden?

  • #38   9. nov 2012 Sofie :
    Han har haft kiropraktor 2 gange over de sidste to måneder og skal igen her i weekenden.
    Første sagde at han var så fin og anden satte hans hofte på plads og vil se ham igen her i weekenden. Men han skulle ikke have ondt da det er blevet løsnet som det skulle .
    Sadlen lå super godt, men er for lang så leder efter ny så rider ikke med den.

    Han er møg usikker, ikke angst eller dum eller uviden. Han er usikker og det er jeg udemærket klar over, derfor gør jeg som jeg gør nu.


  • #39   9. nov 2012 Den behøver ikke at gå i holdning med det samme, det tager tid. Men hvis den ikke går frem når du tager fat i tøjlen så giv den først et klem ved gjordlejet, og hvis den ikke lytter efter det - så øg presset med et lidt hårde spark. Det tager tid, og det er hårdt. Man er lige ved at give op, men det må du ikke. Det skal nok give pote en dag

  • #40   9. nov 2012 En hest skal ikke rides til bidet via tøjlen, og det handler ikke om respekt, men om læring. Det er jo ikke fordi hesten ikke vil, det er fordi den ikke ved, hvad den skal. Så forkert ordvalg.

  • #41   9. nov 2012 Signe når du rider en hest til biddet for tøjlen for du jo en hest der går nede med hovedet, men hvad med ryggen? Holdning og bæring skal komme bagfra, men det er der jo masser af diskussioner om. Jeg vil også vove at påstå at man for en hest der går underlod, og ikke i lod som er korrekt, samt en hest der takter urent og måske endda får en stiv gang. Husk at det trækker 2 point ned i dressuren for hver øvelse man laver med en hest der går underlod.

  • #42   9. nov 2012 sofie er ikke helt sikker på at jeg har forstået din spørgsmål .
    Men jeg stopper ikke min hest med tøjlen? Jeg stopper min hest med stemme og sæde.

    Hvis jeg har forstået af det rigtigt så er det nok mere eller mindre det jeg også vil frem til at han virker lidt døv i munden.


  • #43   9. nov 2012 Frederikke jeg snakker overhovedet ikke om at gå underlod, jeg snakker om at arbejde med hesten stille og roligt. Lad nu være med at kom her og tro at jeg rider mine heste underlod, det gør jeg slet ikke. Jeg lader dem bære dem selv korrekt, så det behøver du slet ikke blande dig i - tak

  • #44   9. nov 2012 Signe jeg citere: "Jeg vil også vove at påstå at man for en hest der går underlod, og ikke i lod som er korrekt, samt en hest der takter urent og måske endda får en stiv gang.". Jeg skrev jeg vil vove at påstå, jeg sagde ikke: "Signe du rider dine heste underlod, og de takter urent samt de har en stiv gang.

  • #45   9. nov 2012 Myosotis - Og det er jo også helt fint, du gerne vil lære den det, men du skal først lære den, at reagerer for tøjlen, før du kan videre uddanne ham og lære det fra sædet, da man skal koble de to ting sammen, når den skal lære, at rides for sædet. Det kan man ikke, uden et indlært stopsignal!

    Og en hest der er redet til bidet for tøjlen går på forparten, bruger ikke ryggen og bliver låst i en forkert holdning, så det er umuligt for den, at trække bagparten med ind.


  • #46   9. nov 2012 Du ved slet ikke hvordan jeg rider frederikke? Lad nu være med at kommentere på mine metoder og min ridning, når du slet ikke har set mig ride. Seriøst, du kan på ingen måde sidde og sige det som du siger, da du aldrig har set mig ride smiley

  • #47   9. nov 2012 Det gør hun jo heller ikke.. så læs dog hvad hun skriver i stedet for at føle dig angrebet...

  • #48   9. nov 2012 Signe, jeg kommentere skam ikke på den ridestil. Jeg kommentere på den metode du henviser TS til at bruge, og det jeg tolker ud fra dine svar til TS, eks: "Det første vi gjorde var at sætte sig i respekt - som tidligere nævnt. Dvs. at tage fat i tøjlen og slippe når hun gjorde det rigtige." Ud fra dette ville jeg sige at du beder hesten om at gå ned med hovedet og når den har gjort det stopper du presset fra tøjlen. Men det man kan også let misforstå hinanden når man skriver smiley

  • #49   9. nov 2012 Hvad har du misforstået ved det? Jeg styrer min hest ved både hjælp af tøjle og schenkler. Min hest, eller de heste jeg rider for træner går absolut ikke under lod. De går korrekt og takter rent. De ''tølter'' ikke i deres galop. Jeg rider mine heste frem, og lader dem suge på biddet. Jeg ''standser'' dem ikke, og lader dem ikke gå under lod. Jeg retter dem hvis de går for langt nede med hovedet, dvs. at de ikke spændser i ganansjerne - dem der ved halsen. Dvs. at de lærer at bære deres hoved korrekt via halsen, og ikke gå og spænde. Jeg rider dem på små volter så de danner muskler bag til. Så lad venligst være med at tro at jeg vil lade mine heste gå underlod, og ikke bruge deres bagpart. smiley

  • #50   9. nov 2012 Jeg kommentere stadig ikke på hvordan du rider dine heste. Jeg kan ikke kommentere på det når jeg ikke har set dig ride vel? Jeg er sådan set fløjtende ligeglad med hvordan du rider, det kommer jo ikke mig ved, det er din hest ikke min. Jeg har ikke misforstået noget, men skriver at det kan være let at misforstå hinanden når man ikke snakker face to face.

  • #51   9. nov 2012 Så lad være med at sig at mine metoder ender med at hesten går underlod. Lad være med at prøve at lyde klog, jeg ved skam godt hvordan man håndterer en hest. Jeg får hjælp af en af danmarks bedste Military ryttere, så hold venligst dine ''kommentare'' for dig selv smiley

  • #52   9. nov 2012 Signe jeg angriber ikke dig og din ridemetode. Jeg siger ikke noget sted at du ikke ved hvordan man rider eller håndtere en hest, så jeg forstår ikke hvorfor du svarer mig sådan? Jeg må gerne bidrage med min mening fordi jeg har ytringsfrihed . Jeg må gerne skrive hvad min effaring er. Jeg kommentere blot på den måde du henviser TS til at tage i brug, som jeg ikke er enig i ville være den rette fremgangsmåde. Jeg har ikke selv stået i den samme situation som TS så derfor ved jeg ikke hvad jeg ville gøre, men jeg ved at jeg ikke ville bruge din fremgangsmetode.

  • #53   9. nov 2012 Hør her. Det her er en debat, ergo må man godt argumentere frem og tilbage på folks kommentarer og forskellige måder at træne på.
    Hvis man ikke kan tåle det, skal man bare lade være med at kommentere på noget i forummet.


  • #54   9. nov 2012 Ja, men frederikke jeg mener ikke at du skal lade ordet ''underlod'' flyde ind i debatten. Ingen snakker om at gå underlod, blot af arbejde med hestens hals og hoved, som jo også fører til bagpart smiley

  • #55   9. nov 2012 Kan vi holde os til emnet ?:)

  • #56   9. nov 2012 Jo selvfølgelig Myosotis, undskyld smiley
    Sidste kommentar fra mig til Signe. Arbejde med hestens hovede og hals fører ikke automatisk til at bagparten også er med. Hvis man nu eks. saver en hest ned, har hesten jo lært at den skal tage hovedet ned og så stopper smerten, dette har jo ingen indflydelse på bagparten. Jeg må da fuldstændig selv bestemme hvilke ord og begreber jeg indedrager, det er min holdning jeg argumentere for, ikke din vel? Jeg har igen, ytringsfrihed, og som Sofie skriver er dette en debat, hvor man i en debat argumentere for sin holdning, ingen siger at vi nogensinde bliver enige hvilket jeg stærkt tvivler på. Såfrem at jeg selvfølgelig holder det i en sober tone.


  • #57   9. nov 2012 Så lad os se om dine metoder resulterer, mine metoder resulterer nu smiley

Kommentér på:
Han er bare ligeglad?

Annonce