{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

hvordan laver i schenkelvigning {{forumTopicSubject}}

jeg kan ikke få min hoppe til at lave schenelvigninger, hvad gør jeg galt.mod venstre lægger højre schenkel lidt bag ved gjorden venstre ved gjorden og driver læger vægten til venstre og højre skulder lidt frem, små vibrerende på højre tøjle, går hun bare frem, hun rides med blød hånd og meget sædet håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan laver i schenkelvigning
  • #1   13. jun 2013 træning. træning, træning.. min lærte det på under 1 uge, og han havde stået stille i mange år.. så det skal nok komme..

  • #2   13. jun 2013 Har hun nogensinde lært at lave det? For en hest kan ikke bare lave det fra start af.. Få en underviser til at hjælpe dig, evt. øv versader og bagpartsvendinger, for at lære hesten at flytte sig fra schenklerne..

  • #3   13. jun 2013 Hvis du har et hegn, ridebane eller lign. kan du dreje hesten mod hegnet, det stopper den lidt, så er det bare at " trykke " bagparten ud så den forstår hvad den skal, husk at rose den . Er den lidt svær, så kan du med en lang dressur pisk røre den bagpå så den flytter bagdelen .

  • #4   13. jun 2013 nej hun har ikke har lært hende halve parader, stille og bøje af , tilbagetrædning, jeg har lært hende at blive redet fra sædet hun var ikke tilredet da jeg fik hende, jeg vil prøve fra jorden

  • #5   13. jun 2013 Jeg har altid lært, at man skal sidde lige i sadlen. Altså ikke lægge vægten mod den ene eller anden sige.. men har hesten lært at vige for schenklen, så burde det komme i løbet af et par dage.


  • #6   13. jun 2013 tak for alle de svar jeg nå prøve mig frem

  • #8   13. jun 2013 Før du lære den at lave schenkelvininger så skal den lære at rykke sig for schenklen smiley fx på en volte hvor den er let stillet ind og så beder du den om at rykke bagparten lidt ud, ved hjælp at et let tryk/pres for indvendige schenkel smiley

    Til selve schenkelviningen så ride op ad midterlinjen og ride den vej du gerne vil, begynd så stille og roligt at flytte den for indvendige schenkel. Og ikke noget med at overbøje til indvendige for så snyder den i skulderen (så sørg for at støtte godt op om udvendige så skulderen ikke bryder ud) smiley
    Når den så flytte sig (korte distancer i starten) så skal den jo gå frem-til siden-frem-til siden osv, (hvis man kan sige det) Det gør du ved at bruge udvendige schenkel som fremad drivende hjælp.
    - det er sådan jeg har lært det smiley


Kommentér på:
hvordan laver i schenkelvigning

Annonce