{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Hingst. Hoppe træning? {{forumTopicSubject}}

Halløj. Jeg har min frieser dreng som netop er blevet 2 år i dag. Han er den første store hingst jeg har, resten har bare været shettere.

Men jeg kan mærke han er begyndt at blive lidt interesseret i min Miniature hoppe Bella.

Nu har jeg så et spørgsmål. Hvordan træner jeg ham til at kunne omgås hopper uden at flippe fuldstændig ud og slå klik i hovedet af rene hormoner?
Ikke at han gør det, lige nu kigger han bare og bliver tændt.

Men jeg er selvfølgelig utryg ved om han pludselig for et "hormon anfald" for jeg vil da ikke gerne stå i den situation med en kæmpe frieser der pludselig ignorere mig komplet i en ridehal eller lign.

Som sagt kender jeg kun til det fra shettere og her er det også kun min ene der fra den ene dag til den anden blev hoppe gal, og han kastreres derfor også nu da han stresser sig selv. Ham har jeg dog aldrig trænet med at kunne omgås hopper.

Hvis min frieser også bliver "gal" i hovedet af at være hingst, kastreres han selvfølgelig også. Men dette ønsker jeg jo aller mindst og derfor vil jeg gerne "forberede" ham på hopper.


Hvordan gør jeg det? Jeg har selv kun min miniature hoppe til rådighed og næste år når han skal tilrides kommer han i en stald fuld med hopper.

Nogen der har prøvet at vende deres hingst til at omgås med hopper, og hvordan gjorde i?

Gode råd søges ang dette spørgsmål, og tåbelige kommentare om alt andet frabedes. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst. Hoppe træning?
  • #1   12. apr 2013 Jeg har ikke selv prøvet, men i stalden har vi selv 1 fuldvoksen hingst stående i stalden, og en hingsteplag på ca. 7 - 8 måneder. Der står dog kun 1 hoppe nu.
    De går på fold for sig selv, og er godt opdraget. Tror kun man skal sørge for de er godt opdraget, og respektere en.


  • #2   12. apr 2013 Lad ham stå I boks ved siden af en sur källing smiley

  • #3   12. apr 2013 Jeg red en hingst på 5 år sidste år, og han kunne sagtens rides i ridehallen selvom der var 10 hopper derinde også. Han er stævnehest og kommer med ud hver weekend, så han er blevet vant til det, dels på grund af det. Men han går på fold i mellem 2 hoppefolde hvor der går cirka 5 hopper på hver fold + han står i mellem 2 hopper i stalden. Det kunne være det kunne hjælpe på din? Få ham til at omgås hopper så meget som muligt, bare uden fysisk kontakt? smiley
    Ham jeg red er en hannoveraner og han var bare meget rolig af sind.
    Jeg ved ikke om det kan hjælpe på din, at han får mere kontakt til hopper? Hvis du har mulighed for at sætte ham på fold med hopper der er større og ældrer end ham, synes jeg du skal prøve det, for de kan sætte ham på plads hvis han bliver for fræk smiley
    Det hjalp på vores da han begyndte at te sig hingstet smiley


  • #4   12. apr 2013 Tak for jeres råd smiley

    Har desværre kun min lille miniature hoppe som jeg kan træne med.. Og de to på fold sammen puha haha smiley


  • #5   12. apr 2013 Ja, så bliver han nok lige voldsom nok.. :s smiley


Kommentér på:
Hingst. Hoppe træning?

Annonce