{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.725 visninger | Oprettet:

Ryster med hovedet under ridning - Hvad kan det være? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG. smiley

Min part har den super trælse "vane" med at hun ryster/smider med hovedet under ridning, hvilket er super træls.. -.-' Så jeg vil jo derfor gerne finde en løsning på det. smiley

Selv mistænker jeg lidt biddet, som er et 2 delt muffe, da hun virkelig kører MEGET på det, men nu er jeg ikke stor fan af 2 delte bid i forvejen. smiley

Min ridelærer (som også har redet hende), mistænker trensen (oppe omkring ørerne), altså at den evt trykker eller noget i den stil. smiley

Hun har lige været tjekket i gennem af massør 3 gange, som siger at hun ser super fin ud, og ikke er spændt mere. smiley

Så har i noget bud på hvad det kan være, bid eller trense, eller noget helt andet? smiley

God aften til jer alle. ;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryster med hovedet under ridning - Hvad kan det være?
  • #2   18. dec 2012 tænder smiley

• #3   18. dec 2012 Har du næserem på, måske denne er for stram? Tænderne trænger til at blive ordnet? Du holder for hårdt i tøjlerne...? Der kan være mange grunde...

• #4   18. dec 2012
    Det kan være alt fra tænder, til bidet, til din ridning, til noget i ryggen, noget i nakken, sadelen, allergi for diverse ting, til noget der kun kan ses i røngten - det kan være uendeligt mange ting.

Men en ting du hurtigt kan feje af listen er at pille bidet ud og ride bidløst, gør hesten det stadig her, så er det altså ikke bidet og med lille sandsynlighed tænderne.

• #5   18. dec 2012 DEt kan være sadlen, tænderne, biddet eller oppe ved nakken, hvis den er lidt langhåret kan hårene sidde i klemme, dette kan jo chikanere utrolig meget. også på os, hvis du har et nakke hår der sidder dumt smiley

• #6   18. dec 2012 tænder. hård hånd, muskel problmer i nakken- ja mange ting

• #7   18. dec 2012 Min hoppe har tendens til det samme når hun bliver tændt og stresser op - hvilket hun meget nemt bliver. Kan det være at din hest stresser? Jeg har været længe om at finde ud af hvordan hun skulle rides for at få hende til at slappe af, men efterhånden går det rigtig fint og derfor også væstentlig mindre kasten med hovedet.
    Jeg har også været meget igennem med ridning uden næsebånd, tandraspning, køb af ny sadel, osv.
    Held og lykke med det:-)

• #8   18. dec 2012 Lisa: Ved godt at den ikke gør det for sjov, det er jo også derfor jeg forsøger at finde en løsning. smiley

Men jeg vil da lige prøve at snakke med ejerne om at få tjekket tænder. smiley Så er det da i hvertfald på plads. smiley

Nu med babydreng: Både næserem og bånd sidder som det skal, da jeg er meget ops på om det sidder for stramt, især fordi det er en trense med tilbage træk. smiley Og hun gør det også når man har helt løse tøjler. smiley

Julie Nielsen: Jeg har haft en meget lang håret hest i 9 år, så det er blevet til ren vane at lige fjerne både pandehår og man fra nakkestykket, og hendes man er lige blevet klippet. smiley

Annie: Hun er lige blevet gået igennem af massør over det hele, så der skulle ikke være noget dér. smiley

Gitte B: Hun gør det også når hun er helt afslappet. Hun er meget nem at mærke på om hun stresser eller spænder op, og vil faktisk næsten sige at hun gør det mindre når hun stresser/spænder op. smiley

Men tror at jeg prøver for sjov at smide en anden trense på hende, da jeg har en der er meget blødt foret og med udskæring til ørerne, da den hun har nu er en smule "hård" i det. smiley Så kan man da i hvertfald konstatere om det er den, eller ikke er. smiley

• #9   18. dec 2012 Hej:-)
    Jeg vil sige ulvetænder:-)

• #10   18. dec 2012 Min gjorde det da jeg fik ham. Jeg skiftede biddet og vupti. Done smiley

• #11   18. dec 2012 I sommers rystede min hest også på hovedet (mere ørene), fordi hun havde svamp i ørene.
    Ellers er det vel blevet sagt, det jeg også ville sige.

• #12   18. dec 2012 Picanda: Jeg mistænker også biddet rigtig meget, da hun kører helt vildt på det, lige fra hun får det i munden, til det ryger af igen, og det er VIRKELIG meget, tror ikke jeg har set en hest køre så meget på biddet før. Ö
    Så overvejer lidt at prøve med noget 3 delt, og se om det kan gøre det. smiley

Men tænder bliver i hvertfald nævnt til ejerne uanset hvad. smiley
    De er heldigvis SÅ søde til alt sådan noget. smiley

• #13   18. dec 2012 ret sikkert tandspidser! ud med dr. dyr og ordne tænderne:)

• #15   1. jan 2013 Er selv lige begyndt at interessere mig ret meget for bidtilpasning, og hvis hesten gumler meget på biddet kan det sagtens være det.

Men det kan også være så meget andet

• #16   1. jan 2013 Katrine: Jeg har også overvejet meget at finde et tyndt 3 delt til hende. Men tror jeg skal på biblioteket i løbet af ugen og låne Bag om Biddet, og se om der er noget der i jeg kan bruge til noget. smiley

Men skal have snakket med hendes ejere om tænder, så er det i hvertfald på plads. smiley

• #17   2. jan 2013 den kan evt være head shaker

• #18   2. jan 2013 Stald Midtjyden: Det er KUN under ridning hun gør det, ikke i boksen, på staldgangen eller på fold. smiley Synes heller ikke hun gør det på samme måde som en hest der er head shaker. smiley

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #19   29. mar 2018 Hejsa.
    Jeg har samme problem. Hoppen er bestemt ikke glad såsnart jeg tager trensen ergo biddet klar til munden. Hun er herefter meget urolig med hovedet og søger helt sikkert væk fra biddet i munden. Så bliver det lidt bedre inden opstigning... men herefter kommer der under ridningen af og til afvigning med hovedet. Især for løse tøjler.
    Hun er meget fremadgående og jeg skal bestemt være på med sæde og tøjle. Her reagere hun ikke med ubehag. Nyt Beris bid soft...tungefrihed...ingen ændring...overvejer læderbid...dyrt...overvejer mild hackamore...men er usikker på sikkerheden under ridningen, at hun simpelthen render med mig. Har masser af erfaring med bidløst men ikke på denne dame. Så kræver lidt betænkelighed vedr. bidløst.
    Har desværre kun folden som indelukke og sikkerhed hvis hun skal afprøves i bidløst.
    Hoppen ryster ikke på hovedet eller har ubehag ved grime eller på andre tidspunkter.
    Intet næsebånd på trensen. Biddet ligger roligt. Reaktionen er ens afprøvet med to slags bid. Tredelt, og beris soft tungefrihed. Ingen forskel.
    Tænder lige tjekket... lidt tandspidser ellers intet.
    Rød på den ene lade...som et niv mærke...er ikke i tvivl om det er bid i mund som er problemet...mere hvad der hjælper...bidløst ja...men meget frisk dame=sikkerhed...
    Eller jeg kan købe mig igennem et utal af bid måske uden at finde det rigtige...nu prøver vi læderbiddet.
    Jeg skal skrive igen hvis og når det lykkedes:-)

Venligst Christina

• #21   31. mar 2018 Ehm, jeg takker for de seneste svar, opslaget er dog 5 år gammelt, hesten har jeg ikke haft part på i flere år, hehe. smiley

Som bonus kan jeg dog oplyse, at løsningen var at skifte til en trense der var bedre foret og med udskæring ved ørerne, det gav ro med det samme. smiley

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #22   31. mar 2018 Ha ha... jamen der kan man bare se hvor ofte jeg er på Hestegalleri smiley

Men tak for bonus infoen... vil da have dette i mente til min egen smiley

God påske smiley

• #23   31. mar 2018 Hihi, det kan ske. smiley

Tak og i lige måde. smiley

Kommentér på:
Ryster med hovedet under ridning - Hvad kan det være?

Annonce