{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Hvordan lære man sin hest tricks {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen på hg.
Jamen jeg har jo tit set nogle videoer hvor man har lært hesten en masse tricks og kunster og syntes det ser så fedt og sjovt ud og har altid gerne ville lære min hest det.

Men hvordan kommer man egentlig igang og hvordan lære man hesten alle de kunster og har siddet og spekuleret over det i så lang tid nu og om der egentlig er en der underviser i det.

Håber i kan hjælpe mig!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lære man sin hest tricks
  • #1   27. apr 2013 Det kommer an på hvad du vil lave:)

  • #2   27. apr 2013 Jeg bruger klikkertræning til at indlære nye tricks smiley

  • #3   27. apr 2013 Jamen sådan nogle tricks som at naje, kysse, sætte sig. Du ved sådan noget hygge. :.)

  • #4   27. apr 2013 Hva er klikkerttræning? smiley

  • #5   27. apr 2013 Prøv at google ''klikkertræning af hest'', der finder du sikkert en masse om det.

  • #6   27. apr 2013 Altså, du kan starte med at lære hesten at smile, ved at holde en godbid over dens læbe, til den løfter læben.
    Så kan du lære den spanske skridt, hvor du starter med at løfte hestens ben og strække det ud, og så give den en godbid, og gentage det til den selv løfter benet, når du beder den om det smiley
    Du kan lære den at neje ved at løfte dens ben og give den en godbid, mens den har hovedet mellem benene. Gentag det flere gange, hvor du "lægger" hesten længere og længere ned. Det kan godt tage noget tid, da det fylder meget i hestens hovede, og den ligger i en låst position så den ikke kan flygte, hvis den bliver bange.
    Håber det kunne bruges smiley
    -Ditte&Lucky


  • #7   27. apr 2013 Der er mange der spørger hvilke tricks man kan lære sin hest, for at hygge lidt med leg og godbider, så her kommer lige min lille liste, med det min hest kan og kort hvordan man lærer den det:)

    Tricks:

    Nå begge bagben med mulen (godt til at strække ud efter træning).
    Du kan lære hesten det af tre omgange. først skal du vise den en godbid, for du trækker hen mod bagparten og lidt ned. du skal blive ved med at gøre det, til den selv tager hovedet om til bagparten, når du prikker lidt til den, eller vifter med godbiden.
    Anden del er at lære den, at løfte bagbenet. Du kan kilde den lidt med en pisk og når den reagerer, får den ros. Det skulle gerne ende med at du kan lægge pisken og bare pege på benet og så løfter den det:)
    Til sidst skal de to ting sættes sammen. Du skal finde en komando du vil bruge, jeg bruger "fus" og peger på benet. Så skal du få hesten til at tage hovedet om efetr en godbid, samtidig med at du prikker den på bagbenet. Det er en god idé at bruge en hånd til hver ting. Husk at det tager tid og at den skal roses for selv meget små fremskridt.

    Kysse (sødt og let trick)
    Det behøver ikke at tage lang tid for hesten at lære dette trick. Du skal holde en godbid op under næsen og når hesten tager hovedet op for at få den, giver du den et kys på mulen (husk at tøre næsen på hesten først;)) Når hesten har fattet hvor godbiden er, kan du putte lyd/komando på. Jeg bruger bare "kysse lyden". Når hesten er god til det, kan du begynde på, bare at holde hånden derop og give godbiden bagefter. Til sidst skulle du også gerne kunne flytte hånden helt ned og kun bruge lyden;)

    Ryste på hovedet (et sødt trick, der ikke er så sværdt)
    Du lærer den det, ved at kilde den lidt i øret, til den ryster på hovedet og så ryster du også på hovedet. Hos nogle heste behøver man kun lige røre og hos andre skal man "ind i øret" bare pas på at du ikke kommer for langt ned. Det tog kun min få minutter at lære det.

    Neje (Det kræver lidt mere af hestens tillid til dig)
    Løft hestens ene ben, som når den skal have renset hove. Hold en godbid nede ved jorden og træk den lidt ind under hesten imens du stadig holder benet. Når hesten så lader kroppen gå lidt tilbage, får den godbiden. Til sidst kan du trække godbiden så langt, at hesten når helt ned at knæle/neje:)

    Løfte benet når jeg gør det (Det er et let trick, der ikke tager lang tid at lære)
    Lær den det ved at kilde den let med en pisk på benet til den løfter det, løft samtidig dit eget ben, hvis du vil bruge det som komando. Rør mindre og mindre ved hesten med pisken og til sidst vil den reagere på at du løfter på dit ben:)

    Smile begge "veje" (Et lille sødt trick)
    hold godbiden over eller under mulen, når den åbner munden for at nå, giver du den godbiden. du kan selv bestemme en komando til det, jeg holder bare min hånd over eller under mulen og så får den godbiden bagefter:)


    skrabe med forbenet samtig med mig
    Det mindre meget om at få hesten til at løfte det og den kan let forveksle trickene. Jeg har lært min hest at løfte det ene og at skrabe med det andet, så den kan holde dem adskilt. Du kan lære hesten det ved at kilde den på benet med pisken og når den skraber gør du det også:)

    Jeg håber at du kan bruge det til lidt inspiration:)



  • #8   27. apr 2013 Jeg siger tusind tak til jer alle sammen for de rigtig gode råd. smiley jeg vil helt klart benytte mig af dem. igen tusind tak. smiley

Kommentér på:
Hvordan lære man sin hest tricks

Annonce