{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Problemer med at få i galop? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu redet på Diamond i godt 5 måneder og vi hr snart halvårs dag. jeg redet hende næsten hver dg siden 2. november og har aldrig prøvet at galopere på hende. hun vil simpelthen ikke. Jeg lægger mine ben rigtigt, bruger sædet, har pisk med bruger stemmen og har kun let fat i tøjlen, men hun vil bare ikke i galop!
Hvad skal jeg gøre? Jeg vil virkelig snart gerne komme igang med hende, men det er svært når jeg ikke kan komme til at galopere.. smiley

har i oplevet noget lign.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med at få i galop?
  • #1   10. feb 2013 hvis den ikke har balance til at galopere på bane er dette jo svært for den... hvordan er den i naturen?

• #3   10. feb 2013 Tina
    Hun er meget tændt i naturen og vil gerne trave.. Har aldrig galoperet på hende. Hverken i naturen eller på banen.. smiley

Freja
    Hun er svær at få i galop i longen. Man skal virkelig bruge pisken bag hende. Og når man så endelig får hende igang er hun meget hurtig og kan finde på at sætte sig til at stejle og stikke af i den anden ende af halen.. smiley

• Signe K
    Signe K Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 24
    #4   10. feb 2013 Har prøvet det på en jeg engang red på...Ved den gik der også lan tid inden den gad men der skal bare trænes !!

• #5   10. feb 2013 det lyder som om den har dårlig balance og ikke er klar til at bære sig selv

• #7   10. feb 2013 Jeg har trænet balance i en helt måned nu. Det kan da ikke passe at jeg skal blive ved.. smiley

• #8   10. feb 2013 Balancen er noget der kommer stille og roligt. Få styr på skridt og trav og øv videre med balancen. Vent med galoppen til i kan komme ud i naturen på lige strækninger.

Hvad træner du for at træne balancen`?

• #9   10. feb 2013 Den mangler balance og muligvis muskler, den slags tager laaaaaang tid at opbygge. Det kan let tage et halvt til et helt år. Hav tålmodighed og når endelig skal til at begynde at lære hesten det, så gør det i naturen og gerne hvor det går op ad bakke. Så gør du det nemmere for hesten.
    Og vent til hesten har lært at sætte i galop i longen på en stemme kommando, så kan du overføre det til ridningen og det kan være en stor hjælp. Hesten forstår jo ikke signalet fra dine ben hvis den ikke har lært det før.

• #11   10. feb 2013 Jannie
    Jeg laver volter hele tiden. Rider væk fra barierren og får hende til at krydse over med benene o 10 og 12 meter volter. Og får hende bukket godt af i hjørnerne.. Sådan har min underviser sagt jeg skal gøre..

• #12   10. feb 2013 Bomøvelser kan også være godt til balancen.
    En anden ting du skal tænke på er hvis din egen balance er dårlig så forstyrre du hesten ekstremt meget især i galop. Det kan være en fordel at arbejde med din egen balance. Din opstilling skal også være perfekt for at du ikke forstyrre hestens balance.

• #13   10. feb 2013 lyder bare som om den ikke ved hvad galop er...

Jasmin havde svært med galop da vi fik hende og hun monsterhurtig travede når hun skulle løbe med de andre, hun kom aldrig i galop ude på folden. Vi drev bare på hele tiden og måtte også bruge MEGET hårde og godt med ben lige for at få hende igang og sige dygtig smiley Det tog omkring en 3 gange så havde hun nemmere ved at komme i galop

• #15   10. feb 2013 Når den er redet så lang tid, og stadig ikke kan galopere, ville jeg overveje, om den kan have smerter?

• #16   10. feb 2013 Åh gud ja Jeanne, du siger noget! smiley Problemer med galop kan være et tegn på en låsning.

• #17   10. feb 2013 ja, jeg tænker også, at det kunne være en låsning.

• #18   10. feb 2013 Hun kan sagtens galopere. Da hun blev tilredet kunne hun sagtens galopere hun skulle bare løbes igang.. Hun har en fold på 20x30 som hun sagtens kan galopere på. Hun har været løs i hallen nogle gange og kan virkelig skubbe sig selv fremad i galoppen. Hun laver altid anspring til galop i hjørnerne når hun er løs og og så galopere hun ellers bare rundt på hovslaget og helt ud til hjørnerne..

• #19   10. feb 2013 Jeg får undervisning ja. Min underviser siger jeg skal longere hende og lade vær med at ride hende og så lærer hende at galopere... Jeg kan lave anspring på alle heste jeg har redet på.. Bare ikke hende. Jeg akn min opstilling 100% skridt og trav. Læner mig lidt tilbage i gallopen. Ellers ikke andet.. Hun har føl i maven måske det kan have noget med det at gøre?

• #21   10. feb 2013 Takker. Så vil jeg snart få en med ud på en mark og komme i galop. Lad os se om det kommer til at gå godt... smiley

• #23   5. mar 2013 Jeg tror altså at tunge racer godt kan lære at galoppere langsommere. Det er et balancespørgsmål.

Har du noget video? Så er det lidt lettere at se hvad der sker.

• #24   5. mar 2013 Anita: Jge har video hvor hun skal galopere i longen den hedder noget i stil af "Longering af Diamond Part 2" smiley Der prøver hun smiley
    Kan lige få taget noget video hvor jeg prøver at få hende i galop smiley

Kommentér på:
Problemer med at få i galop?

Annonce