{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Akademisk træning med 3 års - Hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg er begyndt at træne rigtig meget akademisk fra jorden af, med min 3 års hingst, fordi jeg har et mål om at tabe mig inden jeg sætter mig op igen, men også fordi han er blevet lidt til den tynde side, pga alt hans pelsskifteri. Udover det, er han også begyndt at vokse (Igen!) og jeg vil kun have noget på ryggen af ham (ikke mig) maks 2 gange om ugen.

Jeg vil gerne spørge, hvor meget kan jeg egnetlig tillade mig at træne ham? Jeg spørger fordi han er utrolig hurtig til at opfange hvad jeg vil have ham til, og derved vil han også gerne lære.

Normalt træner jeg med ham imellem 15-20 minutter, men han virker ikke træt i hovedet efter det. Slutter gerne af de sidste 5 minutter med at pille udstyret af ham og lege lidt med ham på ridebanen, eller tage ud og trække en lille tur.

Lige nu træner jeg:

Frem og ned, 'støvsuge holdning' i både skridt og trav/tølt. Det skal så siges at det kun er i skridt han er nogenlunde stabil, men det er jo klart, det andet kommer når han er klar.

Cirkelvolter, tilbagetrædning.

At løfte ryggen og få bagparten med sig (Stimulering af bagparten).

Og er igang med tilvænningen af versade i skridt.


Hvad kunne jeg ellers lære ham? Han er jo kun 3, det skal man tage hensyn til, men han er 15 i sind.

Den akademiske træning forgår med kapsun og alm. trensebid. (S Kandar bliver først pålagt når han har lært at søge bedre ned og er blevet 1 eller 2 år ældre og kan rides nogenlunder stabilt).

Ekstra spørgsmål:
Når jeg får ham til at øge tempoet, skal jeg være meget ved i den udvendige tøjle, ellers vil han gerne rende ind i mig. Er det fordi han prøver at støtte sig til mig eller hvordan?


Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akademisk træning med 3 års - Hvor meget?
  • #2   8. okt 2013 Jeg har en hoppe på 4 år og jeg træner også akademisk fra jorden. Jeg synes det lyder meget fornuftigt det du gør nu. Jeg træner heller ikke selv mere end 15-20 min af gangen, og så gør jeg som dig, går en tur eller laver noget andet til sidst smiley

  • #4   8. okt 2013 Jeg ville ikke tøve med også at smide traversaden ind smiley
    Måske en smule intro til longeringen, men ellers lyder det til, at du har ret godt styr på det.

    Ellers kan du også lege lidt med lange liner smiley


  • #5   8. okt 2013 Veo:

    Lange liner og longering i skridt og trav kan han allerede smiley



    Anne sofie: Men det er nu bevist at det er noget vrøvl med at man skal vente med islændere til de er 5. Alle heste vokser til de er 7, og man kan (Alt efter udvikling) sagtens starte med dem som en 3 eller 4 års med ridning. Jeg har en rigtig dygtig underviser med inde over, samt en dyrelæge som jeg ofte snakker med smiley Men jeg rider ham ikke pt, fordi han vokser og så vil jeg have han skal stå vinteren over. Men signalerne skal holdes nogenlunde ved lige, så han bliver sadlet 1 eller 2 gange om ugen og får min lillebror i sadlen som vejer 40-42 kilo. Så han ikke helt går i stå smiley

    Djarfur: Det med håndhest vil jeg bestemt overveje, det kunne være rigtig sjovt og lærerigt både for hesten han skal gå vedsiden af og for ham selvfølgelig smiley


Kommentér på:
Akademisk træning med 3 års - Hvor meget?

Annonce