{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Mon han bare er mæt? {{forumTopicSubject}}

Jeg flyttede min hest igår, men han er kommet tilbage til den tidligere stald så han kender omgivelserne.

Han spiste ikke sit foder igår da vi ankom (tænker der har været for meget at undersøge) det var dog væk imorges. Kunne se at han så ikke har spist hans foder op i morges? Han har spist halvdelen af det. Til gengæld har han spist en stor portion hø i løbet af aften/natten.

Jeg tænker selv at det foder der ligger tilbage er fordi han ikke har været mere sulten, men er min tankegang helt ved siden af? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mon han bare er mæt?
  • #1   30. mar 2017 Er det nyt foder? smiley

  • #2   30. mar 2017 Jeg ville tænke han er mæt smiley

    Min efterlader også tit mad i kryppen -men han får så også ret meget og han er ikke særlig intresseret i det han får


  • #3   30. mar 2017 det kan sagtens være flytningen der gør at han ikke spiser så meget krybbefoder.

    Vi har oplevet (for en del år siden) at vi flyttede hestene fra spiltov og ind i bokse - i samme stald 4 meter fra spiltovene - den ene spiste nærmest slet ikke sit krybbefoder i en uge!
    Så giv den lidt tid til at falde til igen.


  • #4   30. mar 2017 Der er ikke skiftet noget foder. smiley

    Da jeg lukkede ham i boksen igår gik han til krybben med det samme men så opdagede han hans gamle boks nabo? Også skulle de snakke. Det var lidt som om han så glemte at han havde foder for da jeg kom med hønettet var han der med det sammen for at spise smiley

    Han får ikke meget foder. Han får 600 - 700g fordelt over 2 måltider. Ejeren af stedet sagde imorges at Sofus sagtens kunne huske hvordan udlukning foregik. Han var smuttet ned til den mark han sidst gik på, men vi har valgt at han skal gå alene på springbanen idag så han lige får ro. Der går 2 heste lige ved siden af springbanen også kan han se de andre heste på de andre marker smiley


  • #5   30. mar 2017 Det skal siges at det hvor han stod før fik han krybbefoder 3 gange om dagen og det var væk med det samme så det er ikke fordi han ikke kan lide det. Han får dog mere hø her hvor han er flyttet hen nu.

    Jeg synes han var blevet mærkelig af at komme det andet sted hen. Han virkede mere forvirret, urolig og utålmodig. Han var blevet flyttet op på rideskolen vinteren over pga. Ridehus.

    Allerede igår da han kom til det gamle sted synes jeg at jeg kunne fornemme den Sofus jeg havde før. Jeg tror måske han har været frustreret over alle de mennesker der har været osv. smiley


  • #6   30. mar 2017 altså heste har ikke mæthedsfølelse på samme måde som vi har, så jeg ville tænke det var stress over flytningen smiley

  • #7   30. mar 2017 Han går til høet med det samme, men kom lidt smuldret rugbrød i foderet her til aften også var det væk smiley

  • #8   30. mar 2017 Altså når min ikke spiser op så kan jeg næsten ligeså godt køre til dyrlægen med det samme men han døjer så også med mavesår smiley så jeg er altid bekymret når han ikke har spist op men det kan også sagtens være stress eller at der bare lige sker for meget selvom han kender omgivelserne smiley

  • #9   30. mar 2017 Altså han spiser alt andet end hans krybbefoder med stor velbehag. Og ved at komme lidt andet i hans krybbefoder som fx godbidder eller rugbrød så spiser han det også. Han spiser godt med hø og skider også så jeg er ikke bekymret for ham som sådan.

    Jeg red ham ned til det nye sted igår og det er længe siden han har været afsted på tur selv, så tænker at der har været mange nye indtryk på 2 dage der gør han måske er lidt forvirret. smiley


Kommentér på:
Mon han bare er mæt?

Annonce