{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer kørsel?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   11. maj 2014 Ja..

    Men hvorfor spørger du ikke bare din far?


  • #2   11. maj 2014 Jeg må køre med trailer. Jeg har hænger kort. Den har hængt nede på politi stationen i 10 år :-P. Ej dårlig jokes. Du skal have trailer kort for at køre med en heste trailer. efter en alm person vogn må du have en almindelig trailer. dvs vogntoget må max veje 3500 kg. Hvis du har trailer kort må du efter en stor kasse bil max vægt 3500 kg have en trailer på 3500 kg. smiley


  • #3   12. maj 2014 Hvis han har C/E må han godt.

  • #4   12. maj 2014 Okay tak smiley

  • #6   12. maj 2014 Der er forskellige meninger ang. trailerkørsel. Du kan gå ind på http://www.fdm.dk/trailer-og-campingvogn/trailer-campingvogn-beregner og udregne, om du overhovedet behøver et BE kørekort. Mange kan sagtens køre med hestetrailer uden BE, men det er bare blevet blæst helt vildt op. Hvis du er i tvivl, så ring til nærmeste politistation, de vil hellere end gerne hjælpe dig. Ellers kan du ringe til FDM og spørge - de hjælper også gerne.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   12. maj 2014 Lene: læs hvad ts skriver - hendes far har lastbil kørt, så selvfølgelig må han kører med trailer

  • #8   12. maj 2014 Ja, hvis han har kørekort så må han også køre med alm. trailer smiley


  • #9   12. maj 2014 Astrid og Ismulerne

    selvom han har lastbil kørekort er det altså ikke sikkert han må køre med hestetrailer!

    Der skal kørekort til lastbil + hænger til - så må man også køre med bil + hestetrailer og det ved jeg helt sikkert - kender nemlig nogen der har kørekort til deres store hestetransporter men som ikke må køre med en bil + hestetrailer, medmindre 3500 kg reglen overholdes.

    Og ja i nogle tilfælde kan man godt køre med en bil og hestetrailer med alm. kørekort - men det kan man kun afgøre hvis man har registreringsattesterne for både bilen og traileren smiley

    mvh Ponymor


  • #10   12. maj 2014 Jeg er 38 og tog kørekort da jeg var 18 - jeg har kørekort til bil og mc og må gerne køre med hestetrailer smiley Min bil må trække 1000 kg. når der er bremser på traileren og låner jeg f.eks. en større bil må jeg trække hvad der står på dennes reg. attest. hvis det ikke overskrider hestetrailerens max. totalvægt, samt at hele vogntoget ikke overstiger 3500 kg.

  • #11   12. maj 2014 ISmulerne: bare man husker at de 3500 kg er TILLADT totalvægt - ved du sikkert godt men der er rigtigt mange der ikke ved det

    Har selv en VW Tiguan + hestetrailer til to heste - og min kombination må ikke køres uden BE kørekort - ikke engang uden læs smiley fordi tilladt totalvægt overskrider 3500 kg

    Jeg anbefaler altid folk at tjekke på FDM hvad der kræves for at trække et bestemt vogntog

    mvh Ponymor på 44 og MED BE kørekort


  • #12   12. maj 2014 Hov hov Astrid - bevar den gode tone! Som du selv skriver i din profil, så er "konstruktiv kritik er godt, hvis man bare har sige argumenter i orden!" Det er som også andre skriver ikke sikkert, at du må køre bil+trailer bare fordi du må køre lastbil. Det kommer an på, om du har taget kørekort til anhænger, og det er jo ikke en selvfølge....
    Linket var nu mere fordi der var nogen, der skrev, at man skulle have BE kørekort for at køre med hestetrailer, og det er ikke altid nødvendigt. Så jeg ville bare hjælpe - ikke råbes af smiley


  • #13   12. maj 2014 Min mand er selvstændig vognmand med kørekort til alt.
    Han må sjovt nok ikke køre med vores heste da vores vogntog er over 3.500 kg total og fordi han skal have veterinærtilladelse, (hvilket han har fravalgt), da vi har mere end 4 følhopper/og-eller 1 hingst. Og da vogntoget er over 3.500 kg/total skal vi også have en thygograf monteret i bilen.
    For vores kørsel registreres som erhvervskørsel med hestene, uanset om vi vil eller ej, det bestemmer fødevarestyrrelsen. Og hvis min mand så havde vetrinærtilladelsen så skal han være opmærksom på at den tur til Vesterhavet for at ride en tur på hans hest, fragår på hans daglige arbejde som vognmand i.h.t. køretid så han vil mangle disse timer vi har været ved Vesterhavet, i hans erhverv, jo regler gør skam tingene nemmere.


Kommentér på:
Trailer kørsel?

Annonce