{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Bygge muskler på forparten.. {{forumTopicSubject}}

Jeg rider lidt på denne lækre DV vallak, som desværre har fået lov at stå lidt stille i ridningen grundet uerfaren rytter..
Dette har betydet at han catwalker en del på forbenene og rammer sig selv en del..
Han er en meget velskolet hest helt fra starten, og han kan sine øvelser..
Pt rider jeg ham frisk frem indtil han bliver træt, for så begynder han at ramme sig selv med forbenene, så presser jeg lige lidt ekstra på og så holder vi.
Både før og efter ridningen skridter jeg godt igennem i frisk tempo men halsen strakt frem og ned, da vi også arbejder på at komme af med den lille underhals han pt render med.. (den er dog ved at være under kontrol.. smiley )

Mit spørgsmål går på; Hvilke øvelser kan jeg bruge for at få bygget muskler på hans forpart, så han kan blive mere bredstående på forparten og arbejde på to spor frem for at træde ind på et og ramme sig selv? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bygge muskler på forparten..
  • #2   16. sep 2013 Det at den går catwalk kan betyde han er indfodet eller har anden problem med benene. Det kan ikke rettes rigigt.

• #3   16. sep 2013 han går ikke på forparten, han sætter sig super fint om på bagparten, løfter ryggen og løfter sig fortil..
    Men når han bliver træt begynder han at catwalke på sine forben (forbenene rører jo altså stadig jorden selvom hesten er på bagparten... smiley )
    Han er meget muskelfattig på forparten, så der jeg har brug for er hjælp til at bygge muskler på hans skulder og albue-parti foran..
    pt træner vi en del overtrædninger på volter, men det bliver for ensformigt..

• #5   16. sep 2013 Hmm.. Ville umildbart sige bomme, de har ihvertfald været med til at bygge min ponys overlinje op, og gøre ham bredere over skulderen smiley
    Ellers burde side bevægelser også kunne hjælpe med til det, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed, har altid haft fokus på ryggen, for min pony har massere af muskler i både for- og bagpart smiley

• #6   16. sep 2013 Munk:
    han er ikke indfodet, har ikke problemer med benene, er en meget lige hest alt i alt..
    Jeg mindes at jeg havde en massør ude til en hest som catwalkede engang som sagde at det kunne afhjælpes med nogle stærkere muskler i bestemte muskelgrupper, men det er længe siden så kan ikke huske hvilke..
    Der er bestilt massør til hesten, men hun kommer først om halvanden uge, og ville jo gerne kunne træne i mellemtiden.. smiley

• #7   16. sep 2013 Hoppedullen: Tja, det må du jo så selvom, for sådan er det altså i dette tilfælde..

• #8   16. sep 2013 Maria, bomme er måske ikke nogen dårlig ide, så skal han da tænke mere over benenes placering og løfte dem lidt ekstra smiley

• #10   17. sep 2013 Enig med hoppedullen: Jeg ville også fokusere på bagparten, og ikke begynde at tænke i dicidert styrkelse af forparten.
    Og så ville jeg nok stoppe med at træne, når han bliver træt, fremfor at fortsætte ud over hestens grænse.
    Tænker, at grunden til, at han begynder at catwalke er netop, at han ikke får løftet brystkassen ordentligt op, måske fordi han begynder at blive træt.
    Tænk også på, at efter en stilperiode, kan musklerne godt være stramme. D>et kan betyde, at musklerne trækker bevægelsen ind mod center.

Så jeg ville helt klart stadig fokusere på frem og ned: sørg for at hesten er helt afspændt i halsmuskulatur (spændt halsmuskulatur kan også være medvirkende til at trække forbenene ind) og så sørge for at drive bagbenene frem til tyndgepunktet.
    Og så fortsæt kun sålænge han kan bevare kvaliteten i sine bevægelser. Så snart han udtrættes, skal du give ham fri. Når hesten udtrættes, begynder han at kompensere med andre (forkerte) muskler, og vil formegentlig også tabe ryggen. Så er alt dit gode arbejde spildt.

• #11   17. sep 2013 Jeg tror så også det er bagparten der er et problem. Når hesten bliver træt så tager den ikke ligeså meget bæring og ryger på forparten, hvilket resulterer i catwalk.
    Det er ikke kritik af din ridning, for sådan er det for alle heste. Selv topheste kan syre til i bagparten smiley

• #12   17. sep 2013 Umiddelbart tænker jeg at der er et el. andet i ridningen mht. ligeudretningen der er gået galt. En del heste går faktisk som en omvendt kegle, som følge af at ligeudretningen aldrig er kommet rigtig på plads.

Hvis den er tjekket igennem fysisk, ville mit bud være ridningen/skolingen med ligeudretning forfra.
    Syntes ofte det handler om at hestene ikke har lært korrekt ligeudretning, både på lige og bøjet spor.
    Ligeudretning bør komme før det samlende arbejde.

Jeg ville gå tilbage og arbejde med ligeudretningen fra jorden i en periode, både på det lige og det bøjede spor. Så får du en helt præcis fornemmelse af hvor hun sætter fødderne og først når hun kan det fra jorden hoppe op igen.

Bare en tanke herfra. Men er jo ikke fagperson

• #13   17. sep 2013 Personligt ville jeg bruge nogle løsørende øvelser, f.eks, versade, overgange, tempovekslinger osv. fra hånd.

Kom til at skrive hun, men mente altså han smiley

Kommentér på:
Bygge muskler på forparten..

Annonce