{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Hjælp!! Min hest vil ikke bakke ud af trailer, hjælp?!! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

læs det hele for i bunden står mine spørgsmål..

Ja, det er ved at blive godt irriterende at jeg ikke kan få min hest ud af traileren. Han vil ikke bakke ned og den eneste løsning han kan se er at vende sig så meget om han kan, og springe ud. Det er Primert hvor vi ville have ham med til undervisning, så kan vi ikke bakke ham ud, vi giver ham så mere plads hved at flytte den midterste plade lidt. Men til sidst når vi har stået i en time i regnvejr så lader min mor ham vende sig rundt og springe ud, men vil så gerne forhindre det!! Det gør mig bare så ked af det at se ham så frustreret:'(
Hvordan får vi ham ud?
Jeg får en trailer over i weekenden så jeg kan træne ham i det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!! Min hest vil ikke bakke ud af trailer, hjælp?!!
  • #1   20. apr 2013 uden og at vide det store om det vil jeg da sige at du kunne starte med at lære den at bakke uden for traileren? altså gå ind i ridehallen (eller ridebanen) og træn i og bak bare stille og roligt

• #2   20. apr 2013 Træn bakke øvelser uden for traileren er mit bedste bud smiley

• #3   20. apr 2013 øv at bakke fra jorden. hvis du evt har 2 bomme, du kan få op i en fornuftig højde.. så stil ham imellem dem, og træne at bakke.. han skal lærer at stole på dig.. smiley

• #4   20. apr 2013 Han bakker nemt! Fra jorden af smiley

• #5   20. apr 2013 Når nu du siger han er god til at bakke på jorden så ville jeg personligt gøre således:

Jeg ville lade ham gå et par skridt op af rampen, stoppe ham og lade ham bakke ned, og når han er bakket ned så rose ham evt gi en godbid, og så lade ham gøre det en gang eller to, og så ville jeg lade ham gå længere og længere op efterhånden, så han bliver stabil i at bakke fra ca 2 skridt oppe, 3-4 skridt oppe, et skridt eller to inde i traileren osv. Håber det gir mening, men jeg tror det er den nemmeste måde at lære ham det på smiley

• #6   20. apr 2013 Hvis han bakker fint og flydende (og jeg mener flydende; det er ikke bare lige 2 skridt han kan tage baglæns, fordi du prikker ham på bringen), er du så sikker på, at du bruger de samme signaler, når du vil have ham ud sf traileren? For hesten er det jo en stor tillidssag, for de kan ikke se, hvor de går. Derfor skal de stole 100% på den, der fører

• #7   20. apr 2013 Måske ville det hjælpe at lave bakkeøvelser alle mulige mærkelige steder.. Ikke på ridebanen, men bak hesten ind i stalden, bak den ud af boksen?

Hvis du har adgang til trailer, så ville jeg også foreslå at øve at gå ind og bakke ud af trailer eks. på ridebanen eller et andet sted hesten kender godt.
    Hvis hesten er nem at læsse, så øv at den skal stoppe på rampen og bakke ned. Gå så lidt højere op på rampen, stop og bak ned igen. Fortsæt indtil du kan trække den ind og bakke den ud igen! (Husk dog at holde pauser når det går godt, så hesten ikke bliver træt, sur og frustreret over at blive bedt om at gøre det samme igen og igen...
    Hav evt. godbidder med, hvis hesten er til den slags, så du kan give hesten dem enten når det går godt eller når du holder pause fra øvelsen.

Det ville jeg prøve hvis jeg var dig smiley

• #8   20. apr 2013 Der blev jeg så klogere smiley tak for hjælpen.
    han kan bakke banen rundt hvis det skulle være, så det er ikke fordi at han ikke kan. Vil bruge jeres metoder og se om det virker på ham. Det bliver dejligt at kunne køre andre steder med ham!!:)

• #9   21. apr 2013 Har samme problem med min smiley har desværre været vant til at vende fra føl....sidste gang trak vi ham ud....bogstavligt trak ham ud og helt rolig, tror han er lidt gak-gak smiley

Kommentér på:
Hjælp!! Min hest vil ikke bakke ud af trailer, hjælp?!!

Annonce