466 visninger
|
Oprettet:
hvor tit træner i med jeres 2 års? {{forumTopicSubject}}
jeg har en skøn vallak der bliver 2 til april. jeg træner med ham 3-4 gange om ugen. enten med at gå ture eller træning fra jorden i ridehuset. de andre dage er bare hygge og strigling.
han kan indtil videre:
blive striglet
få skyllet ben
dækken af /på
gå ture alene
flytte sig for tryk
gå over bomme/bakke mellem 2 bomme
stå,bakke, stop, skridte, trave pænt ved siden af mig
have longegjord på
have gamacher på.
nogle små tricks
hvor tit træner i med jeres 2 års og hvad laver i med dem?
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Han er unghest, og man kan mærke på ham hvornår nok er nok og hvornår han gerne vil, og hvornår han ikke vil.
Når han ikke vil noget eller er fuld af energi, leger jeg 'Chase the tiger' og sporhunde tricks med ham. Dvs finde ting som jeg render rundt og gemmer, for at få stimuleret hjernen og vores forhold, når han kommer tilbage med tingen og bliver rost til skyerne.
Han er helt sin egen, så jeg kan sagtens mærke på ham hvornår nok er nok. Variér træningen og kør ikke død i noget, for det går også udover hesten. Jeg træner gerne 2 gange om dagen vis jeg kan nå det - Dvs 15 minutters træning per gang. Med 3-4 timer imellem. Og slutter gerne af, med at de sidste 5 minutter er leg og nusning.
Og min hest fejler ingenting..
mar 2009
Følger: 167 Følgere: 185 Heste: 24 Emner: 14 Svar: 214
Min 2½ års er jeg først begyndt at vænne til trense nu her, da hun skal ryttervænnes til sommer (ca. i 1 mdr) og så skal hun til kåring i aug. hvor vi selvfølgelig træner op til. men efter endt kåring får hun lov til at ha "ridepause" til foråret/sommeren hvor hun bliver 4 år. har ikke så travlt med unghestene,
hvor tit træner i med jeres 2 års?