er jeg for 'hurtig'? {{forumTopicSubject}}
Går jeg for hurtigt frem i klasser til stævner?
Har snart haft Amigo i et år. Det eneste han kunne var en skovtur!
Jeg startede med Lc-klasser, aldrig med succes. Så er jeg kommet op i Lb-klasser, heller ik med succes. Og nu holder jeg mig helst helt væk fra Lc-klasser, og starter kun Lb-klasser.
Aldrig har vi vundet, kun til et gårdstævne. Altid går vi af banen med nogle dumme fejl og blandt nummer chok - men jeg er ofte selv tilfreds?
Jeg ved hvor hovedproblemet ligger - og det er at Amigo er uerfaren stævnehest. Han skal først lære, og blive ældre, til at han kan forstå idéen i at gå ind og 'vise hvad man kan' til en bedømmelse.
Når jeg rider ud, kender jeg næsten placeringen - men alligevel er jeg glad og tilfreds. For jeg har redet mit program, kæmpet så hårdt jeg kan, selvom vi måske har set dumme ud.
For jeg mener selv, at selvom vi ik ka ride os til en placering i Lc-klasser, så er vi færdige med dem. Det er unfair hvis jeg starter dem. Nu ku jeg godt ta en lc1 og 2, og så vide at vi ku ride kanon i lc2 og få roset og det hele med hjem.
Men jeg gør det ik ?! og hvorfor, tænker folk måske. Vil hun ik vinde?
og svaret er Nej - jeg vil ik vinde! for hvis jeg vinder, føler jeg at jeg har startet for lavt og kan ikke bruge sejren til noget alligevel.
Det jeg rider for er kritikken, og udviklingen.
Jeg rider ikke for at gå ind og vinde min klasse, og få en 'kedelig' kritik med hjem, hvor der står en masse lækkert lige til at kaste i hovedet på ander - se se hva vi kan!
Nej, jeg rider højere og højere, i takt med at min hest kan mere og mere. Jeg går videre og videre, inden vi når at vinde. Så snart jeg kan måske at på hjemmebane kan vi sagtens, så starter jeg det på udebane - selvom der kan vi ikke!
Ja, jeg starter faktisk mine Lb-klasser, uden at sætte Amigo i galopøgning!
Hvad synes du? Er det forkert af mig at starte klasserne uden at have vundet dem under, og uden at kunne alle øvelserne ud og ind, godt og flot?
Selv synes jeg jo at min sti er ren - jeg rider for en kritik, for at både mig og Amigo skal udvikle os
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
bare klø' på Anette :b
Pludselig vinder dig og Amigo det hele til stævner , det er jeg nu heeelt sikker på :o)
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.688
- Men synes det er iorden det du gør
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
men jeg kom ind på banen og Robin flippede ud , haha . Så ingen snyd der .. men kan godt se hvor du vil hen med det . En del ryttere specielt for distikt 9 , starter al al for lavt til hva de egentlig burde . Og så vi andre som ikke rigtig har hesten der bare kan det hele , har ingen chance for at komme videre ..
jul 2006
Følger: 672 Følgere: 1049 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.930
mar 2005
Følger: 138 Følgere: 131 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Jeg red i sommers et hygge stævne på Fie . hun var tilredet 3 uger . (det var for at se hvordan hun var at have med i byen) sød var hun og vi vandt begge klasse . Fint fint . det var da en fed oplevelse . og nogle gode rundter . Men . Havde jeg ikke fået dem havde jeg været lige stolt af hende af den grund <33
mar 2005
Følger: 138 Følgere: 131 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Og ja . Jeg startede en LX for sjov på fie til klub stævne sidste week i november . Hun var også sød i opvarmningen . Men inde på banen gik det lortet . Men hun er jo heller ikke rutineret når hun kun er tilredet i kort tid ;s Så dygtige hest alligevel
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 333
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
Synes det er ok, men alle skal jo starte et sted, med min datter plejer jeg at sige, har du enten har vundet klassen, eller blevet godt placeret mindst 2 gange, så rykker vi op.
selvfølgelig kan man bruge en sejr, det giver selvtillid, og kretikken kan man bruge til evt. rettelser, som du jo også skriver.
Hvorfor syndes du det er unfair, at du rider LC klasser?
Du har jo ikke vundet dem, men er placeret i bund??
forstår dig vist ikke helt?
Anita W
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
Anita W
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.325
jeg synes det er godt at man har taget den beslutning at man rider for sin bedømmelse og ikke for placeringen..
hvis man føler man kan ride et program til over godkendt.. hvorfor så ikke gøre det...
jeg red længe i lc'erne hvilke var kedelig for både mig og hesten... så red jeg få lber og nu skal jeg så igang med la1 og 2 (forløbig)... det er såre simpelt.. disse programmer ligger meget bedre til min hest.. og sådan er hestene jo forskellige
det vigtigste ved stævnerne er den gode oplevelse.. har man den er alt andet lige meget
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.891
<i> Aldrig har vi vundet, kun til et gårdstævne. </i>
taget fra hvad jeg har skrevet ^
jun 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.485
Jeg syntes det er rigtig godt det du gør
Så udvilker i jo jer . Og en dag vinder i mpske ? d;
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
Men hvis du bliver med med at gå frem på samme måde op igennem LA og M klasserne, så syntes jeg det er dumt.
for der er jo noget i mangler når i bliver ved med at blive sidst placeret.
Kender en der har gået frem på den måde i spring, og nu har hun problemerne med det.
Hun begyndte at ride LA før hun var fejlfri i Lb, ride MB før hun var fejlfri i LA, og MA før hun var fejlfri i MB.
Og det lød da også fint da hun kunne sige, at hun red MB/MA, men nu kan hun ikke få hesten igennem en LA, da den er blevet presset for hurtigt gennem klasserne og har mistet sin selvtillid
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 889
Det kan godt lyde lidt som om I rykker videre uden at hesten helt kan det den skal.
Den skal jo som du siger have erfaring og så er det jo vigtigt at give den nogle success oplevelser med noget den kan.
Det er da helt fint du er ligeglad med at vinde, meget flot holdning synes jeg, men bare din hest er udviklingsmæssigt klar til også at bevæge sig videre.
Hvis den er det så er det jo helt fint.
Du skriver I starter højere hvilket i godt kan ride hjemme men ikke når I er ude.... der ville jeg nok vælge at sige at man aldrig starter på det niveau man er på hjemme, man starter en klasse under det.
Ikke kun så du får successoplevelser men også din hest.
jeg kan jo ikke udtale mig om noget jeg ikke har set, men hvis din hest er klar til det så er det jo fint nok.
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
Men naarh, nok ikke noget jeg selv ville gøre.
er jeg for 'hurtig'?