{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Galop og balance {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge HG mennesker!:)

Jeg har et problem med min islænderhoppe i galoppen.
Hun havde før været rigtig god til, at skelne mellem højre og venstre galop. Men en dag i slutningen af november begyndte hun pludseligt ikke, at kunne anspringe i venstregalop.
Det blev bedre i løbet af december, men i januar gik det meget ned ad bakke igen.
Jeg kan næsten ikke få hende til, at anspringe i venstre galop.
Jeg prøver og prøver, men det går galt næsten hver gang.
I starten fik jeg, at vide af min underviser, at jeg skulle ride hende(Disa, hesten) ind på en 20-metervolte, lave signalet til venstre galop lidt overdrevet. Dette lykkes først efter 20 galop anspring. mindst,..
Derefter har jeg fået af vide af en anden underviser, at jeg skal gøre det samme, bare lave volten mindre end en 20-meter volte. Jeg gjorde dette mens hun(underviseren) så på. Hun blev ved med, at sige at jeg skulle lave volten mindre og mindre ind til det lykkes. Det gjorde jeg og da volten var rigtig lille fik Disa og jeg lavet galopanspringet, og hun kom i rigtig galop.
Denne 'metode' eller hvad man nu kalder det, virker rimelig godt. Der er bare lige et lille problem. Disa har rigtig svært ved, at komme ordenligt rundt i den lille volte. Hun går tit i tölt eller anspringer selv i galop.
Når det så lykkes, at få lavet en ordenlig volte, anspringer jeg til galop, hun anspringer rigtig, men changere(staves?)..
Når Disa longeres uden rytter kan hun sagtens springe an i venstre galop.
Har haft andre til, at prøve, men hvor det heller ikke lykkes for dem.
Jeg har tænkt, at det kunne værre balancen. Men jeg synes i alle andre gangarter end galop, er hun klart bedst på venstre volte. Hun laver klart de bedste volter og andre øvelser, er meget næmmere til samling og er generalt meget nemmere, at have med, at gøre.
Så er det bare mig der ikke kan finde ud af, at lave et galop anspring? Eller er det balancen den er helt galt med?

Hilsen Grøndahl(:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop og balance
Kommentér på:
Galop og balance

Annonce