Fjordhest Ferrari 2006
1.150 visninger
|
Oprettet:
Fjordhest Ferrari
Fødselsår:
2006
Højde:
Jeg er så heldig at han er meget høj (for en Fjordhest), omkring 155cm. Nogle vil nok nu begynde at sætte spørgsmålstegn ved hvorvidt om han nu er 'ægte', men det er han altså. Han er utrolig heldigt fremavlet. Selv min dyrlæge for et chok når hun ser ham, hun mener han er kæmpe. Men der skal jo være plads til hans kæmpe hjerte.
Temperament
Min farfar havde nogle Fjordheste, og en dag meddelte han mig at min Fjordhest, Rimus, var blevet solgt. Det knuste mit lille 10-årige hjerte, og trods min mors bekymring, lovende han at vi kunne finde en anden. Min farfar fandt en annonce i den lokale avis, en sød lille Fjordheste hingst manglede et nyt hjem. Jeg husker tydeligt da jeg mødte ham og hans mor. Han var den eneste vi så på. Vi lånte hoppen, Emmy, med hjem så jeg kunne få ham før. Farfar og jeg delte prisen.
Jeg kunne nu som 10årig kalde mig Fjordheste ejer til Ferrari med et fint rødt pas. Navnet Ferrari fandt jeg selv på. Forklaring ved jeg faktisk ikke, men har aldrig fortrudt det navn!
Efter noget tid hos farfar, kom han som plag ned til min morfar. Min mor og jeg begyndte til Horsemanship undervisning med ham da han var 2år. Da han var 3 år, blev han tilkørt. Vi har også kørt på bane! I dag bliver det bare til ture i naturen, men savner lidt banerne.
Da Ferrari blev 4-4,5 blev han tilredet, af mig. De første år red vi bare hygge. Skridt og trav. Det har taget mig to år, at lære ham at galopere. Dette har vi stadig problemer med i dag. Da jeg flyttede ham i efteråret 2013, ændrede min ridning sig meget. Jeg gik pludselig op i det på en helt anden måde. På få mdr. har vi gået fra hyggeridning til rigtig dressur. Vi for rigtig god undervisning. Springer lidt. Jordtræning og leg, gør vi også i.
Ferrari har på nogle områder redet mit liv. I flere år er jeg blevet mobbet, så stærkt jeg i tre år ingen venner havde. Jeg blev mobbet hen over 6år. Udover min familie, bedsteveninde, og Tarzan har Ferrari været min klippe. Han er min bedsteven, og mit største smil på læben. Det samme igennem mine forældres skilsmisse, og han funger også som min behandler for stress. Ingen ord kan beskrive hvor lykkelig jeg føler mig når jeg er ved ham. Han gør mig glad.
Ferrari er ret unik. Ren Fjordhest. Fantastiske gangarter. 155cm i stang. Han er utrolig madglad, og charmerende. Den bedste, venlige, drillende, og kærlige hest der findes.
Jeg har ham indtil den dag døden skiller os fra hinanden. Hvilket min mor er indforstået med. :)
Jeg kunne nu som 10årig kalde mig Fjordheste ejer til Ferrari med et fint rødt pas. Navnet Ferrari fandt jeg selv på. Forklaring ved jeg faktisk ikke, men har aldrig fortrudt det navn!
Efter noget tid hos farfar, kom han som plag ned til min morfar. Min mor og jeg begyndte til Horsemanship undervisning med ham da han var 2år. Da han var 3 år, blev han tilkørt. Vi har også kørt på bane! I dag bliver det bare til ture i naturen, men savner lidt banerne.
Da Ferrari blev 4-4,5 blev han tilredet, af mig. De første år red vi bare hygge. Skridt og trav. Det har taget mig to år, at lære ham at galopere. Dette har vi stadig problemer med i dag. Da jeg flyttede ham i efteråret 2013, ændrede min ridning sig meget. Jeg gik pludselig op i det på en helt anden måde. På få mdr. har vi gået fra hyggeridning til rigtig dressur. Vi for rigtig god undervisning. Springer lidt. Jordtræning og leg, gør vi også i.
Ferrari har på nogle områder redet mit liv. I flere år er jeg blevet mobbet, så stærkt jeg i tre år ingen venner havde. Jeg blev mobbet hen over 6år. Udover min familie, bedsteveninde, og Tarzan har Ferrari været min klippe. Han er min bedsteven, og mit største smil på læben. Det samme igennem mine forældres skilsmisse, og han funger også som min behandler for stress. Ingen ord kan beskrive hvor lykkelig jeg føler mig når jeg er ved ham. Han gør mig glad.
Ferrari er ret unik. Ren Fjordhest. Fantastiske gangarter. 155cm i stang. Han er utrolig madglad, og charmerende. Den bedste, venlige, drillende, og kærlige hest der findes.
Jeg har ham indtil den dag døden skiller os fra hinanden. Hvilket min mor er indforstået med. :)
Gangarter
Ferrari har utrolig gode gangarter af en Fjordhest at være.
Skridt: Middel
Trav: KLART over middel.
Galop: Klart over middel.
Hans skridt kan til tider være en smule sløv. Dog er hans trav energisk, og han sparker benene frem så det siger spar to! Han er hurtigt, og er let på benene. Alle hans gangarter er store, men her skal især galoppen fremhæves. Hans galop er hurtigt, stor og kræver lidt samling. Vi mangler stadig noget i hans venstre galop.
Skridt: Middel
Trav: KLART over middel.
Galop: Klart over middel.
Hans skridt kan til tider være en smule sløv. Dog er hans trav energisk, og han sparker benene frem så det siger spar to! Han er hurtigt, og er let på benene. Alle hans gangarter er store, men her skal især galoppen fremhæves. Hans galop er hurtigt, stor og kræver lidt samling. Vi mangler stadig noget i hans venstre galop.
Stævner
Da galoppen ikke fungerer optimalt har vi redet LD-klasser, hvor vi i en klasse fik 65,92%.
Vi har startet et enkelt LC, hvor vi fik 60,20%. Meget er forbredret siden disse stævner.
Dog har vi sommeren over holdt stævnepause, og trænet sammen med vores træner. Vi starter med stævner i september og regner med LB til november.
Dog regner jeg med at kårer ham i 2015, og så går vi efter Fjordhest DM samt Fjordheste Championat.
Vi har startet et enkelt LC, hvor vi fik 60,20%. Meget er forbredret siden disse stævner.
Dog har vi sommeren over holdt stævnepause, og trænet sammen med vores træner. Vi starter med stævner i september og regner med LB til november.
Dog regner jeg med at kårer ham i 2015, og så går vi efter Fjordhest DM samt Fjordheste Championat.
Stamtavle
Far: Tor Halsnæs
Farfar: Monolitt
Mor: Emmy
Morfar: Amor Halsnæs
Farfar: Monolitt
Mor: Emmy
Morfar: Amor Halsnæs
Køn
Vallak
Bemærkninger
Jeg er omkring 175 cm, så I kan se størrelsen på ham og jeg på ridebillederne. Spørg endelig til ham. :-)

Fjordhest Ferrari
nov 2009
Følger: 188 Følgere: 190 Heste: 16 Emner: 10 Svar: 34
aug 2013
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Svar: 1
aug 2011
Følger: 25 Følgere: 54 Heste: 19 Emner: 1 Svar: 195
Kig gerne forbi mine gule :-))
aug 2013
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Svar: 1
apr 2010
Følger: 98 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 1.992
aug 2013
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Svar: 1
apr 2011
Følger: 143 Følgere: 119 Heste: 7 Emner: 10 Svar: 873
nov 2008
Følger: 264 Følgere: 1260 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.423
aug 2013
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Svar: 1
nov 2008
Følger: 264 Følgere: 1260 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.423
Og du skal oprette Prinsesse også!
aug 2013
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Svar: 1
nov 2008
Følger: 264 Følgere: 1260 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.423
mar 2010
Følger: 46 Følgere: 37 Heste: 5 Svar: 3
aug 2011
Følger: 25 Følgere: 54 Heste: 19 Emner: 1 Svar: 195
dec 2012
Følger: 44 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 127
Kig gerne forbi min Fjotte.
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.384
Kig gerne forbi mine heste
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 198 Svar: 1.971
aug 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 58
-Kig gerne forbi Rachila:)
nov 2008
Følger: 264 Følgere: 1260 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.423
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.130
sep 2012
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 5