{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Hest vil ikke på tur alene {{forumTopicSubject}}

Min hest Annabell vil ikke ride på tur alene og det er ret træls, hvis der ikke lige er andre at ride med.. smiley

Når jeg trækker hende ud og stiger op og driver hende frem, så går hun men så snart hun har gået lidt, så vender hun om og går i gallop eller bukker!

Men med andre heste er hun bare lidt nervøs, men følger efter dem smiley

Hvad kan jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reaparation opvaskemaskine“Bosch SilencePlus larmer fra pumpeområdet. 1.000 kr.
  • Afmontering af dørgreb og påsætning af nyt dørgreb 970 kr.
  • Sæt lampe op. 500 kr.
  • Beskæring af træer samt fjernelse af afklip 3.000 kr.
  • Havearbejde 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest vil ikke på tur alene
  • #2   17. feb 2013
    Træk tur i første omgang :o). Hesten lyder seperations angst og det tager tid at komme af med. Så jeg ville starte med at gå tur, måske du kun når 30 meter væk, måske kun 3 meter væk fra stalden. Men vend om inden hun selv gør, så det bliver en god oplevelse og hun ved at hun kommer hjem igen.
    Brug evt. godbidder til belønning og holde hendes opmærksomhed.

• #3   17. feb 2013 <b>Mathilde</b>
    Jeg kan heller ikke trække hende alene udenfor rundt om ridehuset... å bliver hun også bange hvis ikke der er andre heste med smiley

• #4   17. feb 2013 <b> Krikken</b>
    Okay, det vil jeg prøve smiley
    Men hvordan skulle det hjælpe når jeg skal ride hende, hvis jeg kun trækker hende?

• #5   17. feb 2013
    For at lettere og fx. kunne give godbider, fordi det er lidt formålsløst at ride 3 meter væk men hvis du føler for at ride, så kan du gøre det :o).
    Det er mest fordi at jeg føler det mest sikkert fra jorden med en hest der er utryg ;o).

• #6   17. feb 2013 Okay smiley

• #7   17. feb 2013 Gå ture med den i første omgang, så hesten lære at det med at være ude alene ikke er farligt. Giv en masse lækkerier og ros, og ingen skæld ud hvis den er overgearet eller bange. smiley

• #8   17. feb 2013 Min hest ville heller ikke gå tur alene til at starte med, jeg gjorde det at når jeg kunne mærke han blev usikker, hoppede jeg af stod og berolige trak ham væk fra det farlige, og så hoppede jeg op igen, og red videre, og sådan fortsatte jeg. Nu kan vi ride lange ture uden jeg behøves hoppe af.

• #9   17. feb 2013 Som de andre siger; små bidder!
    Min egen erfaring er derudover, at det er bedst at gå foran hesten fremfor ved siden af. For det første, så kommer den ikke sådan til at danse rundt om dig. For det andet, så vil hesten måske ikke synes det hele er så farligt, når du går roligt foran. På dem måde ser den også dig tydeligt, og så føler den sig måske ikke så alene smiley
    Min egen hest gjorde ligesom din, og jeg tog en rebgrime og et halvlangt tov på, og så gik jeg et par meter foran hende, hvis hun så begyndte at te sig, så rystede jeg lidt i tovet, så hun kom tilbage på plads. Når hun slappede nogenlunde af, gik vi hjemad smiley
    Har været en stor succes her. Det startede med, at jeg knap nok kunne trække hende ud af gårdspladsen. Nu er den længste tur jeg har redet på hende været 1 1/2 time i alle gangarter. Men det tager lang tid og tålmodighed smiley

• #10   17. feb 2013 Har samme problem. Kan generelt ikke ride alene. smiley Min pony er meget afhængig af andre heste.
    Men jeg er enig med Krikken! Det er også præcis hvad jeg selv har tænkt mig at gøre smiley

Kommentér på:
Hest vil ikke på tur alene

Annonce