{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Overgange i dressur programmer {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til stævne imorgen, og kan ikke helt styre min hest .. ?
Jeg skal starte LC2 og LB2.
I LC kommer man i galop, og laver en slange-gang ind over midten med trav ved X, og galopere igen.
Og i LB kommer der også en slange-gang i galop med 6-8 travtrin og galop igen ind over X.
Mit problem er at Mickey er rigtig svær at stoppe, han tager hovedet op - og jeg bliver sur!

Kan i ikke please hjælpe mig!? - kender i ikke nogle gode metoder ???!!!
Det er mit mega store problem !!!!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overgange i dressur programmer
  • #2   18. jan 2014 Hvis det er dit 'mega store problem'' så burde du måske gøre noget ved det.
    -I stedet for og tage til et stævne, som stresser jer begge.

• #3   18. jan 2014 Som Sandie skriver, så kan du under ingen omstændigheder nå at fikse det inden i morgen - men jeg kan give dig et godt råd til i morgen: lad være med at blive sur. Det hjælper i bedste fald ingenting, i værste fald gør det problemet meget værre.

Et godt råd efter stævnet: bed din underviser om at hjælpe dig med den grundridning, du mangler - og vent med at starte stævner, før du kan styre din hest. Med træning bliver alting meget bedre!

• #4   18. jan 2014 Du vælger at tage til stævne i morgen med tanken om at få en god oplevelse. Dette betyder du i hvert fald IKKE bliver sur over din egen manglende formåen.

I overmorgen får du så kontakt til din underviser/får fat i en underviser, som kan hjælpe dig med at hjælpe din pony. Det kan aldrig være dens skyld, men simpelthen manglende styrke, manglende hjælp fra rytter osv. osv. Dette træner du så i et godt stykke tid indtil du føler det begynder at lykkedes, derefter kan du tage til stævne igen - ikke før. Det skal være hyggeligt, man skal bestemt ikke blive sur når noget ikke lykkedes.

• #5   18. jan 2014 Jeg kan kun lave den overgang hvis jeg koncentrerer mig ordentligt om det. Jeg skal have helt ro på hesten i galopstrækningen inden. Og så begynder jeg at korte ned og forberede overgangen inden jeg drejer ind over midten, ellers jeg jeg simpelthen ikke nå både at komme i hold, i gang, og dreje den anden vej igen. Lige den øvelse er jeg nødt til at forberede i meget god tid og have fuldt fokus på, ellers kan jeg slet ikke lave den.

• #6   18. jan 2014 Vi kan sagtens tage til stævner !
    Vi har styr på alt det andet, men galop må vi øve os på!
    Jeg bliver sur på mig selv, og ikke på hesten! Jeg bliver sur over jeg ikke kan koncentrere mig, og det går ikke ud over hesten! Det er hyggeligt at være til stævner, så ligemeget hvis vi ikke får en pladsering - vi prøver bare igen!

- rosetter er for tabere ;D

• #7   18. jan 2014 Folk rider alt for tæt på, og tror bare jeg råber AFSTAND ligsom min veninde !!
    Kan ikke koncentrere mig.

• #8   18. jan 2014 Hvorfor ikke starte to klasser uden galop istedet?
    Det er rigtig øv at få en dårlig tur pga. det, så er det altså federe at gå ind og få en rigtig god tur hvor det bare kører smiley
    Og hvis du skal ride lc2 er der ikke en Slangegang i galop som du beskriver smiley

• #9   18. jan 2014 Hvis øvelsen ikke lykkes, så skid på det. Rid videre, og genvind koncentrationen. én øvelse med en fejl i må ikke bringe dig ud af fatning smiley

Jeg selv tog til stævne til to LB-klasser med visheden om at mine schenkelvigninger langt fra var perfekte (de gik dog til et 5-tal) og der var stor risiko for at jeg ikke kunne få hesten i galop. Det gik meget fint alligevel. I et program kunne jeg ikke få dyret i galop, og heller ikke på volten efter anspringet, så der blev jeg bedt om at tage begge øvelser forfra og jeg fik en fejlridning.
    Men kan du få hesten den rigtige vej rundt, og i galop på den nye volte umiddelbart efter, så skal det nok gå fint smiley

• #10   18. jan 2014 Frederikke: Man kommer i galop, kommer ind over midten og sætter i trav hen over X. Og så galop igen.

• #11   18. jan 2014 Jeg vil gerne se den programskitse du har så, for har redet det program flere gange og skal starte igen nu her, vil da gerne ride det rette program hvis det er ændret smiley

• #12   18. jan 2014 Linket til programmet:
    (link fjernet)

• #13   18. jan 2014 Okay, du står til at være 18 på din profil, så troede du red på A bane, hvor en slange gang som du beskriver ikke er. Men ja den er på B bane, my bad:)

• #14   18. jan 2014 Synes måske også det lyder til i ikke er klar til at ride hverken LC eller LB når i ikke kan klare overgangene i disse programmer.

I må træne noget mere på grundridningen fremover.

• #15   18. jan 2014 Min profil snyder.. Den er taget fra FB, og det må man først have når man er 13 ;D

• #16   18. jan 2014 Trap nogle klasser ned og få en god tur, så hjem på banen og træne videre. Hellere komme ud og få en god tur og slutte med et smil end at komme ud og næsten fortryde man tog afsted. Så hvis jeg var dig ville jeg ringe og hører om jeg måtte ændre dine klasser eller bare starte LCen.
    Har du en underviser? smiley

• #17   18. jan 2014 Mht. til det med afstand kan du jo sætte en rød sløjfe i halen på din hest - ved ikke lige om man må have det på inde på banen, men på opvarmningen kan du jo godt gøre det smiley

Rød betyder at hesten har tildens til at sparke ud, og selvom hesten ikke gør det er der mange der bruger det smiley
    - Jeg har selv planer om at gøre det når jeg engang skal starte stævner, simpelthen for at få folk til at holde afstand smiley

• #18   18. jan 2014 Som de andre skriver - vent med at tage ud og start indtil i har styr på det og får en succes oplevelse.. Er hesten ikke helt fin i galop? Så start nogle LD klasser hvor hesten ikke bhøver galopere...

Det kan godt være du siger du kun blir sur på dig selv - men tro mig hesten kan godt mærke du sidder deroppe og koger af vrede - og hvem har noget godt ud af det?

Har aldrig forstået de ryttere der VIL starte x antal klasse som de slet ikke er klar til istedet for at få en god oplevelse,.. Vær realistisk

Du siger det KUN er galop der er problemet? Men det er altså ret mange øvelser/point du smider væk "kun" i galop..

• #19   11. feb 2014 Nu er det jo rigtig lang tid siden. Men stævnet gik godt, og jeg kunne stoppe ham:) Vi har øvet det nogle gange på hjemme bane, og der kan jeg ride fx. skråt igennem med en overgang til trav uden han løber:D

Kommentér på:
Overgange i dressur programmer

Annonce