{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.552 visninger | Oprettet:

Vil en hingstekæde hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Jamen sidder jo spekulere over hvad en hingstekæde egentlig gør.? Jeg er meget interresede i at høre jeres mening om den og om kan anbefale den da jeg selv har mig en hingst som vil stejle op ad mig og løbe fra mig.

Tænker på min sikkerhed først og fremmest da han virkelig kommer helt op to ben og sparker ud efter mig og vil denne hingste kæde gøre det nemmer at træne ham til at lade hver både med at stejle og løbe fra mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil en hingstekæde hjælpe?
  • #1   15. jun 2013 Ja det ville det, du har mere styr over din hest.
    Men personligt synes jeg ikke godt om dem, da jeg synes heste skal have respekt for folk, også når de ingen hingstekæde har på smiley
    Men jo hvis du ikke kan styre den, så ville den hjælpe lidt smiley

• #2   15. jun 2013 Måske ville jeg først og fremmest sige:)
    Du kan ikke bare sætte kæden på og tro at hesten ikke stejler, har selv en stor fjordhest som virkelig godt ved hvad han vejer, ham har vi hingste kæde til når vi er nogle steder hvor han bare lige pludselig går så kan man ikke stoppe ham i en normal grime med trækketov uden hingstekæde;)

Kan godt anbefale dig at bruge det hvis han har tændes til at løbe og hoppe afsted, men det den gør er bare at glemme mulen sammen så de ikke kan få luft....;)

//Stephanie N M Poulsem

profilbillede
  • #3   15. jun 2013 Okay.. Jamen det er forbi jeg har mig en Belgier hingst som er BOM stærk og kan slet ikke styre ham i en alm grime og læste lidt om denne hingste kæde men ville høre jeres mening om den. Så en der havde skrevet man både kan sætte den over mulen og under kæben? hvad er bedst?

• #4   15. jun 2013 Bruger den sommetider på min hoppe, når den er ustyrlig.
    Kan ikke selv li' at gå med kæden. Men det er nok det eneste som lige hjælper smiley

• #5   15. jun 2013 den ville hjælpe ja! men sørg for at lave en masse øvelser med den fra jorden så den også lærer at respektere dig !:)

• #6   15. jun 2013 Line: Jeg har fået en profsionel til at hjælpe med nogle trænings teknikker så jeg bedre kan styre ham og at kan komme til at respektere mig for han ingen form for respekt i sig. Så jeg i gang med en masse øvelser med ham. smiley

• #7   15. jun 2013 Ja, det hjælper.

Jeg bruger mest monty roberts grime (dually).

Og min hest stejler ellers ikke, eller stikker af, eller noget som helst. Og er trænet til UG i Mclean /HMS.
    Men en rigtig god ting, når jeg trækker hende i skoven, hvis der pludselig løber en hund efter os e.l.

Vil hellere bede hende blive hos mig, end at hun render ud foran en bil, og selv dør.. Men det er sikkert bare mig. smiley

Jeg rider også med sikkerhedsvest, se´lvom jeg kun er faldet/hoppet af et par gange i mit liv. Men better safe than sorry.

• #8   15. jun 2013 Jeg ville sige det ville hjælpe! Dog bruger jeg selv hingste kæden over mulen og ikke under til min træners Hingst. og det har han respekt for. Ellers gå med en spring pisk i hånden. også bare læg den på på næseryggen af den hvis den begynder på noget. det plejer at hjælpe smiley

• #9   15. jun 2013 Super !:)
    Godt og høre du er en af dem der rent faktisk gør noget for at løse problemet !:)

• #10   15. jun 2013 Line: Det kan du tro jeg gør. Jeg ville aldrig give op med ham for jeg ved at hvis han blev trænet ordentlig og på en sikker måde vil han blive en allertiders hest. smiley

• #11   15. jun 2013 Og tusind tak for alle svarende. Tror jeg vil anskaffe mig en hingste kæde til ham. smiley

• #12   15. jun 2013 Det er jo ikke meningen man skal trække i den, det virker godt at give et nyk og så rose når den reagerer og er kontaktbar igen. og ja, over mulen med den smiley

• #13   15. jun 2013 Enig med Connie smiley

• #14   15. jun 2013 connie w: jeg ville aldrig bruge den bare for at bruge den på ham smiley vil selvfølge træne ordentligt med ham fra begyndelsen så han ikke lige pludselig tænker at det er magt det handler om. Han skal også selv ha en god oplevelse med den på så vi kommer til at respektere hinanden. smiley jeg ville aldrig gøre ham noget ondt. smiley Der er vel ikke nogen der har et billede af en hest med hingste kæde over mulen så man lige kunne se det. smiley ???

• #15   15. jun 2013 Jah ville være en god ide smiley bruger selv en kæde til den hoppe jeg har fået i træning. dog er kæde over næsen på den.
    Hun har nemlig ikke været i hænder i ca 2 år og er nu 4 år gamel så hun har ikke nogen respekt for en, så hun vader bare rundt eller løbe hvis hun ser sit snit til det. men træner også meget på ridebane om at hun skal følge mig stoppe når jeg ber hende om det og sådanne nogle helt basale ting smiley

• #16   15. jun 2013 Det røde lyn: Det er også det jeg lige vil begynde med med min hingst men der er mange der har anbefalet den så tror helt sikkert jeg skal anskaffe mig en. smiley
    Hva er forskellen egentlig på om den er under kæben eller om den er over mulen? :S

• #17   15. jun 2013 Hvis det er din 1 års der allerede laver den slags ulykker, ville jeg virkelig se på HVORFOR han oplever at det er ok at behandle mennesker som heste.
    Går han sammen med en voksen hest der kan vise ham hvor skabet skal stå, eller bestemmer han alt?
    Hvor ofte er han i hænder?
    Er i evig og altid konsekvente over for ham omkring hvad der er tilladt?
    Hvordan fortæller i ham hvad man ikke må?

• #18   15. jun 2013 Katrine: Jeg ved virkelig hvorfor han begyndt at opføre sig sådan som han gør.
    Han går på en marke ved siden af nogle andre heste da d andre opstaldere ikke vil ha sin hest til at gå sammen med ham.
    Han er stort set i hænder hver dag. Jeg er altid oppe og se til ham og nusse og hygge med ham. Han har været flaske føl så han har været i hænder hele livet.
    Hver gang han laver noget han ikke må for han skæld ud og viser han at det må han ikke. Men det har bare ingen effekt på ham. Han er total respekt løs.
    I starten hvor brugte jeg kun stemmen. Men på det seneste har fået nogle dask. Han får kun en over mulen hvis han bider efter mig.

• #19   15. jun 2013 Det at han er flaskeføl forklarer alt smiley det er meget sjældent at mennesker får sat sig i ordentlig respekt fordi de er så søde som føl, og hesten får også bare general et andet syn på mennesker smiley Har selv haft en af slagsen, og du bliver nødt til at fortælle ham hårdt hvor skabet skal stå smiley

Men hvorfor ikke kasterere ham? smiley

• #20   15. jun 2013 Har aldrig tænkt over at det er fordi han er flaskeføl. :S
    Jamen jeg ville jo gerne have om kåret som avlshingst. Hvis ikke han kan kåres bliver han kasteret. smiley

• #21   15. jun 2013 okay smiley

ja for når de er flaskeføl ser de jo mennesker på en helt anden måde smiley Og det er da mega svært at sige nej til et lille føl der vil lege med en, men når de så bliver større (og endda er en lidt tungere hest) ja så er det ikke ret sjovt mere smiley Min begyndte også da han var omkring et år, og det var også mest stejlende, han ville jo gerne lege hingsteleg, og han mente jo han var et menneske der skulle lege med mennesker

• #22   15. jun 2013 Jeg ville personligt aldrig ligge noget over mulen på mine heste vi sætter den som en anden viser. Det giver bare lidt ekstra og at hesten få lidt mere respekt for en må kæden strammes omkring den kæbe. Som sagte ville jeg aldrig ligge den over. Sys det forkert og ikke ok. Andre må selv om de vil men jeg gør det ikke og ingen skal gøre det på min hest. Men jah smiley

• #23   15. jun 2013 Hvis den bruges korrekt er det ikke et problem den er over mulen. Jeg vægter min egen sikkerhed først, og en hest der er så tung som en belgierhingst er helt sikkert noget andet end en varmblods der vejer 300-400 kg mindre.
    Vi har vores på men sjældent bliver den brugt, og hesten ved nøjagtigt hvis vi undlader den.

• #24   15. jun 2013 Vil lige tilføje som kommentar til Rebecca, at det altså også har noget med alderen at gøre. Hingste der ikke har været flaskeføl har også disse perioder.

• #25   15. jun 2013 De gange jeg har brugt den, har jeg altid lagt den UNDER kæben. Har én gang prøvet at have den over, men det giver en helt forkert effekt, så jeg vil klart anbefale at lægge den UNDER kæben smiley

• #26   15. jun 2013 Det er fordi den er sat forkert på. Den kal igennem ringen i grimen i venstre side (hvis du trækker fra v. side) op over næsen og igennem ringen på højre side og derfra op i ringen foroven i kindstykket i højre side, så har du det rigtige træk hvis du skal give ham et nyk

• #27   15. jun 2013 Tak for alle svar.
    Det var lige meget rart at vide hvordan den skal sidde connie så jeg ikke kommer til at sætte den forkert på. smiley

• #28   15. jun 2013 jeg bruger den under kæben, fordi min hoppe går og nyser hvis hun har noget over næsen, det kan hun ikke lide.
    har kun et billede der ikke er så godt

profilbillede
  • #29   15. jun 2013 Tusind tak for billedet. smiley Så fik jeg lige et overblik over hvordan den sidder. smiley

• #30   15. jun 2013
    På den ene side ja og på den anden side nej.

Den vil hjælpe fordi den er stærk og kan holde hesten, måske - der er ingen garanti. Men på den anden side vil den ikke virke, hvis du ikke kan finde ud af at slippe pres og belønne hesten for at gå rigtigt så vil den ikke have nogen virkning og du kan ende ud med en hest der er ligeglad med en hingstekæde også.

Så egentligt, ville jeg mest af alt foreslå noget undervisning når tingene er nået der til hvor de er :o)

• #31   15. jun 2013 Jamen har fået fat i en underviser og hun kommer her på tirsdag. smiley Hun kan vel også vise mig hvordan man får det bedste resultat ud af en hingstekæde smiley

• #32   15. jun 2013 Kan ikke lade vær med at ligge mærke til, hvor godt du egentlig tager i mod råd. Thumps up for det! Det er dæleme ikke tit, at man finder det her..

• #33   15. jun 2013 Maja B: Vil rigtig gerne tage imod råd og vejledning især når jeg har så stor en hest som jeg har. Jeg ville aldrig give op og det er så dejligt når der er folk der vil hjælpe. smiley

• #34   15. jun 2013 En plag har brug for at gå med andre heste og lære at forstå grænser. Et kæmpe flaskeføl der går alene OG hvor ejer har ambitioner om at avle på ham... det beder bare om at gå galt!
    Han er forvirret og frustreret fordi han ikke har nogen på sin egen størrelse at lege med og en der kan lede ham på rette vej af hans egen art.

• #35   15. jun 2013 Han går på en fold ved siden af nogle andre heste. I starten gik han sammen med de andre heste men ejerne ville ikke have at de skulle gå sammen mere fordi de syntes han var for "voldsom". Så ha har jo ingen at lege med og syntes selv det er synd han skal gå alene. Men hvad skal jeg gøre. Kan jo ikke bestemme over de andre heste. Og har squ ikke penge til en hest mere. smiley

• #36   15. jun 2013 Connie: ja det ved jeg godt smiley har selv haft hingste, men jeg ved også at dem der er flaskeføl meget ofte også er noget vanskeligere, netop fordi de tror noget andet om mennesker smiley

Hingsteplage er en ordenlig mundfuld, har også en nu, og ja generalt alle unge heste skal jo prøve grænser af, men folk skulle virkelig prøve at have et flaskeføl, for de er lige lidt mere grænseoverskridende (oftest) man kan jo heller ikke kamme alle over en kam smiley

• #37   16. jun 2013 Så synes jeg - med fare for at lyde hård - at du skal sætte hans trivsel over din egen drøm og få ham kastreret hurtigst mulig.

Kommentér på:
Vil en hingstekæde hjælpe?

Annonce