{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

få nu den vægt på bagparten!! {{forumTopicSubject}}

Åh ha hvor er jeg træt af at jeg bare ikke kan få fat i "røven" på min hest i galoppen så hun kan springe lidt op ad.. det går meget bedre med hende, men vil såååe gerne have det sidste med. øver overgange og temposkift hele tiden, men synes ikke rigtig det hjælper. og hun slår efterhånden ikke fra i overgangene mere, men falder bare på snuden i galoppen (men hellere det end at gå med næsen i sky og med et bræt til hals som hun gjorde tidligere)...

skulle bare lige ud med mine frustationer, har fået mange gode råd herinde til det, og de virker da også nogenlunde, men må nok indse at vi ikke kommer såå meget videre på det punkt, før vi kan begynde at få noget undervisning. øv - håber snart pengene er til det så smiley

nogle af jer som også har nogle dumme problemer i døjer med, som i bare ikke kan få trænet ordentlig væk? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  få nu den vægt på bagparten!!
  • #1   22. aug 2013 Har rigtig store problemer med at få min til krydse bag i smiley

Vi har så lige fundet ud af, at det næsten er fysisk umuligt for ham at krydse mere end maks 5 cm. Så han er tilgivet smiley

• #5   22. aug 2013 op i galop ned i trav op i galop ned i trav, galoper max en halv omgang trav en kvart op i galop skift volte og gør det samme.

Min hest har altid sprunget i galop og ikke op i galop.

• #6   22. aug 2013 nej rider ikke ret ofte med pisk, da hun fokuserer for meget på den i stedet for mig og bliver anspændt.. men ja, mullerne skal selvfølgelig være der og de er også på vej smiley

mich: det er også det vi øver, men vi skal nok ned på kortere intervaller som du skriver, istedet for en hel runde smiley

• #7   22. aug 2013 Signe: er han for stram i krydset eller hvad, siden han ikke kan krydse mere? smiley

• #8   22. aug 2013 Har det samme problem med min, og så har hun det med at bremse i vendinger når vi springer. Hun bakker helt af, og bliver bare rigtig sur og tvær. Men det begynder at gå fremad igen.
    Det eneste jeg kan sige som hjælper på min; Klem med læggene, rid med sædet, og støt/kort den op på tøjlen! smiley

• #9   22. aug 2013 Du skriver at du har fået mange gode råd - og det er jo dejligt smiley Men jeg tillader mig lige at komme med lidt råd til dig også, da jeg netop træner min hest med øje for biomekanik og så hun lærer at få bagparten under sig og løfte sig fortil..

Jeg træner hende akademisk fra jorden - også fra ryggen - Men til at starte med kan du lave en masse gode øvelser fra jorden for at styrke din hest´s overlinie.. du lærer den at gå frem og ned (frem med snuden, lang hals og ned - dog uden at den render med hovedet helt i sandkassen) du lærer den skulderflyt - og sørger for din hest er let stillet til indvendig, med skulderen ude på plads. Dette skal altid foregå i afslappet tilstand - hesten skal "give efter" i ganachen og når hesten er korrekt stillet - altid uden tvang - altså vi slipper når hesten går der hvor den skal og retter KUN når hesten taber stillingen - når den så er der vil målet være at få indvendige bagben godt ind til tyngdepunktet (det sker oftest af sig selv, såfremt hesten er stillet korrekt til indvendige og går afslappet frem og ned) Det er naturligvis ikke sådan det skal se ud når hesten først lærer at "sætte sig" - men det er en nødvendig øvelse for at styrke hesten til at kunne "sætte" sig - herigennem sørger du for at hesten udvikler de rigtige muskler på overlinien, at den får "strukket" udvendige side og muskulleret indvendige - og dette skal naturligvis foregå på begge volter. Hesten bliver i stand til at vippe i bækkenet og efterhånden få mere og mere vægt på bagparten - det er vigtigt at hesten aldrig er bag lod, uanset om hovedet er oppe eller nede (sidst i uddannelsesprocessen er hesten parat til at rides med nakken som højeste punkt - men altid foran lod! således har hesten mulighed for at bruge ryggen korrekt - løfte ryggen og få bagbenene ind under sig)
    Det var en meget forkortet version af en kæmpe-lang teori! Hvis du vil vide mere kan du kigge min hjemmeside, eller endnu bedre kig på Maja Caspersens hjemmeside livsridekunst.dk hvor hun har en kanon e-bog liggende, eller evt. Marijke de Jongs hjemmeside straightnesstraining, hvor hun ligeledes har en e-bog.. e-bøgerne er gratis, så det er jo bare at læse, jeg er sikker på der er meget af det du kan bruge smiley

• #10   22. aug 2013 Jeg har problemer med de halve parader - min forstår simpelthen ikke at han skal sænke farten, men ignorerer mig fuldstændigt -.- øvøvøvøv

• #11   22. aug 2013 nåhr ja.. den beskrevne øvelse er netop den jeg er igang med på mit profilbillede smiley

• #12   22. aug 2013 Min kan bare heller ikke sætte sig, det er såh i tölten, men jeg har har lagt nogle islænder boots på hende og så går hun meget bedre, også i trav, skridt og galop smiley smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #13   22. aug 2013 Galop op ad bakker er rigtig effektivt til at få muskler. Kunne hurtigt mærke forskel på banen, da vi begyndte på det

• #14   22. aug 2013 Min hest mobber smede...

• #15   22. aug 2013 Han har aldrig kunne krydse smiley Han kan lidt, men ikke særlig meget.
    Det er fysisk umuligt for ham, pga. spat.

• #16   22. aug 2013 Hvad betyder at krydse?

• #17   22. aug 2013 Krydse i bag?
    Overkrydsning i schenkelvigning feks.?

• #18   23. aug 2013 Nåårh okay!

Kommentér på:
få nu den vægt på bagparten!!

Annonce