{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Min datters første ridetime... {{forumTopicSubject}}

I dag havde min datter sin første ridetime.....Ved ikke helt hvordan jeg har det...Hun var rigtig dygtig men hele holdet er så langt foran hende (meldte hende til nybegynder/trækkehold) De rider alle sammen selv og har kommet til letridning hvor de traver lystigt afsted i mens min datter kæmper med at lære at bare skulle styre hesten, holde tøjler rigtig osv. Så vi gik frem og tilbage i midten af ridehuset og øvet på at hun skulle lære at styre og lære at rejse sig og sætte sig ned imæns de andre travet på hovslaget. Hun fik også travet hvor jeg løb ved siden af. Synes hun var skide dygtig til at have sin første ridetime, hun er 6år men jeg følte, at hun følte sig lidt "dårlig" da hun kikket meget på de andre piger der bare var så meget længere fremme. Har rigtig ondt af hende, men hun var glad da hun fik en flødebolle ved ridetimens slut og glædet sig til næste tirsdag...Håber bare hun kommer efter før hun måske mister modet da hun har plaget om at begynde at ride i næsten 1 år nu. Synd hvis dette ødelægger det.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min datters første ridetime...
  • #1   7. maj 2013 det gør hun bestemt ikke smiley og det er ganske normalt at ikke alle er lige erfarne på et hold smiley Hun vil nok snarere se på de andre og få lysten til at arbejde for at forbedre sig smiley Og hvis du kan mærke at hun hyggede sig er det jo det smiley
    Og tro mig, inden der er gået max 6-7 gang så kan hun også letridning smiley

• #3   7. maj 2013 Je.g startede også da jeg var 6 og der startede jeg på et alm. Hold uden trækker, ingen hjælp at hente til at trække og at kikke på alle de "store" piger som travede og galopperede rundt, var frygteligt men jeg mistede heldigvis aldrig interessen!;-) Syntes du skulle tage en snak om det med hende og sige hun var "dygtig";-) Så ved man at man gør noget rigtigt:-) ps. Jeg er 12 nu så det er et stykke tid siden;-)

• #4   7. maj 2013 Hun skal jo nok bare i gang smiley jeg var også længere bag de andre da jeg startede, men det kommer jo smiley Er de andre ældre? og er de søde ved din datter? smiley

• #5   7. maj 2013 Jeg trak hende kun i et par minutter i løbet af hele timen og det var når hesten ikke ville lystre på hendes stopsignal og når de red en runde ude omkring foldene da hesten gerne ville spise græs. Så max 5 min havde jeg fat i tøjlen:-) (Jeg havde troed jeg skulle gå rundt med hesten i træktov hele timen, men nej) Ja de andre er nogle år ældre og min datter som er ret lille i str fik en 1´er pony så hun nåede ikke ned over sadelkapperne. Men næste gang får hun nok en anden der passer lidt mere i str. De virker søde nok, de sagde ikke så meget til hinanden men det kommer nok:-) Og jeg fortalte hende at jeg syntes hun var rigtig dygtig. Men det er jo ikke moren den ros skal komme fra.....(Synes hun ikke, selv om den kommer til at gøre)

• #6   7. maj 2013 Det er helt normalt. Mange lærer at trave selv efter 3. Gang. smiley hun kommer efter det, alt efter hvordan hun lige er, og det er kun godt for hende at have nogle piger at se op til smiley
    Dit job er at hjælpe hende, og fortælle hende hvor sej hun er, og sørge for at give hende selvtillid. Det er fint have trækker på de første gange, men er der ikke en anden der kan trække hende, for mange børn bliver mere pylrede med deres forældre tilstede og vil så slet ikke slippe trækkeren. - ellers er det bare at gå gradvist frem og lige så stille lade hende ride selv. Hun kommer efter det. smiley

• #7   7. maj 2013 Eller også er hun den type barn der bare sige "nej mor jeg kan selv!" smiley

• #8   7. maj 2013 Måske bekymrer du dig mere end hun gør. Hvis du synes hun er skide dygtig, så hold fast i det, så smitter det nok af på hende smiley

• #9   7. maj 2013 Mint - Ja det har du nok ret i....Har bare trukket den med at lade hende starte i så lang tid da det var vigtig for mig at det ikke var kun fordi det er min lidenskab at hun startet med at ride. Så nu er det bare vigtig for mig at hun er glad for det:-)
    Anonym- Det var hende der kunne klare selv og gerne ville trave...Til prøvetimen både travet og galloperte hun i longen og det syntes hun bare var så fedt:-) Så hun har mod på endnu....:-)

• #10   7. maj 2013 Det skal nok gå - mon ikke hun bliver glad for det? smiley
    Personligt et jeg utrolig glad for vores rideklub hvor jeg selv underviser, da vores nye elever starter på eneundervisning så de lærer i deres eget tempo smiley

• #11   7. maj 2013 Det kan man nogle steder, men der er mange der føler lidt mere pres, netop fordi man ønsker at være som de andre smiley

• #12   7. maj 2013 Jeg havde bare troed at man blev trukket til man lærte at sidde rigtig, holde tøjlerne rigtig og styre hesten. Så man kunne koncentrere sig om holdningen og lære dette før man skulle til at styre selv....Men hun synes jo dette er sjovt og sejt så vi må håbe hun bliver ved:-)

• #13   7. maj 2013 Ikke enig Anonym. Man kan være en skide dygtig rytter selv om man ikke har selvtillid....

• #15   7. maj 2013 Ballonfisken - Min datter startet til svømning for knapt et år siden fordi hendes veninde gik til det og fordi jeg hjalp moren med at svømme med hendes tvillingesøstre. Hendes veninde havde dog gået til svømning hele livet og var rigtig dygtig. Min datter var ikke så dygtig og havde aldrig selv spurgt om at starte men kom med alikevel. Hun syntes at alle de andre var dygtigere end hende og at det var så svært og ville til sidst ikke mere da hun syntes hun var dårligere end alle de andre. Så jeg kan godt se din pointe:-)

• #16   8. maj 2013 Jeg tror overhovedet ikke jeg overvejede om jeg ikke var lige så god som de andre piger da jeg startede. Jeg synes bare det var skide sjovt gjorde jeg!

Hun kommer til at få sig nogle fantastiske veninder af at ride på hold, letridningen kommer tids nok smiley

• #17   8. maj 2013 Præcis, og det er så ærgerligt hvis det er det, der sker. Men mon ikke hun holder ved, når nu hun nu selv har så stor passion for det? smiley

• #18   8. maj 2013 Det håber jeg da det er vigtig man er glad for noget at lave i sin fritid:-) Og det ville jo også være hyggeligt at kunne tage hende med ud på ridetur en dag:-)

Kommentér på:
Min datters første ridetime...

Annonce