4. dec 2011 Følger: 95 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.091
Hjælp!! Min hest vil ikke bakke ud af trailer, hjælp?!! {{forumTopicSubject}}
Hej
læs det hele for i bunden står mine spørgsmål..
Ja, det er ved at blive godt irriterende at jeg ikke kan få min hest ud af traileren. Han vil ikke bakke ned og den eneste løsning han kan se er at vende sig så meget om han kan, og springe ud. Det er Primert hvor vi ville have ham med til undervisning, så kan vi ikke bakke ham ud, vi giver ham så mere plads hved at flytte den midterste plade lidt. Men til sidst når vi har stået i en time i regnvejr så lader min mor ham vende sig rundt og springe ud, men vil så gerne forhindre det!! Det gør mig bare så ked af det at se ham så frustreret:'(
Hvordan får vi ham ud?
Jeg får en trailer over i weekenden så jeg kan træne ham i det
mar 2013
Følger: 11 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 611
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 89 Svar: 295
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
dec 2011
Følger: 95 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.091
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Jeg ville lade ham gå et par skridt op af rampen, stoppe ham og lade ham bakke ned, og når han er bakket ned så rose ham evt gi en godbid, og så lade ham gøre det en gang eller to, og så ville jeg lade ham gå længere og længere op efterhånden, så han bliver stabil i at bakke fra ca 2 skridt oppe, 3-4 skridt oppe, et skridt eller to inde i traileren osv. Håber det gir mening, men jeg tror det er den nemmeste måde at lære ham det på
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Hvis du har adgang til trailer, så ville jeg også foreslå at øve at gå ind og bakke ud af trailer eks. på ridebanen eller et andet sted hesten kender godt.
Hvis hesten er nem at læsse, så øv at den skal stoppe på rampen og bakke ned. Gå så lidt højere op på rampen, stop og bak ned igen. Fortsæt indtil du kan trække den ind og bakke den ud igen! (Husk dog at holde pauser når det går godt, så hesten ikke bliver træt, sur og frustreret over at blive bedt om at gøre det samme igen og igen...
Hav evt. godbidder med, hvis hesten er til den slags, så du kan give hesten dem enten når det går godt eller når du holder pause fra øvelsen.
Det ville jeg prøve hvis jeg var dig
dec 2011
Følger: 95 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.091
han kan bakke banen rundt hvis det skulle være, så det er ikke fordi at han ikke kan. Vil bruge jeres metoder og se om det virker på ham. Det bliver dejligt at kunne køre andre steder med ham!!:)
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Svar: 133
Hjælp!! Min hest vil ikke bakke ud af trailer, hjælp?!!