{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

Hun bakker. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg håber I kan rådføre mig lidt her. Min ene pony er til tider temlig svær at ride på, for når der er noget hun ikke vil, sætter hun bare bakgearet ind og så der kun 1 vej for hende, og det er tilbage. Hun har det med f.eks. når der bliver redet i volter, så er de første 2 omgange fine nok, men så gider hun ikke mere, og begynder at bakke. Når vi er på tur (jeg cyklene for at hjælpe ved evt. problemer), så kan hun finde på igen at bakken, hvilket kan blive farligt for både hest og rytter, og det er lige meget om hun rider midt i en række, forrest eller bagerst.

Nogle af jer der kender til det problem, og hvordan får I det vendt?

Heidi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun bakker.
  • #1   27. jul 2007 Bed hende om at bakke mere og evt lidt hurtigere så du tager styringen selvom det ikke var meningen at i skulle bakke..
    Så beder du hende om at stoppe (ved at stoppe bak signalet) og hvis hun bliver ved med at bakke, så bakker du hende endnu mere..
    Når hun så stopper når du beder hende om det, så skridter du frem og så får hun meget ros, både berøring og stemmen

• #2   27. jul 2007 Jeg kender det udmærket!
    Det er en rigtig smart fidus, synes de selv, de har fundet på.
    Björk plejer at bakke, hvis hun ikke vil ud at ride, sådan lige det første stykke væk fra hjem.
    Så plejer jeg enten at trække hende de første 50-100 m, eller også "lader" jeg som om at jeg vender om, hvorefter hun pludselig gerne vil gå.
    Så kan man zik-zakke fremad, indtil hun indser, at der ingen vej er udenom end fremad.
    Tja, nu er alle heste jo individuelle, men det fungerede på min hest smiley

• #3   27. jul 2007 Krestina:
    Umiddelbart lyder det ikke ret effektivt, og stressende på hesten

• #4   27. jul 2007 Krestina
    smiley

• #5   27. jul 2007 Vi har prøvet at stopppe hende, vende rundt, lave små volter når man så kunne begynde at ane at hun vil bakke. Så har vi prøvet med et rap i enden, med og uden sporer, løse tøjler. Men Zig Zag har vi godt nok ikke forsøgt endnu. Vi har prøvet at gøre ridningen både med en masse øvelser og uden. Årh jamen, kender I det, hvor man bare ikke aner mere, hvad man skal forsøge. Vi har også prøvet at blive ved med at bakke hende, når hun begynder, hun vender dog bare røven den anden vej og bakker i modsat retning af hvad man vil have hende til...

Det bedste resultat var at når hun stoppede endelig, så kunne hun bare for lov at stå mens de andre rider videre.. Til sidst begynder hun at kede sig og så vil hun gerne frem. Men den har hun luret, så det virker ikke mere.

Skal lige siges hun er 5 og redet til sidste år.

Heidi

• #6   27. jul 2007 Maine gjorde det også en overgang, hvis en øvelse var lidt svært for ham og jeg mistede fremaddriften.
    Jeg prøvede også det der med at blive ved med at bakke, og tro mig han kunne nærmest galoppere baglæns smiley Til sidst begyndte han at rejse sig når jeg bad ham bakke mere. Så fik jeg en ny berider, som heldigvis også havde en anden løsning på problemet. Han bad mig dreje Maine rundt indtil han stoppede med at bakke og så ride ham frem (meget frem!) - det hjalp og nu er det længe siden vi har lavet nogle bakkestunts...

• #7   27. jul 2007 en af mine veninders hest gjorde også det da den var ung, og der gjorde hun det, som jeg har beskrevet, og det hjalp smiley

• #8   27. jul 2007 jeg sad også lige og tænkte i det tilfælde mette nævner... hesten kan faktisk godt begynde at stejle hvis man bakker meget med dem... min vallak kan også finde på at bakke helt vildt hvis der er noget han ikke lige syntes han gider... jeg har også bare bakket med ham ved at bede ham om at blive ved med at bakke.. men så små hopper han bare.... så det er ikke løsningen på alle heste.... jeg vender også ham rundt som mette faktisk nævner... for så bliver hesten nødt til at indse man bare må gøre hvad der bliver sagt hehe..:)

• #9   27. jul 2007 Tak for rådene, vi vil forsøge os ad.

Hun startede med at nærmest umulig at komme op på, det har vi så arbejdet på og det går super godt.. Hun står stille 90 % af gangene nu, de andre gange så det op og ned til hun står.

Men nu har hun så bare fået en anden idé.. :0) Typisk pony hoppe altså... ;0)

Heidi

• #10   27. jul 2007 vent evt med at ride ud på tur på hende, indtil du ved hun er mere sikker at ride ud på tur på.. ville være frygteligt hvis der skete en ulykke fordi de hypper bakker.. smiley er altså også træls hehe.. kender det godt fra mig vallak.. men nå.. de må jo prøve nogle ting for at undgå at arbejde ind imellem.. smiley

• #13   28. jul 2007 Sara.. det er ikke altid det hjælper noget.... det eneste man kan gøre når en hest bakker, det er at vente på at den er færdig med at bakke... jeg har forsøgt at "sparke" min frem når han bakker.. men det hjælper ikke hehe... smiley så jeg plejer at enten sidde helt stille indtil han er færdig med sit pjat.. også driver jeg ham frem.. eller også drejer jeg ham rundt indtil han går frem.. smiley

Kommentér på:
Hun bakker.

Annonce