{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Horsemanship {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg vil gerne starte horsemanship op med min part, for at få et bedre tilids bånd.. Jeg har mange problemer med at gå med ham hvis der er græs eller mad i nærheden, for han er meget sulten hele tiden og meget madglad!
Så jeg vil gerne have trænet lidt horsemanship..
er det noget som har nogle gode startmeteoder? og nogle rimlig nemme start tricts, bare så vi kan ligge let ud smiley
Det ville være skønt hvis i ville give mig nogle ideer og svare på mine spørgsmål. det ville jeg sætter stor pris på!<3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Horsemanship
  • #1   6. feb 2013 Du skal i hvert fald som en start vide hvad Horsemanship er smiley

Det er ikke det du beskriver. Horsemanship er omgangen med heste, og derfor findes der både god og dårlig horsemanship.

Det du taler om er groundwork smiley
    Det kan gøres på flere måder, og det kommer også an på hvor mange hjælpemidler du vil have med. Altså en stick fx, eller ingen.

Med hensyn til at gå og græsning, vil jeg mene, at det hjælper at kende sin hest, og hele tiden være på forkant med, hvad den gør. Lægger den an til at gå hen for at spise, må du stoppe den. Enten ved at aktivere den ved at finde på noget andet - gå den anden vej, eller også må du lige markere i grimen, at hesten skal blive ved dig - her er det naturligvis vigtigt at slippe presset i grimen med det samme at hesten reagerer.

• #2   6. feb 2013 Søg på youtube og google.. De er dine venner smiley

• #3   6. feb 2013 Ja, det har du ret i. Det er nok ogs tricks men og horsemanship. vidste bare ik helt hvordan jeg kunne beskrive det.
    Men jeg har gået tude med ham for at træne det..
    men det eneste har har respekt for er pisken.. jeg er enelig begndt at få en god kontol, emn aligevel... når han først er sulten så går han bare ligemeget hvad jeg gør, han trækker mig nærmest med...

• #4   6. feb 2013 du skal være bestemt, som du siger når der er mad i nærheden. smiley
    nu siger vi fx. hvis der er græs i nærheden og den søger ned, så skal du blive ved med at kæmpe imod indtil den holder op og kigger på dig, så fører du selv dens hoved ned til græsset på den måde lære den at "spørge om lov". og på samme måde gør du når der er andet mad i nærheden.

ANDET HORSEMANSHIP smiley
    * som det første trin kan du starte med at lære den at stoppe når du stopper, det gør du ved at: de første på gange rusker du i torvet 3 sek. inden du standser, han skal standse sådan så at hans skulder er bag din. smiley

* du kan slippe ham løs på ridebanen/ridehuset og så når du fx.står på en bestemt måde skal han komme inde til dig. smiley (nok først når i har fået lidt mere tillid)

* øve ham i at trave i takt med dig, altså med forbenene. når i har øvet det lidt kan i prøve at trave gennem nogen bomme, sådan så at hans skridt bliver længere. han traver over dem når han er tryg ved at løbe ved din side.

håber du kan bruge det, har selv brugt det og min pony følger mig uden jeg har grime eller noget på ham, og han gør det samme som mig smiley smiley

• #5   6. feb 2013 Tak trine, det vil jeg prøve smiley

• #6   6. feb 2013 bare skriv i pb. hvis du vil have flere råd smiley

Kommentér på:
Horsemanship

Annonce