{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bakker når hun er alene
  • #1   22. jun 2013 Det gør jeg også, og det hjælper ikke, men hvis jeg trækker hende og så hopper op igen efter lidt tid, så sker det igen..

• #2   22. jun 2013 Altså det er jo stadig seperationsangst, også selvom hun ikke flipper ud. smiley

Det du skal gøre, er at vænne hende ganske langsomt, til at være alene. Du skriver at problemet ikke er helt så stort fra jorden - så der starter du. Hvis der også sker på ridebanen, så starter du der. Hun skal roses hver gang hun går pænt, og hver gang hun går fremad, efter at have bakket, skal hun også roses helt vildt.

Hvis problemet kun er der, når I rider væk fra gården, altså på tur, så skal du starte med at lave en lille tur, måske kun 100 m eller mindre. En tur, som du ved hun ikke vil reagere på. Så du skal gå tilbage, inden hun begynder at bakke. Husk hele tiden at rose hende. Gå så længere og længere væk med hende, og ros hende for det. Husk, at du måske kun skal tage den første distance, de første mange gange, før du gå videre. Du skal ikke regne med, at hun lærer det på en enkelt dag, det kan tage rigtig lang tid.

Min egen har haft samme problem - blot at hun begyndte at stejle, hvis man blev ved med at drive på hende. For 4 år siden kunne jeg ikke engang trække hende ud på ridebanen. For et halvt år siden red jeg for første gang på en længere tur (20 minutter), uden at hun reagerede på det. Så det tager altså RIGTIG lang tid, og kræver meget træning og god timing. smiley

Kommentér på:
Bakker når hun er alene

Annonce