{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård i munden bid?
  • #1   4. aug 2013
    Jeg kender en endnu bedre metode; lær hesten signalerne forfra :o)
    Heste er hårde i munden, fordi de har lært at være ligeglade fordi de på et tidspunkt er blevet redet af en rytter med fx hård hånd så der hele tiden har været et pres i munden, eller en rytter der har været dårlig til at give efter.

    Så det er vores opgave som rytter, at ændre hestens opfattelse af biddet :o)


  • #2   4. aug 2013 Find det bid som ligger bedst og mest behageligt på netop din hest - længde, tykkelse, ophæng tungefrihed, antal led osv
    Så går du pænt igang fra jorden med at lære hesten at reagere ved brug at en dejlig kombi af negativ og positiv forstærkning smiley Din hest vil takke dig og så slipper du for vabler og ømme arme smiley


  • #4   4. aug 2013 Hesten har været meget igennem.. Har ellers også redet bidløst men ville gerne lidt igang med stævner. Hun suger bare slet ikke på bidet...:(

  • #5   4. aug 2013 Igen kan manglende sug være et spørgsmål om forkert bid - men i den grad også om dårlig ridning.

  • #6   4. aug 2013 Min VAR hård i munden, jeg skiftede til muffebid og øvede ham stille roligt i mindre signaler, hvis du vil vide hvordan, så skriv PB smiley Og det virkede i løbet af ikke ret lang tid, men du skal være klar på og ride en del med lange tøjler det første stykke tid, jeg er først næsten lige begyndt og på min har det hjulpet lynhurtigt, jeg har IKKE haft samlet ham endnu siden og har heller i de store planer om og gøre det de næste dage, men jeg ved mere info skriv PB smiley Min er 18 år.

  • #7   4. aug 2013 Jeg har ikke redet med bid på hende siden jeg prøvede hende. Jeg får undervisning 2 gange om ugen på min anden hest så vil ikke sige at det er mig som er helt galt på den..

  • #8   4. aug 2013
    Det er som regel ikke bidløs der løser hård i munden, det er genopfriskning af signaler - men det kræver at man ved præcist hvor meget pres man skal ligge og hvornår det skal forstærkes eller efter gives :o)

    Hvad mener du med "suge på bidet" ? Har fundet ud af folk mener en del forskelligt, jeg forbinder det fx. med en lyd hesten lader som om den sutter på biddet.


  • #9   4. aug 2013 Været meget igennem?

    Tjek om bidet passer. Det kan også være en idé at flytte de signaler man har i bidet om til fx sæde eller ben eller mund. At dreje kan du sagtens flytte til ben eller sæde - og så er du fri for at rive i en død hestemund. Stop og halve parader kan også sagtens flyttes til sæde og mund. smiley


  • #10   4. aug 2013 Hun har ikke været behandlet ordenligt. Især ikke med bidet. jeg bruger meget ben og sæde da hun er en meget følsom hest.:)
    Krikken ( nu som ponyejer )- det er som om at hun bare "holder" bidet hun vil slette ikke lytte eller noget når man vipper lidt. Svært at forklare..:/


  • #11   4. aug 2013 Hvilket bid bruger du? Kunne det være en ide med et applemouth - det kunne måske fremelske lidt smaskeri og positiv reaktion på biddet?

  • #12   4. aug 2013 Hvis du nu flyttede alle signalerne, som du har i bidet, så du er fri for at bruge bidet til noget, så kunne det måske være en løsning. Når du allerede bruger meget ben og sæde burde det nok ikke skabe de store problemer smiley

  • #13   4. aug 2013
    Så vil jeg "bare" kalde det hård i munden :o)
    Men så er det, at det kræver en knald god rytter der kan finde ud af at installere signalerne igen. Du kan let, uden det er med vilje komme til og holde ved adfærden fordi du ikke får signalerne lavet om eller rider på samme måde som hesten er vant til.


Kommentér på:
Hård i munden bid?

Annonce