Træne at blive lukket ind på fold ? {{forumTopicSubject}}
Heeeej!
Jeg har købt pony den 4. November, og hun er rigtig sød. Det er en unghest, og hun har altid stået med sin mor. Tror hun har gået i nogenlunde den samme flok altid.
Nu står hun i løsdrift med 3 andre heste, og i starten blev hun jaget væk hele tiden. I dag stod hun så sammen med den vallak, der ellers plejer at jage hende. Hun fik endda lov til at spise gulerødder, mens han stod lige ved siden af.
Problemet ligget der, at hun bare ikke vil med ind på folden. I starten troede jeg, at det var et bestemt led, hun ikke ville ind af. Men det bliver værre og værre for hver gang vi "skifter" og opdager "nye" steder. I dag da jeg var ude at gå tur med hende, stoppede hun faktisk allerede op, og ville ikke gå med ind af indkørslen, som faktisk er en... 20 meter lang.
Hun stopper og vil simpelthen ikke gå med længere. Hvis jeg havde gået alene, så havde jeg ikke fået hende ind.
Problemet er ikke helt vildt stort endnu, men jeg kan mærke, at det risikerer at blive det, hvis jeg bare bliver ved med at lukke hende ind andre steder.
Så spørgsmålet er; Hvordan kan jeg træne det? Jeg har forsøgt at lokke hende, og det får hende da også lidt med. Men det bliver ikke ved. I dag måtte jeg gå så langt, at vi måtte lokke med lidt mad i den krybbe, som hun får mad i. Hele vejen ind på folden. Men det kan jeg jo ikke gøre hver gang. For de andre heste vil også gerne have hendes mad, og reagerer også på, at jeg kommer ind på folden med det. Så det gør det jo sværere.
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 78 Svar: 462
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 96
ellers har jeg ingen ideer
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Jeg vil prøve!