{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Holdning i parade? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har det "problem", eller hvad jeg nu skal kalde det, at så snart, jeg laver en parade, løfter Pony hovedet og kigger rundt. Det må hun da også gerne for min skyld, men når vi skal ride dressurstævner, er det ikke så praktisk. Min underviser beder mig om at "lege lidt med tøjlen", så skal hun nok tage hovedet ned, men det synes jeg altså ikke om. Hendes egen hEst har lært, at laver man en parade, så bliver der pillet i tøjlen, og derfor kan han ligeså godt tage hovedet ned - og han ender med at stå ret så tydeligt bag lod.

Jeg rider ikke Pony ret meget på tøjlen, når jeg rider hende rider jeg med blid kontakt til begge tøjler, mens jeg har godt med ben og sæde på hende, og når hun så begynder at gå til biddet/i holdning/hvad man nu vil kalde det, slipper jeg indvendige tøjle, og støtter på den udvendige. Hun går fint som hun skal, og hun kan sagtens bære sig selv, hvor jeg rider med løse tøjler, og hun går som hun skal med hoved, bagpart og ryg smiley

Men hvad kan jeg gøre, uden at pille i tøjlen, for at rette op på det med paraderne? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holdning i parade?
  • #1   1. jun 2013 Efter min mening, ville jeg altså stadig holde kontakten med tøjlen, så hesten ved hvor du er 110% og 'lege med ringefingeren' som vi kalder det, der hvor jeg står. Dvs. at du ikke tager hårdt i tøjlen, men at du viser din hest, at du stadig har kontrol over tingene og at den skal blive nede med hovedet, ligesom når den går fremad smiley

• #2   1. jun 2013 Har du prøvet at holde kontakten ind i paraden og så stadig holde kontakten når i er gået ind i paraden? Hvor du selvfølgelig har ben og sæde godt med, sådan du egentlig gør det du gør når i rider rundt, bare også ind i paraden? smiley

• #3   1. jun 2013 Hesten skal holde suget på biddet og kontakten til tøjlen ind i paraden. Hvis hesten slipper, kan du godt gøre lidt opmærksom på biddet, men det vigtigste er at du kommet godt ind i paraden. Stop med sædet i stedet for med tøjlen, så du ikke forvirre munden og evt. Ødelægger suget og kontakten smiley

• #4   1. jun 2013 Du skal RIDE dine parader. Lige fra du stopper hesten til du sætter den i gang igen.

Den spænding du bruger i sæde, ben til at lave paraden skal du bibeholde også når hesten ER stoppet. Først når du igen rider frem slipper du den med sædet.
    Hvorfor skal hesten dog ikke tage hovedet op og slappe af hvis du selv gør det?

Kommentér på:
Holdning i parade?

Annonce