{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Han stejler og laver hop når vi går tur!!? {{forumTopicSubject}}

Hey alle derude!
Jeg har en (blev igår) vallak som stejler, ikke så døjt men han løfter lige forbene når jeg går med ham? Jeg har prøvet alt muligt, såsom at holde ham nede hvor efter jeg går nogle meter og roser ham for at gå pænt, men sågar han det igen?
Dette har stået på i en måneds tid, og aner ikke hvad jeg skal gøre? Jeg har det rigtig dårligt med at slå ham, føler det er forkert, så prøver så vidt muligt at lave være?
Hvad kan jeg gøre ved dette?

Og! Han napper, jeg ved han kun er 10 mdr, med det er skide irriterende! Og det er bare blevet værre her på det sidste, gør jeg noget forkert?
Jeg leger med ham på folden, hvor vi løber sammen. Men ligeså snart jeg tager grimen på ham har det været træning eller tur?
Hjælp HG !!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fraflytningsrengøring af plejebolig i Viborg 130.000 kr.
  • Pudsning af vinduer udvendigt 61.200 kr.
  • Vinduespudsning 70.000 kr.
  • Skille vandlås ad og rense (spændte for hårdt..) 60.000 kr.
  • græsslåning 70.000 kr.
  • Ophænging af gardiner 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han stejler og laver hop når vi går tur!!?
  • #2   28. feb 2013 Har jeg prøvet? smiley søger nogle alternative metoder

• #3   28. feb 2013 Plejer at sige nej i en hurtig og skarp tone-ville aldrig slå hesten:) Gå en tur i grime og træktorv, Lige så snart i kommer ud på vejen snakker du til ham med en rolig og sød stemme, når han begynder siger du nej, tager bestemt fat i torvet og vender om(ikke noget med at snakke til ham) - stil ham i boks og vent et par minutter(tænkepause), start så forfra:)

• #4   28. feb 2013 Jeg dasker ham mere end jeg. Slår ham" og da han kun er 10 mdr, trækkerjeg ham helst ikke ud til vejen smiley

• #5   28. feb 2013 Du skriver jo også at du ikke vil slå ham, så går jeg heller ikke udfra at du gør:) Nej sorry, så stien eller marken eller hvad i nu bruger, de steder jeg rider er det bare kun veje vi har at træne på:)

• #6   28. feb 2013 Jeg vil helt undgå det smiley men ja, stier smiley

• #7   28. feb 2013 Gør han det også hvis i træner fra jorden på bane?:)

• #8   28. feb 2013 Han kan finde på at løbe af helvedes til rundt på banen og vise sig over for de ndre

• #9   28. feb 2013 Andre, så ja*

• #10   28. feb 2013 Undskyld de mange spørgsmål, men må lige vide hvor slemt problemet er:) Hvad laver i når i træner på banen?

• #11   28. feb 2013 Har i lavet det med at slippe ham løs på banen og du står i midten med en godbid indtil han kommer ind og tager den og fri til at gå - når han kan det så går i videre til at han kommer ind og du tager roligt fat i ham og går en runde på banen med ham, slipper ham fri og stiller dig på midten igen?:)

• #12   28. feb 2013 Undskyld hvis det er kort, men det er pisse svært at skrive på i iPad:)
    Men ja, vi træner løst, vi træner primært bakke, kysse, vige til side for bestemte tegn mm smiley

• #13   28. feb 2013 Lad være med at vende om når han gør det, for så finder han ud af at hvis han stejler lidt, så kommer han hjem.
    Mine passerponyer stejler ikke, men de maser ind i en og ved slet ikke hvordan man arter sig i grimen. Hvis de gør noget jeg ikke vil have, som at gå for stærkt, drejer jeg dem rundt og stopper til de står pænt uden at lave noget som helst. De må gerne kigge, men det mindste skridt som jeg ikke har "tilladt" vil give en direkte billet til at bakke nogle skridt og vente i endnu længere tid. De har efterhånden forstået, at man først går videre når man opfører sig pænt :).

• #14   28. feb 2013 Okay! Det vil jeg prøve lidt imorgen! smiley

• #15   28. feb 2013 Okay:) Kan nu sagtens forstå hvad TeamHashBash skriver og hun har faktisk ret i at de ikke skal hele vejen hjem, så tag hellere en volte:)

• #16   1. mar 2013 Er det kun en grime du har på ham?
    Jeg bruger rebgrime til mine, for de er utrolig stærke på trods af at det er en Shetter og en Fjordblanding. Ved at lære dem at gå ordentligt i en rebgrime, kan du lægge stort set hvad som helst på hovedet, og gå med den. Det virker i hvert fald på mine :).

Held og lykke med det :).

• #17   1. mar 2013 Ok... jeg prøvede at forklare en metode jeg har lært af Marianne Brydov (fra Paradisgården) på skrift, men jeg kan simpelthen ikke forklare det.
    Jeg lærte det da jeg havde problemer med at gå med min unghest, og tror du vil kunne bruge det også.
    Hvis du ønsker det, får jeg en til at filme det i morgen og lægger videoen herind så du kan se det og få en ordentlig forklaring smiley det virkede super godt for mig.

Det kræver blot en rebgrime og et langt tov (men kan nok også fungere i alm. grime)

• #18   1. mar 2013 tænk på han han skal gå frem af hele tiden nusse og lege er inden i går og efter.
    når i går er der kun en vej og hvis du går lidt til så han skal tænke på at følge med burde problemet være løst:)

hvis spørgsmål skriv pb, jeg følger ikke tråden

• #19   1. mar 2013 Når jeg trækker med min føl (11 måneder) plejer han os at små stejle, men kun når han kommer langt fra flokken og føler sig utryg. Jeg skælder ham ikke ud, jeg tror det er et spørgsmål om tillid. Jeg går langsomt frem efter han har små stejlet, så tager jeg en godbid frem og lokker ham til at gå fremad for at få den og vupti, så er vi der hvor vi gerne vil være og så får han en masse ros smiley

Kommentér på:
Han stejler og laver hop når vi går tur!!?

Annonce