{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Kan ikke holde mine hænder stille! GRRRAH!! {{forumTopicSubject}}

Nu er det virkelig ved at være et problem for mig at når jeg rider, så kan jeg ikke sidde stille med mine hænder!!!

jeg har siddet og virkelig prøvet på at holde dem stille.. men jeg kan bare ikk! og det ser så dumt ud med de hoppende hænder! og det irritere mig under hver træning!

Nogle råd.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke holde mine hænder stille! GRRRAH!!
  • #1   12. mar 2013 prøv at følg dine hænder med hestens bevægelser

  • #2   12. mar 2013 Få en til at longere dig og rid uden hænder. Hav hænderne på lårene eksempelvis hænderne på lårene og lad dem ligge og slap af i skuldrer og arme. Gør det i skridt, trav og galop - sørg for at hænderne bliver på lårene HELE tiden også i overgangene. Lav samme øvelse med hænderne andre steder også. Lav også øvelsen hvor du står i let sæde m.m.

    Husk at slappe af i skuldrene og vær god til at følge hestens bevægelser smiley
    Held og lykke.


  • #3   12. mar 2013 du må for guds skyld ikke ligge dem på lårene jo længere væk dine hænder er fra hinanden jo mere forstyrre du hesten i munden, du skal have dem en lige over forsvidslen det forreste på sadlen. og så skal der være ca en knytnæve.. du skal slappe helt af i skulderne og så lade som om du balancere med en bog eller noget der ligger på dine hænder... mange spænder i kroppen i starten da de tror det hjælper, men du skal være helt afslappet...... men dine hænder skal altid være samlet jo længere de er for hinanden jo mere forstyrrende signaler sender du til hesten smiley øvelse øvelse øvelse... rom blev ikke bygget på en dag, det gør en god rytter hellerik smiley

  • #4   12. mar 2013 Du kan evt tage en lille tot man i hver hånd så dine hænder ikke kan bevæge sig så meget og efterhånden vil du blive mere rolig i hånden når du vender/træner dine muskler til at holde den dine hænder i ro , start dog kun med at gøre det i rolig trav. Det har hjulpet mig meget . Men det kan self kun lade sig gøre med en hest der har lidt lang man :9

  • #5   12. mar 2013 Forestil dig at du har et glad vand mellem hænderne og der må ikke ryge noget vand ud når du rider smiley

  • #6   12. mar 2013 Vi har redet med snaps glas med vand, og vandet må ikke ryge ud! Det gør også man lærer at man ikke skal holde hårdt i tøjlen smiley Skide god øvelse smiley

  • #7   12. mar 2013 Gør du det både med korte og længere tøjler? smiley

  • #8   12. mar 2013 Det ligner du har fået hjælp;)

  • #9   12. mar 2013 Det kan godt være fordi du ikke sidder stille nok i hele kroppen, fordi hvis du sidder lidt uroligt er det klart du kommer til at sidde uroligt med dine hænder.
    Jeg har selv haft problemet, og så skiftede jeg sadel og nu går det meget bedre smiley
    Held og lykke med det ! smiley


  • #10   12. mar 2013 Har simpelhen ikk råd til en nu sadel selvom jeg gerne vil have en med dyb sæde..
    Og tak for råddene alle sammen .:)


Kommentér på:
Kan ikke holde mine hænder stille! GRRRAH!!

Annonce