{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Sarah S
Sarah S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hest vil ikke i galop {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået en hest som jeg skal få i en bedre kondition. Det går også super godt med skridt og trav men jeg kan ikke få den i galop.

Jeg har prøvet forskellige ting (longe, med rytter, frispring etc) men den gider ikke.

Har i gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest vil ikke i galop
  • #2   15. sep 2013 Har nøjagtig samme problem med min og gør han det endelig er det kontra:s
    Har du fået den tjekket igennem for evt smerter?

• #3   15. sep 2013 Min ene hest gider heller ikke altid galopere på banen, men er vi på tur spørger han selv om vi ikke skal galopere, og så bliver det os i fuld galop smiley Jeg har efterhånden fundet ud af at fordi han ikke vil på banen er fordi det simpelthen er for kedeligt, der skal hele tiden ske noget nyt, og ikke bare ride rundt i ring hele tiden, så bliver han holdt i gang.

• Sarah S
    Sarah S Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   15. sep 2013 har ikke fået tjekket hende endnu måske en god ide smiley men skovture laver den lige knap nok 2-3 spring og det var så det (også uden saddel). Når den er på marken med andre kan den godt smiley

Ejeren siger at den ikke har lært at galoppere da den har fået en uddannelse som kørehest, med lidt dressur (og der sku ikke særlig ofte at de galopperer)

• #5   15. sep 2013 Jeg tænker at den ikke har balancen til det måske.
    Ellers så må du når den endelig kommer i galop så ros det mega meget men først når du driver på så den bliver i galoppen. Hele fidusen er at lærer den at det er sjovt at galopere smiley

• #6   15. sep 2013 Enig med Stine... Den skal skam roses når den slår i galop og er i galop, og så skal den netop lære at det er sjovt i 3 gear smiley
    Find et sted hvor det indbyder til at galoppere, gerne sammen med andre der kan trække den med smiley

• #7   15. sep 2013 sammen med en anden på tur! den anden forrest så bare derud af... havde en der ikke kunne på banen. hun bukkede bare... så ud i skoven og efter en anden, og så en smal sti og fuld buk Og SÅ kom galoppen hehe

• #8   15. sep 2013 Der er altid en grund til at heste gør som de gør.

Du må prøve at finde årsagen - evt. som en skriver med en god kiropraktor osv.

• #10   15. sep 2013 Hvis den ikke har lært det, da den ikke er 'rigtig' tilredet, så ved den jo ikke hvad du vil have den til ;))

Jeg vil tro at den mangler balancen til det. Og simpelthen ikke forstår hvad du vil have den til.
    Prøv meget i skoven - evt sammen med andre, og ros denne rigtig meget. Brug samme signal hver eneste gang og ellers bare bliv ved. Prøv i en roundpen eller fri på en indhegnet bane, når du siger at den godt kan på marken.

• #11   15. sep 2013 min fjordhest har haft samme problem. her var det stivhed der gjorde udslaget.. abselute kun anbefalde at chekke den igennem. som en mere skriver, en hest har altid en grund til at gøre det den gør...

• #12   15. sep 2013
    Red en fjordhest som lavede det samme, han bukkede så også oven i ( som han i starten også gjorde når man ville sætte i skridt og trav, han havde lært at hvis man bukkede når man blev presset til, så stoppede folk ).

Han ville en del hellere i galop på tur, på en lang strækning hvor han så selv løb sig igang fra trav af. Så kan man koble signal på.

Kommentér på:
Hest vil ikke i galop

Annonce