{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longere*
  • #1   2. dec 2012 ligesom alle rider forskelligt, longere folk også forskelligt..

• #3   2. dec 2012 Jeg har hørt at man ikke bare skal begive sig ud i at longere, hvis man ikke har erfaring, eller har hjælp til det (o:

• #4   2. dec 2012 Har aldrig hørt om en bestemt måde man skal longere på smiley

Medmindre du bruger diverse hjælpe "gadgets" så det nok smart man ved hvad man laver smiley

• #5   2. dec 2012 Jeg kastede mig ud i det at longere og neeej hvor gik det da i kludder de første gange!
    Og så var min hest rigtig dum i en longe, bukkede, sparkede, stejlede osv.

Men nu hvor vi ligesom begge to har øvet os og fundet frem til en fælles måde at det fungere på, så er det en fornøjelse at longere. smiley

• #6   2. dec 2012 Vi rider alle forskelligt, vi behandler alle vores heste forskelligt, og søreme om vi ikke også longerer forskelligt. Husk dog altid på, at det er anstrengende for hesten at blive longeret, idet den hele tiden skal gå bøjet - teknisk set "rider" du den jo på en lille volte konstant, og er den ikke vant til dette, er det jo selvfølgelig ekstra hård for den. Min egen stiver sig utrolig meget, når vi longerer, og spænder næsten mere op, end når vi rider, og det er utrolig dårligt for hendes allerede muskelfattige ryg...
    Og ja, selvfølgelig er der det uudtalte "rigtigt og forkert"; mange tror fejlagtigt, at longering "bare" er at jage hesten ud på en volte ved at knalde med en pisk og så drive den rundt og rundt, til den puster lidt. Selvfølgelig skal man have lov til at bruge pisken til hjælp, hvis hesten ikke reagerer for stemme, kropssprog eller tov, men i stedet for bare at jage rundt med den, så lyt til den - start i skridt, og først når I har 100% styr på alle signaler - gå pænt på volten, stop, gå, komme ind til dig evt. - bevæg jer videre til trav, og til sidst kan I jo så tage galoppen ..

• #7   2. dec 2012 Det kommer an på, om du bare vil have den til at rende rundt.

Hvis du vil træne dens ligeudrettethed/skævheder, er det ovre i www.arr.de

Der er links til videoer på min profil.

• #8   2. dec 2012 start hjælp på www.kapriole.dk

• #9   2. dec 2012 man kan bruge longe til rigtig meget... hvis man tager den akademiske vej så skal hesten jo gå afslappet og samlet, du kan lave versader og sådan hvor den skal ind til tyngdepunktet, du kan arbejde med den når op i sit eget spor med bagbenene så de bliver aktiveret istedet for den bare tuller rundt smiley

• #10   2. dec 2012 Få en med erfaring til at hjælpe dig - jeg har modtaget undervisning i longering, og det var en stor hjælp. Men et godt tips er at du skal danne en ''trekant'' med hesten, longetovet og evt. longepisk. Skal hesten frem stiller du dig lidt bag hesten (når den løber rundt), og hvis den skal bremse stiller du dig ud for bringen (selvfølgelig inde fra midten - svært at forklare på skrift smiley )

Longering er ligesom ridning en kunst - og det kræver træning - og der er mange måder at gøre det på. Men man kan opnå at kunne træne sin hest rigtig godt igennem longering med bla. tempovekslinger, overgange, samling osv.
    Indspænding kan bruges som hjælpemiddel - men brug det aldrig til at tvinge hesten i holdning. En løs indspændning kan sagtens fungere som en støtte og vejledning til hesten, så den søger ned.
    Og man kan også træne med dobbeltliner - to longeringsliner smiley

Men jo - der er da forskellige måder at gøre det på, men vil ikke mene at det bare er at lade hesten suse rundt i en cirkel.

• #11   2. dec 2012 Jeg har altid fået af vide at man skal gå så man har en lige linje ud får bagparten, og at en halv time i longe er det samme som en hel times hård træning under rytter! Jeg startede bare med at kaste mig ud i det, min pony forstod ikke helt konceptet først, hun bukkede og stejlede og lige pludselig mens det går allerbedst så tager fanden ved hende, og hun løber for fulde drøn rund på en volte mens hun bukker og stejler. Hun gør det stadig engang i mellem, men det er ikke så slemt længere. Men der skal jo også være plads til nogle fjollerier engang i mellem. smiley

• #12   2. dec 2012 Okay mange tak alle sammen, det var ihvertfald noget der hjalp smiley

• #13   2. dec 2012 Jeg fik undervisning af min Berider underviser, han sagde hvis du Longere din hest og ikke kan gøre det rigtig kan du ødelægge lige så meget som når du sidder der oppe.
    Så jeg fik undervisning i det smiley
    og det hjælper meget at man har noget ''viden'' i det, om en hest går amok i mod en eller om den skal lære at Longeres, og man så ved hvad man skal gøre, for at forbedre hesten, da Longering også er træning for hesten.

• #14   3. dec 2012 Okay mange tak smiley

• #15   16. dec 2012 Cecilie - Hvis du har problemer med at longere, kan jeg vise dig det, hvis det er? smiley Vores heste står jo trods alt i samme stald smiley hehe ..

• #16   16. dec 2012 Marie Høj,
    Jamen det vil jeg da hellere end gerne, mange tak. smiley
    Maja og jeg snakkede lidt om, og fik lidt tips af min kusine og så tænkte vi ikke mere over det, men så var der en helt anden veninde som sagde at der var en bestemt måde smiley

• #17   17. dec 2012 Der er mange forskellige måder, men jeg kan vise jer min måde smiley

• #18   17. dec 2012 Jear, meget gerne & tak smiley

Kommentér på:
Longere*

Annonce