{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvorfor er det synd?
  • #1   8. okt 2013 Altså pigerne i det forum, giver nogle rimelig gode svar på, hvorfor de synes det er synd smiley

  • #3   8. okt 2013 Jeg står af efter 30 sekunder, når man ser hende bruge join up smiley

  • #4   8. okt 2013 Jeg syntes bestemt ikke det er synd, men blev lidt overrasket over da hun jagtede den sådan rundt i starten hvilket jeg ikke brød mig om at se på smiley

  • #5   8. okt 2013 Det jo som sådan ikke synd for hesten overhoved.

    Grunden er at folk stå af er at de ikke bryder sig om trænings metoden.

    Det ikke en trænings metode jeg ville bruge. Men der er ret mange trænings former jeg ikke ville bruge gør ikke det sundt for de heste som bliver udsat for dem.



  • #6   8. okt 2013 Det kan jeg ikke se! Hun viser jo bare hesten at hun ikke er farlig og hun er lederen... Efterhånden er mange hesteejere begyndt at lege "mor" over for deres "babyer". Hun taler hestens sprog, og jeg syntes det er en god fremgangsmåde!
    I naturen får de jo heller ikke lov til at gå hen og nusse lederen af flokken..
    Heste bliver nærvøse hvis de ingen linjer har at gå efter.. De skal have en "leder" som de kan stole på og følge "odre" efter..
    Jeg syntes denne video er fantastisk! Og jeg syntes at mange "mødre" kunne lære at passe sådan på deres "babyer" smiley

    Håber ikke at teksten var for indviklet! smiley


  • #7   8. okt 2013 Mia: Hun "jager den væk" for at vise den at hun ikke er farlig.. en sjov måde men det virker.. HUn viser også her at, hun er lederen og bestemmer, for bagefter at tage hesten "til sig" som om hun passer på den smiley

  • #8   8. okt 2013 Nu cutter den ved 2 minutter og 13 sekunder, så kan kun tale ud fra det jeg har set indtil da, men kort så kan jeg fortælle, at al træningen med tovet (ikke join up) træner jeg med vores føl, og har gjort siden hun var 14 dage gammel. Aldrig har det skræmt hverken hende eller hendes mor. Ikke engang når jeg klasker tovet (som er tungt) i jorden lige ved siden af dem - Se evt. her:
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/320108-bombesikre_heste

    Så nej, jeg synes faktisk det er god træning. Det øger chancen for at hestene ikke panikker, hvis det skulle få reb/tøjlen om benene, og det er generelt god mental træning. Det vigtige er sådan set, at man starter ud i det små.

    Men ved ikke om det var dét eller om det var join up der var synd - kunne ikke åbne den anden tråd (ja, mit net er træls).


  • #11   8. okt 2013 vil ikke kalde det synd mere end så meget andet der foregår herinde på hg. men man kan tydeligt se på hesten den ikke er i ro med sit arbejde. og der er en del af os der synes det er sjovere at arbejde med en afslappet hest der ingen frygt har:)

  • #12   8. okt 2013 Elizabeth - Hun jager den væk for at skræmme og stresse den. Det er hele meningen med join up, for at vise dominans og at hun er den stærkeste.

  • #14   8. okt 2013 Okay.. så HAR jeg misforatået det smiley Når JEG bruger dette eller det vil sige den slags! smiley Så kan det altså godt lade sig gøre uden at stresse hesten.. Men ja, det kommer an på hvordan og om man kan lide det smiley Når smutter igen er kommet med min mening! God aften mennesker på HG! smiley

  • #15   8. okt 2013 Spørger lige dumt: Hvad er Join up??? smiley

    Synes ikke selv at hesten lider nogen nød.


  • #16   8. okt 2013 Join uppen synes jeg er uretfærdig for hesten og jeg ser lidt en fortvivlet og nervøs hest hele videoen igennem.

    Tovet om maven hvor hun lærer den at acceptere pres synes jeg er helt okay, det er en fantastisk måde at tilvænne hesten til at der kommer en sadel og gjord på. At kunne give efter når hesten slapper af, det kan man jo slet ikke med sadlen smiley


  • #17   8. okt 2013 Altså nu bruger jeg selv Join-Up. Og det fungerer rigtig godt, fordi hun ikke er et øjeblik i tvivl om hvem der bestemmer.

    Synes det er mere uretfærdigt for heste, som skal forestille at "være venner", eller "ligestillet" etc. med deres ejere. Disse heste må være forvirrede når der ikke er nogen til at tage beslutningen for dem, og i sidste ende gør de det selv, og så bliver det rigtig trælse for menneskerne som skal håndtere dyret.

    Man bør indse, at hesten er et dyr, og ikke et menneske med følelser, men et dyr som skal indordne sig i et hieraki.


  • #19   8. okt 2013 Jeg forstår ikke helt, hvorfor så mange mener at join up, er ''forfærdeligt'' og ''synd''.
    Hesten er et virkelig stærkt dyr, og det er deres natur, og have en leder, og at kæmpe for pladsen.
    Det er måske i 5-10 minutter hesten, er lidt stresset, og ude af den rolige dagligdag, men så er det vel heller ikke værre. Den ser jo heller ikke ud til og have det dårligt bagefter.
    Stævner gør da også ens hest stresset, men der er da mange der gør det.. Ved godt de to ting ikke helt er det samme, men i begge situationer er de stressede og ude af deres normale rammer.
    Jeg ville nok aldrig selv bruge join up, på min hest, da jeg ikke ser nogen grund til det.


  • #20   9. okt 2013 Er det der join-up så godt at øve med hesten?

  • #21   9. okt 2013 Der er delte meninger smiley

Kommentér på:
Hvorfor er det synd?

Annonce